Новини Ігри 08.10.2025 comment views icon

43 роки гри: найдовша партія Dungeons & Dragons потрапила в книгу рекордів Гіннеса

author avatar

Маргарита Юзяк

Авторка новин

43 роки гри: найдовша партія Dungeons & Dragons потрапила в книгу рекордів Гіннеса
Роберт Вордхо — Майстер Підземелля — тримає відзнаку Книги рекордів Гіннеса за найдовшу партію Dungeons & Dragons

Здається, ми знайшли найвідданіших фанатів Dungeons & Dragons — двоє чоловіків ще підлітками розпочали кампанію, яка вже триває аж 43 роки. Тобто довше ніж існує PlayStation.

Хлопці розпочали партію у канадському містечку Борден ще 25 квітня 1982 року. І тепер вона офіційно визнана найдовшою у світі, потрапивши до Книги рекордів Гіннеса. Її автори — Джефф Голдінг, який створив персонажа воїна Тітаніуса Болдвінова, і Роберт Вордхо — Майстер Підземелля.

За 43 роки кампанія розрослася з історії одного героя до цілої групи персонажів, відомої як “Група Кулона”. У грі зʼявилися злодій Конан Чорний Бритва, чарівник Елронд Мілтонов і клірик Арак. Сюжет охопив понад 500 персонажів і понад чотири століття ігрового часу. З того часу цілі імперії падали, а магічні артефакти передавалися з покоління в покоління. У середньому група збирається два-три рази на тиждень, щоб насолодитися партією та покращити своє психічне здоров’я.

43 роки гри: найдовша партія Dungeons & Dragons потрапила в книгу рекордів Гіннеса
Стіл для гри Dungeons & Dragons

Величезна тривалість кампанії Dungeons & Dragons пояснюється не лише відданістю Роберта, а й тим, як він побудував гру. У його будинку цілий підвал відведений під D&D: окрема зала для сесій, майстерня для мініатюр і склади з десятками модульних міст, пустель, гір і храмів. Колекція нараховує близько 30 000 розписаних вручну фігурок — від орд кобольдів до велетенських багатоголових драконів.

Причина успіху Роберта проста — не затягувати, швидко перемикатися між гравцями і відмовитися від частини стандартних правил AD&D, які сповільнювали процес. Майстер Підземелля створює власні механіки, додає нові класи, ворогів і функції, адаптуючи кампанію під масштаб і стиль своєї історії. Саме через це його кампанія позначена як homebrew — тобто з власними правилами.

Навіть після переїзду Роберта до Саскатуна у 1985 році гра не зупинилася. Зараз у ній бере участь близько 60 людей, з яких 5–8 грають на кожній сесії. Кампанія має власний сайт з архівом матеріалів, а після кожної сесії гравці отримують детальний звіт. Дехто приїжджає грати, інші долучаються онлайн. Ігрові персонажі можуть “жити” поза сесіями, а деякі родоводи вже сягають 15 поколінь.

43 роки гри: найдовша партія Dungeons & Dragons потрапила в книгу рекордів Гіннеса
Біографія одного з персонажів “Групи Кулона” в Dungeons & Dragons

Світ кампанії базується на реальній історії, але перетворений на фентезійну версію Землі з орками, драконами й легендарними постатями. Майстер не створює сценарії наперед, а реагує на дії гравців і уникає нав’язаного сюжету. Тобто не намагається підштовхувати їх до конкретного розвитку подій.

На думку гравців, час тільки додає глибині цієї історії. Демонічний володар, вигнаний століття тому (або десятиліття у реальному часі), може повернутися й кинути виклик новому поколінню героїв. Центральна загроза, яку гравці знають як “Прибуття”, розвивається ще з 1990-х. І гравці з майстром не планують зупинятися. Навіть після 43 років одна кампанія Dungeons & Dragons продовжує жити, розростатися й надихати “Групу Кулона” — і це далеко не кінець її історії.

Джерело: Книга рекордів Гіннеса

Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: