
Зумери відчайдушно прагнуть повернути стаціонарні телефони, жертвуючи новенькими iPhone.
Знай своє місце, iPhone
24-річна журналістка з Нью-Йорку Тіффані “прикувала” свій iPhone залізним ланцюгом до стіни, створивши імпровізовану версію стаціонарного телефону. У такий спосіб дівчина хотіла скоротити екранний час і разом з тим відтворити досвід з минулого.
Згідно з дослідженням Pew Research 2023 року, понад 40% дорослих американців і 62% з тих, кому до 30 років, стверджують, що використовують смартфони “майже весь час”. Інше опитування Gallup 2022 року показало, що 81% американців розуміють проблему і вважають, що проводять з телефоном забагато часу.

Цікаво, що ініціатива Тіффані — не виняток, а тренд. Чимало молоді повертається до так званих “тупих” кнопкових версій. До прикладу, HMD Global у 2022 році продавала десятки тисяч “розкладачок” у США щомісяця, тоді як глобальні продажі компанії впали.
Настінні кріплення для iPhone та інших сучасних смартфонів є радше радикальним варіантом. Який разом з тим містить під собою наукове підґрунтя: психолог-дослідник Ялда Ульс посилається на дослідження, які показують, що “фізична дистанція між людиною та її телефоном” може мати великий сенс. В одному з таких, до прикладу, дослідники вимірювали, як учасники виконують завдання залежно від того, де знаходиться їхній телефон — лежить на столі екраном вниз, у кишені, в сумці чи сусідній кімнаті. В останньому випадку результати були найкращими.
“Якщо ви бачите свій телефон і розумієте, що можете його взяти, то ви захочете це зробити”, — каже Ульс. “Якщо він десь окремо — це єдиний момент, коли ви про нього по справжньому перестаєте думати”.
Три співрозмовники видання Business Insider підтвердили, що “кордон” між ними та телефонами значно покращив якість життя.


31-річна менеджерка софтверної компанії з Денверу Медді Девіко визнає свою залежність від смартфона, особливо в потребі “миттєво відповідати на повідомлення”. Розв’язання проблеми прийшло в романтизації стаціонарного телефону, яким вона користувалася в дитинстві — тож дівчина створила навісну “док-станцію” з глини і почала лишати там телефон наприкінці робочого дня.
Спочатку експеримент йшов із проблемами, але після короткого перехідного періоду вона виявила, що не бере його в руки решту вечора і ночі.
“Я просто відчула цю ментальну свободу. Це був свого роду божевільний перехід”.
Є й реальні цифри: щоденний екранний час Медді скоротися на три години. До того ж з’явилися “вікна” на побутові справи та хобі. Допис дівчини в TikTok, в якому вона ділиться досвідом, зібрав мільйони переглядів, а в коментарях з’явились сотні людей із подібними рішеннями.
“Думаю, ми просто щиро намагаємося повернутися до простішого життя без хаосу та без усіх відволікаючих факторів”.
Зумери стають луддитами
Деякі зумери організувались в те, що можна прозвати сучасним рухом луддитів. Наприкінці 19 — початку 20 століття цим терміном позначали учасників стихійних робітничих виступів в Англії, які сперечались з впровадженням машин у промисловості, зараз — це люди, які вважають, що потрапили на гачок технологій.
Певно ви бачили в соцмережах відео з антитехнологічного мітингу в Нью-Йорку, де десятки молодих людей імітували страту iPhone.




Цікаво, що iPhone, прикутий до стіни, є лише одним із кількох експериментів, які журналістка Тіффані провела в межах своєї розсилки під назвою “кіберцелібат”. Інші включали роздруковану сторінку з рекомендаціями в TikTok, яку можна читати як газету, або надсилання поштових голубів замість текстових повідомлень.
Дівчина каже, що наприкінці кіберцелібату, який тривав тиждень, перестала тягнутись за телефоном у будь-який момент і нарешті почала помічати красу, яка її оточує.
“Я справді відчувала, що повертаюся до реального життя”.
Бізнес реагує
Інша представниця покоління Z Кетрін Гетце пішла далі: придбала старий дисковий телефон, окремі спеціальні деталі й під’єднала його до смартфона через Bluetooth. У підсумку дівчина отримувала лише сповіщення про дзвінки, без жодних відволікаючих факторів. Для вихідних викликів все працювало майже як на звичайному стаціонарному телефоні; а через “зірочку” активувалась Siri, яка могла переадресувати їх обраній людині з контактів.

Цього літа Гетце вирішила перетворити свою ідею на бізнес і запустила компанію Physical Phones, яка виробляє та продає Bluetooth-телефони, як в неї. Наразі вони доступні лише для передзамовлення, однак вже за перші 72 години принесли дівчині $118 000.
“Інтернет — не звалище для негативу”: Китай почав блокувати за песимізм в соцмережах
За матеріалом Business Insider
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: