Будівництво залізничної євроколії 1435 мм в Україні — ЄС вже готує попереднє ТЕО

Опубликовал
Володимир Скрипін

У Європейському Союзі готують попереднє техніко-економічне обґрунтування для будівництва євроколії в Україні та Молдові. Про це повідомив заступник директора інвестиційного департаменту «Укрзалізниці» Володимир Шемаєв.

Наприкінці травня уряд України підтвердив плани щодо етапного будівництва європейської колії, аби з’єднати українську залізницю з ЄС — це один з найбільших інфраструктурних проєктів на шляху до входження України в ЄС. За планом, спочатку з’єднають кілька основних вузлів та великих міст, а далі поступове розширять євроколію на всю країну.

Розробку ТЕО довірили технічній консультативній службі JASPERS Європейського інвестиційного банку — за процесом також наглядає Директорат Єврокомісії з мобільності та транспорту. Крайній термін виконання робіт — 1 травня 2023 року.

В Україні наразі експлуатуються колії завширшки 1520 мм. Колія європейського стандарту 1435 мм дозволить сполучити національну залізничну мережу з Польщею, Румунією, Молдовою та іншими країнами. Це значно все спростить, адже зараз доводиться на кордоні з ЄС переставляти з широкої на вузьку колісну пару, що своєю чергою накладає обмеження за обсягом та часом перевезень — власне, саме з цієї причини «Укрзалізниця» наразі не здатна повною мірою задовольнити попит на поїзд Київ–Варшава, тож вимушена продавати квитки виключно в онлайн.

Онлайн-курс Бізнес-аналіз. Basic Level від Ithillel.
В ході курсу студенти навчаться техніці збору і аналізу вимог, документуванню та управлінню документацією, управлінню ризиками та змінами, а також навчаться моделювати процеси і прототипуванню.
Приєднатися

Насправді Україна ще до війни планувала побудувати колію європейського стандарту 1435 мм на чотирьох ділянках: Київ–Львів–держкордон; Київ–Одеса; Київ–Харків; Київ–Дніпро–Запоріжжя. Водночас повномасштабне російське вторгнення змусило уряд пришвидшити перехід.

Наприкінці липня Крюківський вагонобудівний завод виготовив перші вагони під європейську колію шириною 1435 мм — серійне виробництво планують запустити з першого кварталу 2023 року.

Disqus Comments Loading...