Xbox / Depositphotos
Microsoft вимагає від свого ігрового підрозділу Xbox мінімум 30% рентабельності, хоча середній прибуток в індустрії — 17–22%. Така ціль однакова для більшості команд.
Через нову політику компанія вже скоротила тисячі робочих місць, підняла ціни на Game Pass й закрила кілька великих проєктів. За даними Bloomberg, вимога про 30% “норми підзвітності” з’явилася восени 2023 року — ініціатором стала фінансова директорка Microsoft Емі Худ. Утім реальна картина далека від бажання зробити “більше та швидше”: мета значно перевищує реальні можливості більшості ігрових студій.
У попередні роки Xbox не тиснула конкретними цифрами — розробникам радили концентруватися на якості ігор, а не на прибутковості. Але на сьогодні все змінилося. Команда Філа Спенсера шукає способи урізати витрати та збільшити прибуток, що лише посилилося після втрати $300 млн на Call of Duty. У 2024 році Xbox почала випускати більшість своїх ігор на консолях конкурентів — Nintendo і PlayStation, щоб збільшити доходи. І там тайтли очолювати чарти.
Паралельно техногігант скасував низку дорогих і давніх проєктів — серед них Everwild, Perfect Dark і Project Blackbird, які розробляли понад сім років. Тому висновок наступний: підхід компанії змінив стратегічні пріоритети.
Компанія віддаватиме перевагу іграм, які або дешеві у виробництві, або можуть довго приносити дохід — передусім онлайн-проєкти. Це напряму впливає на Xbox Game Pass. Підписка, що тепер коштує $30 на місяць, дає доступ до сотень ігор, але знижує прямі продажі. Щоб компенсувати це, Microsoft запровадила складну систему “зваженої цінності”, яка винагороджує ігри, в які користувачі проводять більше часу.
Якщо обернутися назад, то Xbox мала середню норму прибутку близько 12% (за даними судових документів за 2022 рік). А стрибок до 30% — радше вимога корпоративного масштабу, ніж реальний сценарій для більшості студій. Офіційно Microsoft дивиться на бізнес “у довгостроковій перспективі”, але фактично відмовляється від ризикованих ідей на користь тих, що гарантовано принесуть прибуток.
Президентка Xbox Сара Бонд у розмові з Mashable підтвердила, що наступна консоль буде “дуже преміальною” та значно потужнішою. Тобто курс зміщується в бік дорожчої, менше масової аудиторії. А стосовно ігор, схоже, на простіші та дешевші.
Разом з тим корпорація намагається посилити позиції після низки невдач. Halo Infinite, на яку компанія робила ставку, не виправдала очікувань. У результаті “полетіла голова” артдиректора, який відмовляється розповідати про причини через “небезпеку”. Тепер Microsoft планує новий реліз Halo, щоб оживити франшизу.
За останні роки корпорація купила понад десяток студій — від ZeniMax із Fallout і The Elder Scrolls за $7,5 млрд до Activision Blizzard за $69 млрд. Але навіть після рекордних придбань Xbox не зміг наздогнати конкурентів: PlayStation 5 продано більш ніж вдвічі більше, ніж Xbox Series X.
Bloomberg наголошує, що техногігант може бути менше зацікавлений у підтримці ігрового напряму, бо ШІ — перспективніший напрямок. І цьому випадку ігри стають ресурсом для навчання штучного інтелекту. Останній звіт компанії показав зростання операційного доходу підрозділу на 34%, але саме завдяки “постійному пріоритету можливостей з вищою маржею”. 29 жовтня Microsoft оголосить нові фінансові результати, де стане зрозуміло, чи вдалося Xbox втримати планку 30%.
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.