Кому належить S.T.A.L.K.E.R. куди подівся Григорович й до чого тут Максим Кріппа. Офіційне роз’яснення GSC Game World

Опубликовал
Володимир Скрипін

Український геймдев добряче сколихнула гучна новина про зміну власника студії GSC Game World, відомої на весь світ, зокрема, іграми серій «Козаки» та S.T.A.L.K.E.R. — ком’юніті-менеджер GSC Game World Максим Ткаченко надав ITC.ua офіційне роз’яснення. Він запевнив, що жодних великих змін у компанії не відбулося, а оновлення державних реєстрів є частиною укладеної раніше непублічної інвестиційної угоди, подробиці якої під жорстким NDA.

Контекст

Зміна кінцевого бенефіціара GSC Game World (ТОВ «ГСК УКРАЇНА») з реєстрацією на Кіпрі та пов’язаних з ним компаній відбулася в реєстрах наприкінці вересня — в українському реєстрі відповідні записи з’явилися 22 вересня, а в чеському кількома днями пізніше — 27 вересня. Нагадаємо, що раніше GSC Game World передислокувала більшу частину співробітників київської студії до столиці Чехії — Праги, де наразі знаходиться головний офіс студії. Бенефіціаром GSC Game World замість Григоровича Сергія став Максим Кріппа, а бенефіціаром  ТОВ «МІР ІГР» (йому належить торговельна марка «GSC Game World») — Рашківська Тетяна Миколаївна. Тож ми запитали у GSC Game World деталі цієї угоди — статус та роль Григоровичів (Сергія та його брата Євгена), інтелектуальна власність, вплив на бізнес/плани компанії. Нижче наводимо відповіді, які надав ком’юніті-менеджер GSC Game World Максим Ткаченко.

Роз’яснення GSC Game World

Один з наших інвесторів та співвласник — це Максим Кріппа, у якого є велика кількість різних бізнесів, але казино та бетінгу серед них немає, є IT-компанії, IT-стартапи, більші та менші, є кіберспортивні напрямки, зокрема найвідоміші — це кіберспортивна команда NAVI та броадкастер Maincast, є напрямки діяльності у нерухомості та розробці. Але зазначу, що наша співпраця почалася ще на початку 2020-го, тобто ніяких великих змін у нас не сталося і ми й надалі будемо розробляти ігри якими, як ми сподіваємося, можна буде пишатися. Просто зараз, через структуру угоди, подробиці якої знаходяться під NDA, це стало публічним.

Григоровичі — це наші керівники, як і раніше. Євген — СEO компанії. У цьому плані все, як і було. Всі інвестори дають нам змогу обирати, що ми будемо робити, як і чому, так було завжди, за що їм велика вдячність, за довіру. Але звісно, що це дорогий бізнес і для розвитку нам потрібна допомога, щоб дійсно рости та виходити на зовсім інший рівень по якості, розробляти більше різних ігор та IP (поки без публічних подробиць, але буде цікаво, це точно).

Онлайн-курс "Створення текстів" від Skvot.
Великий практичний курс для розвитку скілів письма та створення історій, які хочеться перечитувати Результат курсу — портфоліо з 9 робіт та готовність братися за тексти будь-яких форматів.
Детальніше про курс

Цьогоріч GSC Game World виповнилося 28 років, і хоч було по-різному в різні роки, нашою основною ціллю було і є розробляти класні, як ми сподіваємося, українські ігри. Так і залишається. Ми вийшли з ринку рф та білорусі ще на самому початку повномасштабної війни, а тоді вже понад 2 років, як співпрацювали з Максимом. Ніяких дилем з цього приводу в нас немає. Рівно з тим, що, як і раніше, ми продовжимо допомагати ЗСУ, бо це один з найбільших пріоритетів. Але що нам дуже важливо, що Максим зі своїм фондом MK Foundation допомогає армії з першого дня (раніше вони закупили 100 автівок для ЗСУ), при тому непублічно, без реклами, без піару на цьому, без збору донатів, просто тому, що це правильно. Всі наші власники — українці, і для всіх це надзвичайно важливо. Сергій Григорович, до прикладу, і сам дуже багато донатить, у тому числі й з частини доходу від угоди.

Від редакції

Розмір вкладень у GSC Game World, структура власності та частки інвесторів — все це є комерційною таємницею і надійно убезпечено від розголошення договорами про конфіденційність. Судячи з інформації у державних реєстрах, Максим Кріппа є кінцевим бенефіціаром (тобто власником) GSC Game World. Водночас в самій GSC Game World його називають інвестором та співвласником — до речі, те, що підприємець Макcим Кріппа має частку в GSC Game World, у березні 2023 року підтвердив співзасновник студії Maincast Віталій Волочай у розмові з Forbes. Яка частка лишилася у Григоровича, можемо лише здогадуватися.

Максим Кріппа

GSC GameWorld — одна з найвидатніших українських геймдев-компаній, яка гідна поваги та є важливою частинкою української історії загалом та попкультури зокрема. Це справді українська компанія, яка неодноразово показувала свою активну проукраїнську позицію словом та ділом, і яка суттєво допомагає ЗСУ з перших днів війни. І наразі це лишається незмінним. За яким сценарієм далі розгортатимуться події, тільки час покаже. Тож з нетерпінням чекаємо на реліз S.T.A.L.K.E.R. 2 (гра очікується на початку 2024 року та, як відомо, не отримає російської локалізації, що є принциповою позицією українських розробників) та майбутні неповторні ігри від GSC GameWorld.

  • Сергій Григорович — ветеран ігрової індустрії та засновник GSC Game World, яку він створив 1995 року у віці 16 років та яка згодом випустила серії ігор Козаки та S.T.A.L.K.E.R., що зрештою отримали культовий статус.
  • Перша гра знаменитої серії шутерів GSC Game World з підзаголовком «Тінь Чорнобиля» вийшла у 2007 році, а наступні два роки розробники випустили два доповнення до гри («Чисте небо» та «Поклик Прип'яті») — продажі серії S.T.A.L.K.E.R. перевищили 15 мільйонів копій у серпні 2021 року. Про розробку другої частини S.T.A.L.K.E.R. повідомлялося ще 2010-го, але роботи над проєктом кілька разів призупинялися, а у 2018-му Сергій Григорович перезапустив розробку S.T.A.L.K.E.R. 2.
  • Максим Кріппа — колишній діловий партнер підприємця Максима Полякова, ексвласника американської аерокосмічної компанії Firefly Aerospace. За даними YouControl, наразі Кріппа так чи інакше пов'язаний з 27 різними компаніями.
Disqus Comments Loading...