Ринок ПК минулого кварталу скоротився на 15-18% — продажі зросли лише в Apple

Опубликовал
Вадим Карпусь

У третьому кварталі 2022 року світовий ринок ПК зіштовхнувся зі значним падінням попиту. Загальний обсяг постачання настільних комп’ютерів і ноутбуків впав на 18% – до 69,4 млн одиниць. Причиною цього стали низький попит у споживчому та освітньому сегментах, а також зниження витрат підприємств на ІТ.

Аналітики компанії Canalys зазначають, що несприятливі макроекономічні та галузеві фактори, зокрема висока інфляція, зростання відсоткових ставок та роздуті товарно-матеріальні запаси, підірвали динаміку ринку ПК і, ймовірно, збережуться до 2023 року. При цьому найбільше постраждали постачання ноутбуків – спад у порівнянні з аналогічним періодом минулого року склав 19% (54,7 млн пристроїв). Постачання настільних ПК виявилися стійкішими через меншу залежність від споживчих витрат, знизившись на 11% у річному обчисленні – до 14,7 млн ​​одиниць.

«Після уповільнення в першій половині року ринок ПК зараз продемонстрував рекордне зниження порівняно з минулим роком, — сказав Ішан Датт, старший аналітик Canalys.

Лідером ринку ПК продовжує залишатися компанія Lenovo з показником постачання 16,9 млн пристроїв. За нею слідують HP, Dell, Apple та Asus. При цьому лише Apple змогла трохи наростити обсяги постачання порівняно з третім кварталом минулого року – на 1,7%. Найгірші справи у HP, у неї обсяги постачання впали на 27,8%.

Онлайн-курс Pyton.
Опануйте PYTHON з нуля та майте проект у своєму портфоліо вже через 4 місяця.
Приєднатися

Компанія IDC також говорить про падіння постачання на ринку ПК, хоч і менш суттєве. За її даними, протягом кварталу було реалізовано 74,3 млн пристроїв, а падіння в річному обчисленні склало 15,0%. Ще однією істотною відмінністю від звіту Canalys є показники Apple. В IDC стверджують, що компанія з Купертіно змогла збільшити постачання на значні 40,2%.

IDC повідомляє, що на ринку спостерігається зниження показника середньої ціни продажу ПК. Після збільшення протягом п’яти кварталів поспіль цей показник у першому кварталі 2022 року досяг значення $910 – найвищого з 2004 року. Але завдяки зменшенню попиту та рекламним акціям у другому кварталі почалося зниження показника середньої ціни продажу ПК, а у третьому кварталі тенденція збереглася.

Джерело: Canalys, IDC

Disqus Comments Loading...