«Мета — якнайбільше українців з інтернетом під час знеструмлень». Відповідь Мінцифри на критику ІнАУ проти швидкого переходу на «оптику»

Опубликовал
Владимир Скрипин

Мінцифри надало ITC.ua офіційну відповідь на критичні зауваження ІнАУ стосовно переваг оптичного інтернету асоціація обурилася через заклики команди Мінцифри та її очільника Михайла Федорова до споживачів щодо необхідності пришвидшити перехід на волоконно-оптичні мережі PON (Passive Optical Network), які є більш стійкими до блекатуів. Нижче публікуємо повний текст заяви.

Контекст

На початку місяця Мінцифри закликало українців якнайшвидше переходити на енергоощадні мережі за технологією xPON та підштовхувати своїх інтернет-провайдерів до модернізації інфраструктури. У відповідь ІнАУ від імені інтернет-провайдерів розкритикувала владу — опублікувала відкритий лист з власними проханнями та закликала посадовців не підбурювати споживачів. Судячи з попередніх повідомлень, українські оператори та провайдери загалом неготові до тривалих знеструмлень.

Детальніше про конфлікт Мінцифри та ІнАУ навколо оптичного інтернету — в окремому матеріалі. 

 

Офіційна відповідь Мінцифри

Власною оцінкою ситуації та аргументами на користь «оптики» з нами поділився директор Департаменту з розвитку фіксованого інтернету Мінцифри Юрій Мацик. За його словами, саме технологія xPON наразі є найкращою серед інших доступних для забезпечення інтернету та зв’язку в умовах тривалих знеструмлень, що підтверджує проведене дослідження. Далі наводимо коментар топменеджера Мінцифри.

З досвіду минулої зими навіть у столиці окремі райони були без електропостачання та інтернету до 72 годин. Зокрема, Лівий берег та Виноградар. Розуміючи це, користувачі та провайдери готуються  до можливого повторення таких викликів (навіть погода в минулі вихідні нагадала нам про виклики знеструмлень, коли позбавила сотні населених пунктів електропостачання на 24 год).

Головна мета Мінцифри — щоб якнайбільше українців залишалися онлайн та на зв’язку під час знеструмлень. Мали змогу навчатися й працювати дистанційно з домівок та спілкуватися з близькими.

Саме тому Держспецзв’язку розробили проєкт Розпорядження про вимоги до стійкості мереж та провели громадське обговорення в серпні 2023 року. Тоді учасники телеком-ринку не підтримали пропозицію — до 50% всіх абонентів мають бути онлайн не менше ніж 3 доби. Натомість запропонували визначити вимоги за типами технологій та тривалістю підтримки доступності послуг для абонентів:

  • FTTx, DOCSIS: 8 годин — 50% абонентів, 24 години — 10% абонентів, 72 години — 0%.
  • xPON: 8 годин — 100%, 24 години — 95%, 72 години — 90%.
  • xDSL: 8 годин — 66%, 72 години — 44%.


Кожна з технологій потребує різних витрат на підтримку автономної роботи. Так само, як і має різні можливості забезпечувати інтернет під час знеструмлень. Щоб зрозуміти рівень готовності провайдерів до можливих проблем з електропостачанням, проведено 3 опитування.

Перше — представників малого й середнього бізнесу з усієї України за ініціативи АППК. Результати показали, що загальний відсоток користувачів, яким провайдери можуть забезпечити доступність послуг без електропостачання: 

  • 8 год — 44%,
  • 24 год — 26%,
  • 72 год — 14%.

Друге — проведено Мінцифрою серед великих національних операторів. Результати: 

  • 4 год — 55%,
  • 8 год — 34,4%,
  • 24 год — 24,9%,
  • 72 год — 25,7%.

Третє — наразі проводиться ІнАУ серед усіх інтернет-провайдерів. Проміжні результати станом на 31.10.2023 показують, що залишатися онлайн до 72 годин без електропостачання  зможуть:

  • 57,7% користувачів на технології xPON, 5,1% — на інших технологіях

За результатами проведеного дослідження, серед усіх доступних на ринку технологій — найдовше автономну роботу мереж для користувачів можуть забезпечити оператори саме з використанням xPON.

Крім цього, опитані оператори підтвердили, що на відміну від xPON підтримка автономної роботи FTTx-мереж на 72 години потребує в десятки, а то й сотні разів більше витрат на додаткові джерела альтернативного живлення з розрахунку на одного абонента.

В Мінцифри наголошують, що інформуватимуть українців про всі доступні технології, що дають змогу залишатися на зв’язку від 4 до 72 годин знеструмлень. Невдовзі команда ЛУН.Місто планує запустити мапу провайдерів, які можуть забезпечити користувачів інтернетом до 72 годин під час відключень електрики. Щоправда, спочатку вона охопить лише Київ.

Disqus Comments Loading...