Як перемогти у грі в довгу

Опублікував pavlikpanfilow

З переходом війни у затяжну фазу нагальніше стає питання трансформації сил оборони та суспільства для гри в довгу.
Одночасне потрапляння великої кількості вчорашніх цивільних у військо, призвело до перекочовування заразом: навичок, досвіду та методів, якими вони володіли. Що є каталізатором змін і беззаперечно позитивним моментом, безвідносно причин.

Щоб перемогти у війні на виснаження потрібна сталість підтримки: людьми, грошима, ресурсами.

Наразі ЗСУ — не тільки найбільший роботодавець в Україні, а й найбільший фандрайзер.
Якщо всі сили оборони — це материнська компанія, то далі йде безліч розгалужень і представництв. Від великих: Збройні Сили України, Національна Гвардія України (котрі взагалі належати до різних міністерств МО та МВС відповідно), різних родів видів військ всередині, до маленьких: бригад, полків, окремих підрозділів.

Звісно з певною специфікою, але розвивається рекрутинг. Як на рівні збройних сил так і окремих підрозділів відкриваються рекрутинг центри. Використовуються ейчарські пайплайни, воронки рекрутингу. З пошуком, співбесідою, оффером і супроводом людини протягом всього процесу (хантингом, якщо мова про людину з іншого підрозділу).

Також кожний підрозділ має свою айдентику, легенду, медійні прояви, які формують бренд роботодавця і допомагають конкурувати за людей. Бригади давно використовують різні маркетингові інструменти. Хтось має свої команди всередині, зібрані з військовослужбовців з відповідним досвідом, хтось залучає цілі агенції. Хтось поєднує ці два підходи: частину робіт робить власними силами, частину віддає на аутсорс.

Рекрутинг центр 39 ОБр БО

Відео потрібно не тільки для підтвердження знищення супротивника та отримання Є-балів. Контент — необхідна річ для залучення людей, донатів і не тільки. Якщо в тебе немає медіа проявів — тебе ніхто не знає, відповідно ти не існуєш. Такі вже суворі реалії. Голодні ігри.

Майже в кожному підрозділі окрім офіційної пресслужби є неофіційні речники, публічні військовослужбовці — амбасадори. Вони дають інтерв’ю, коментарі, а також використовують свої соціальні мережі для закриття зборів чи залучення людей до війська.

Даю інтерв’ю на каналі Ґрунт

Як я вже казав, в довготривалій війні важлива сталість підтримки. І її можуть забезпечити ком’юніті. Є ком’юніті великих благодійних фондів: Повернись Живим, фонда Сергія Притули, Петра Порошенка. Є фонди менші — наприклад KOLO, організований айтішниками початково для цільової авдиторії айтішників. Наскільки я пам’ятаю, перші реалізували модель постійної «підписки на благодійність», котру надалі впровадили й інші. Не можна не згадати Сергія Стерненка і його спільноту, котра нещодавно оформилась у фонд. Тощо.

Наразі стали популярними різні секретні чати. Це можуть бути як чати конкретних людей (секретний чат Павла Петриченка) так і чати патронів якихось проєктів (Бігус, Телебачення Торонто тощо).

Стосовно волонтерських рухів ініційованих та координованих конкретними бригадами — треба згадати Тиловиків Азову. Це ком’юніті займається допомогою тільки одному підрозділу — Азову.

Засновниці Тиловиків Азова

Взагалі така точковість може зіграти в плюс. Адже ти не розпорошуєш допомогу і купляєш потроху багатьом, що в підсумку навіть не відчується, а можеш помогти достатньо невеликому колу військовослужбовців, але на їхньому відтинку це стане вирішальним.

Саме тому я пишу цей текст. Мене звуть Павло Панфілов. У війську я з 2023, одразу був пов’язаний з дронами, мав поранення. Наразі — головний сержант взводу обслуговування та ремонту безпілотних систем 39 окремої бригади берегової оборони (колишня 126 бригада ТрО) 30 корпусу морської піхоти.

Це наша бригадна лабораторія майстерня по дронах. До армії я робив різні цікаві проєкти. Мені доводилось багато всього організовувати, знайомитися, спілкуватися, домовлятися, вирішувати проблеми, шукати гроші, продавати. А часто виходить, що якщо ти щось добре робив у цивільному житті, то неминуче будеш це робити й у військовому.

В принципі я роблю що і робив колись, хіба що більше використовую «*ля». Так само є конференції, тільки не айтішно-маркетингові, а miltech. Так само шукаю людей, правда тепер вони дійсно будуть «робити світ краще завдяки технологіям».

Робоче місце в лабі

Зараз моя ціль створити спільноту патронів, які будуть допомагати підрозділу. Потрібна допомога на посильну суму, але постійно. У спеціальному чаті, я буду розповідати про наші здобутки (без зайвої чи чутливої інформації), роботу, давати звіти без перевантаження (я розумію кількість щоденної інформації у сучасної людини). Також за бажання можна буде поспілкуватися, поставити якісь питання (наприклад по наявним у нас посадам і аспектам мобілізації).

Тут коротка презентація, яка пояснює.
Це мій контакт в телеграмі ppanfilov. Не переймайтесь, чат патронів буде в іншому місці.