
Tesla представила нові “доступні” версії Model 3 і Model Y — спрощені варіанти, які тепер є найдешевшими у лінійці бренду. Базові ціни становлять $37 000 для Model 3 і $40 000 для Model Y.
Однак насправді ціни зросли: минулого тижня ці ж авто коштували дешевше через дію федерального податкового кредиту США на електромобілі — $7 500, який нещодавно скасували. Ініціатором цього, як повідомляють ЗМІ, став сам Ілон Маск, який активно просував цю ідею. Запуск “бюджетних” версій було відкладено до закінчення терміну дії федеральної податкової пільги.
Скасована Model 2 і нові обіцянки Tesla
Багато років Tesla готувала нову бюджетну модель вартістю близько $25 000, яку в ЗМІ охрестили Model 2. Вона мала стати найдоступнішим електромобілем Tesla й відкрити двері до ширшої аудиторії покупців. Та проєкт раптово скасував Ілон Маск. Спочатку він це заперечував, але пізніше агентство Reuters підтвердило, що інформація виявилася правдивою.
Після цього компанія почала говорити про “доступніші моделі”, вперше згадавши їх у фінансовому звіті перший квартал 2024 року. Tesla заявила, що випуск таких моделей планується у першій половині 2025 року. Формулювання натякало на створення нових моделей, а не просто спрощених версій існуючих. Однак у підсумку виявилось, що мова йде саме про оновлені базові комплектації Model 3 та Model Y.
В усім тим, довгоочікувана найдешевша Tesla Model 2, яка мала виглядати як зменшена Model Y, перетворилася на безпілотний Cybercab, а Tesla вирішила випустити свій найдешевший на сьогоднішній день кросовер у вигляді Model Y Standard.
Що змінилося у “дешевших” Model 3 та Model Y
Нові базові версії вже доступні в конфігураторі Tesla. Для зниження ціни компанія прибрала або спростила низку опцій:
- немає світлових панелей спереду та ззаду;
- нові 18-дюймові колеса;
- спрощена центральна консоль;
- менше аудіоколонок;
- немає підсвічування салону;
- немає заднього екрана;
- менша дальність ходу та повільніше прискорення через меншу батарею — 69 кВт·год.
Через меншу місткість батареї скоротився запас ходу — 517 км у Model Y Standard проти 575 км у версії Premium із заднім приводом. Навіть Model Y із повним приводом тепер має більшу автономність на одному заряді, ніж стандартна комплектація. Model Y Standard оснащена слабшим двигуном потужністю 300 к.с., а час розгону від 0 до 100 км/год становить 6,8 секунди, порівняно з 5,4 секундами у Model Y із заднім приводом.
Колірна палітра також мінімальна: сірий — безкоштовно, білий коштує +$1 000, чорний — +$1 500.
Model 3 у стандартній комплектації зберегла скляний дах, тоді як Model Y тепер має закритий дах, що дивує, з огляду на попередні версії.
Попри спрощення, Tesla залишила частину важливих зручностей: кількість зарядних портів не змінилася, сидіння мають електрорегулювання, є освітлення ніг і дверних ніш, електропривід багажника, а також повний набір активних систем безпеки.






Програмна частина залишилась незмінною — є підтримка оновлень, мобільних застосунків, мережі Supercharger (хоча швидкість зарядки трохи нижча через батарею меншої місткості).
Як і раніше, користувачі можуть окремо докупити Full Self-Driving (Supervised) — систему допомоги водію. Проте функція автоматичного утримання в смузі (Autosteer) тепер не входить до бази, хоча раніше була стандартом.
Менше опцій, більше економії… але не зовсім
Більшість “урізаних” функцій — це ті самі нововведення, які з’явилися після оновлень Highland (Model 3) і Juniper (Model Y). Відмовившись від них, Tesla фактично повернулася до рівня оснащення, який був до оновлень, а деякі функції, як-от складання дзеркал, зникли навіть у порівнянні з найпершими версіями Model 3.
Замість “нової моделі”, яку компанія обіцяла, Tesla просто створила спрощену комплектацію.
Tesla позиціює нові версії як “доступніші”:
- Model 3 Standard — $37 000,
- Model Y Standard — $40 000.
Для порівняння, “преміальні” версії коштують $42 500 і $45 000 відповідно.
Але через скасування федерального податкового кредиту шанувальники Tesla тепер фактично платять на $7 500 більше, ніж тиждень тому.
