Гейб Ньюелл планував соцмережу від Valve у 1990-х роках: «Було багато цікавих ідей, не пов'язаних з іграми»

Опублікував Катерина Даньшина

Як щодо соцмережі від Valve? Виявляється Гейб Ньюелл планував запустити щось подібне до Facebook, Twitter чи Instagram ще у 1990-х роках.

Про це на Game Developer’s Conference 2025 (через PC Gamer) розповіла Моніка Гаррінгтон, одна із засновниць та перша директорка з маркетингу Valve, яка свого часу погрожувала Sierra через права на Half-Life.

«Гейб на той час думав про розширення соціального елемента, але не в контексті ігор… Необов’язково це б виглядало як сучасні соцмережі, але у нього були цікаві ідеї, що не мали жодного відношення до ігор».

Зрештою Valve зосередилась на іграх та створенні Steam, який з 2003 року змінив ПК-ігри назавжди, запропонувавши не лише цифровий магазин, а й місце для спілкування гравців (тож в якомусь плані ідея Ньюелла знайшла своє втілення).

«Я намагаюся пригадати деякі розмови, які ми мали на той час, але він не говорив про спільноту, яка існує в Steam, чи щось подібне», — уточнила Гаррінгтон. «Гейб усвідомлював, і я також, що Інтернет може стати центром соціальної взаємодії, хоча й люди не думали про нього на той час у подібному плані. Вони проводили якісь транзакції, але не здогадувались про психологію та соціальні аспекти».

Фактично Valve мала шанс першою відкрити двері у світ соцмереж, оскільки найбільш відомі альтернативи з’явились лише на початку 2000-х: Myspace дебютував у 2003 році, Facebook у 2004, а Twitter у 2006.

Цікаво, яку назву могла отримати програма Гейба? Можливо, Steam був би сьогодні для нас чимось зовсім інакшим.

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.