Джейсон GTA 6 / Rockstar
Навколо Rockstar та GTA 6 з жовтня продовжує “точитися” скандал про звільнення 34 працівників через профспілки. Студія заперечує таку інформацію, але колишні колеги розповіли про “затягування гайок” у робочих чатах Slack.
У розслідуванні People Make Games, пише Kotaku, зібрали повідомлення з приватного Discord-сервера профспілки Rockstar. З них випливає більше інформації про звільнення, як заявляла студія, через “грубі порушення службових обов’язків” з витоком даних. Зараз колишні співробітники стверджують протилежне: проблема з’явилася не через ігри чи статус проєктів.
Восени 2025 року всередині студії почалися різкі обмеження у внутрішніх чатах. Людям забороняли не тільки обговорювати теми “не про роботу”, а й навіть ставити емодзі у статуси Slack. Нібито такі обмеження стали точкою, з якої розкрутилась вся історія зі звільненнями.
Все почалося з того, що в Slack прибрали кілька каналів, де люди спілкувалися про тварин, хобі та ігри. Всередині це називали “чисткою Slack”, схоже, від питань не пов’язаних з роботою. Судячи з повідомлень, керівництво вважало, що такі чати знижують продуктивність і відривають від власних завдань. Рішення викликало хвилю обговорень у профспілковому Discord, де співробітники обговорювали умови праці, але не статус проєктів по типу знову відкладеної GTA 6.
“Я справді хотів би побачити докази того, що [сторонні чати] настільки сильно “б’ють” по продуктивності. Не можу уявити, що це варте того повного хаосу, яким це стане для морального духу”, — писав у Discord-сервері розробник, якого пізніше звільнили.
Саме після цього, за припущенням People Make Games, керівництво скористалося доступом до старих Discord-акаунтів і зібрало інформацію для майбутніх звільнень. Крок сприйняли як спробу “придушити” профспілкову активність. Далі з’явилася ще одна вимога, яка може здатися дивною: не використовувати емодзі у статусах. Працівники вирішили, що керівництво так намагається позбутися палестинського прапора та емодзі Sprout, яке часто використовували як знак підтримки профспілки.
Обговорення цих змін стало підставою, яку Rockstar, ймовірно, інтерпретувала як витік внутрішньої інформації. Профспілка наголошує, що в Discord-канал обговорювали лише службові листи про правила користування Slack, а не статуси GTA 6 чи будь-які інші деталі проєктів. Судячи з усього, обговорення корпоративних питань у сторонніх застосунках розтлумачили інакше.
Rockstar своєю чергою заперечує будь-які переслідування працівників за участь у профспілці. Раніше речник компанії для Bloomberg пояснював рішення тим, що частина співробітників “поширювала конфіденційну інформацію на публічному форумі”. Схоже, йшлося якраз про обговорення робочих питань в Discord.
Після звільнень працівники провели протести біля лондонських офісів Rockstar і Take-Two. Частина з них готова висловила готовність повернутися до роботи над GTA 6, але “зеленого сигналу” від керівництва немає. Розслідувачі нагадують, що GTA 6 розробляється в умовах підвищеної секретності, тому видавець навмисно уникає поширення зайвих деталей. З чим профспілка погоджується частково. На їхню думку, розмовляти про проєкт і умови праці з політикою компанією — це різне, а отже має бути захищено трудовими нормами.
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.