Раніше “преміальна” Model Y після знижки коштувала $37 490, а тепер “доступна” Standard — $39 990, тобто на $2 500 дорожче. Те саме з Model 3: тиждень тому вона коштувала $34 990, а тепер — $36 990 (+$2 000). Таким чином, Tesla продає найдешевші моделі у своїй історії — але лише на папері. Без податкових пільг ціни вийшли навіть вищими, ніж до “оновлення”. Постачання “дешевших” версій розпочнеться не раніше грудня 2025 року.
Tesla зробила те, що давно обіцяла — випустила “доступніші” електромобілі. Проте, за фактом, вони виявилися дорожчими за попередні через втрату податкових пільг і зменшення кількості функцій. Попри це, нові версії можуть привабити тих, хто хоче отримати фірмовий дизайн, ПЗ і зарядну екосистему Tesla за трохи менші гроші. Але “справді доступний” електромобіль Tesla, схоже, досі залишається лише ідеєю.
FSD v14
Разом із “доступнішими” Model 3 і Y компанія Tesla також випустила оновлення FSD v14. Версія Full Self-Driving (Supervised) v14 стала результатом напрацювань над програмою Robotaxi в Остіні, штат Техас, і включає нові функції, покращення алгоритмів і низку оновлень інтерфейсу для власників автомобілів із комп’ютером HW4.
Останнє велике оновлення FSD v13 Tesla представила наприкінці 2024 року. Відтоді, попри численні обіцянки Ілона Маска про “швидке вирішення задачі автономного водіння без нагляду”, компанія не випускала помітних змін. Пояснювали це тим, що команда розробників була зосереджена на підготовці програмного забезпечення для безпілотних таксі. Тепер же всі напрацювання з цієї програми перенесено у споживчу версію FSD.
Маск протягом кількох місяців активно анонсував це оновлення, обіцяючи реліз у вересні, але випуск затримався через виявлену помилку. У результаті оновлення почали отримувати власники Tesla з HW4 лише цього тижня.
Основні зміни у FSD v14
- Нові параметри прибуття.
Користувач може вибрати, де саме авто має припаркуватися після завершення маршруту — на стоянці, на вулиці, у дворі, у гаражі або біля узбіччя.
- Реакція на спецслужби.
Система тепер уміє зупинятися або пропускати аварійні транспортні засоби, такі як поліцейські машини, пожежні автомобілі чи швидка допомога.
- Поліпшена навігація.
Алгоритми навігації й маршрутизації тепер повністю інтегровані в зорову нейромережу, що дозволяє автомобілю в реальному часі об’їжджати перекриті дороги та користуватися об’їздами.
- Нові профілі швидкості.
З’явився додатковий режим SLOTH, який робить рух обережнішим і повільнішим, ніж у режимі CHILL. Водночас поведінка автомобіля тепер сильніше залежить від профілю водія — чим “агресивніший” стиль, тим вища гранична швидкість.
- Покращене розпізнавання перешкод.
Система краще розпізнає нерухомі та динамічні ворота, дорожнє сміття (шини, гілки, коробки) та ухиляється від них точніше.
- Підвищена стабільність.
Оновлення додає алгоритми для кращого відновлення після системних збоїв та загальної надійності роботи FSD.
- Нові можливості для камер.
Запроваджено автоматичне очищення передньої камери завдяки вузькому полю мийки та оптимізації аеродинамічного потоку на високій швидкості.
Крім того, система тепер попереджатиме про забруднення внутрішньої сторони лобового скла, що може впливати на видимість. У таких випадках Tesla радить звернутися в сервіс для очищення.



Tesla також реалізувала поліпшення інтерфейсу. Запуск автопілота тепер можна виконати простим натисканням на екран або через праве коліщатко керма. Налаштування швидкісного профілю й варіанти прибуття можна змінювати прямо з екрана візуалізації Autopilot. Кнопка Start Self-Driving більше не потребує підтвердження гальмом (опцію можна знову ввімкнути в меню Autopilot > Brake Confirm).
Система FSD (Supervised) під керівництвом водія може проїхати майже будь-який маршрут — від старту на парковці до прибуття в задану точку, включно з зміною смуг, об’їздом перешкод, поворотами й паркуванням. Однак Tesla підкреслює, що функція не робить автомобіль повністю автономним, а водій має залишатися уважним і готовим втрутитися в будь-який момент.
Джерело: electrek 1, 2, notebookcheck
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: