Енді Палмер, колишній виконавчий директор Aston Martin та Nissan, відомий як «хрещений батько електромобілів» завдяки розробці Nissan Leaf (першого у світі масового електромобіля, що розійшовся тиражем у півмільйона одиниць), поділився своїм поглядом на ситуацію з електромобілями та гібридами. Він вважає, що гібридні авто – помилка.
Палмер застерігає автовиробників від затримки переходу на електромобілі на користь гібридів. Він вважає, що така стратегія — це «марна справа», яка лише дозволяє китайським виробникам електромобілів ще більше випередити конкурентів.
«Гібриди — це дорога в нікуди. Це перехідна стратегія, і чим довше ви на ній затримуєтеся, тим більше ви відстаєте від конкурентів. Це дозволяє Китаю посилювати свої позиції на ринку», — пояснив він.
За останні роки китайські бренди, такі як BYD, завоювали свій ринок завдяки доступним і високотехнологічним електромобілям та гібридам і швидко виходять на міжнародні ринки. Палмер вважає китайські автомобілі «просто чудовими» оскільки вони «пропонують виняткову цінність за свої гроші».
Ключем до успіху Китаю є його довгострокова промислова стратегія. Згідно з одним із досліджень, китайський уряд витратив щонайменше $230 млрд на субсидії для виробників електромобілів з 2009 року.
Палмер, який раніше входив до ради директорів Dongfeng Motor Company (спільного підприємства Nissan і китайського державного виробника Dongfeng), бачив на власні очі, наскільки агресивною є стратегія Китаю в цьому секторі.
«Китайський уряд поставив чітке завдання — перейти на нові енергетичні транспортні засоби», — сказав він.
США та Європа реагують на зростання китайських автовиробників шляхом введення мит, щоб захистити свої галузі. Однак Палмер вважає, що такі дії лише послаблять здатність західних компаній конкурувати, оскільки «мита роблять місцеву індустрію ледачою, і розрив лише збільшується».
Палмер закликає готуватися до “боротьби за виживання” з китайськими конкурентами, особливо в Європі, яка є найскладнішим ринком у світі. Він вважає, що якщо китайські компанії зможуть утриматися на європейському ринку, вони стануть непереможними.
Швидке зростання китайських гігантів з випуску електромобілів поставило під тиск японських автовиробників, таких як Nissan, Toyota і Honda.
Nissan оголосила про скорочення 9 тис. робочих місць у листопаді, тоді як Toyota і Honda зазнають падіння продажів у Китаї та зниження прибутків. У грудні стало відомо, що Nissan і Honda ведуть переговори про злиття.
На думку Палмера, рішення Toyota зробити ставку на гібриди спочатку принесло успіх, але тепер поставило японських виробників у складну ситуацію.
«Toyota завела японську індустрію у глухий кут, і тепер їй буде важко з нього вибратися», — сказав він.
Nissan, за його словами, «вистрілив собі в ногу», не зумівши скористатися своїм 10-річним лідерством у технологіях електромобілів.
Останній рік був важким для ринку електромобілів. Попри зростання продажів, темпи впровадження виявилися повільнішими, ніж очікувалося, що змусило автовиробників скоротити інвестиції.
На думку Палмера, головна причина того, чому деякі споживачі не поспішають переходити на електромобілі — це висока ціна. Середня ціна електромобіля у США в жовтні становила $56 902, порівняно з $48 623 для бензинових авто. Щоб пожвавити продажі, ціни мають відповідати рівню автомобілів з ДВЗ. А для цього необхідно пропонувати автомобілі з меншими батареями. Щоб знизити «страх перед обмеженим пробігом», слід розвивати мережу зарядних станцій. Це підвищить привабливість електромобілів з меншими батареями в очах споживачів.
Палмер також вважає, що Захід повинен перейняти підхід Китаю до промислової стратегії, особливо в галузі виробництва батарей, де Китай є лідером.
Джерело: BI