OceanGate
Вибух, що стався майже два роки тому, забрав життя п’яти пасажирів та екіпажу підводного човна OceanGate, а нині уряд США оприлюднив моторошне аудіо його останніх хвилин, зафіксоване приладами Національного управління океанічних і атмосферних досліджень (NOAA).
Запис був зроблений за допомогою пасивного акустичного реєстратора, розташовного приблизно за 1400 км від місця, де «Титан» зустрів свою загибель. Мережа NOAA загалом складається з 13 точок пасивного акустичного моніторингу на північному сході континентальної частини США, і стандартна статистика одної з таких була порушена «акустичною ознакою вибуху», якраз у день, коли зник «Титан» — 18 червня 2023 року.
Нагадаємо, що на борту субмарини на той момент перебували гендиректор OceanGate Стоктон Раш, який і керував «Титаном»; дослідник морських глибин Поль-Анрі Наржеоле; британський магнат Хеміш Хардінг; а також пакистанський бізнесмен Шахзада Давуд із сином Сулейманом. Зв’язок з пасажирами та екіпажем був втрачений за дві години після старту занурення, після чого були розпочаті екстрені пошуки.
Аудіозапис, оприлюднений у вівторок, є одним із доказів у розслідуванні трагедії з «Титаном», де основною причиною назвали раптову «імплозію» судна, викликану величезним тиском. Уламки підводного човна вже виявлені, як власне й останки екіпажу.
З 2021 року «Титан» проводив щорічні місії з дослідження уламків «Титаніку», квиток на які коштував $250 000. У ході розслідування останньої виявилось, що OceanGate неодноразово ігнорувала попередження про безпеку. Також один із підрядників компанії заявив, що екіпаж покладався на «неймовірно заплутану систему навігації», записував дані вручну і зберігав у таблиці Excel, а також керував положенням субмарини за допомогою геймпаду. Колишній науковий керівник OceanGate також свідчив, що за шість днів до трагедії, «Титан» мав кілька пошкоджень і невідомо, чи була після цього проведена належна перевірка готовності судна до занурення.