У січні реєстрація нових автомобілів Tesla в Європі різко скоротилася. Водночас китайські виробники електромобілів зафіксували величезне зростання замовлень. Отже, мова не йде про відмову від електромобілів, як таких, а про відмову саме від продукції Tesla.
Німецьке відомство з реєстрації транспортних засобів повідомило, що продажі бренду електромобілів Маска впали майже на 60% у січні порівняно з аналогічним періодом минулого року. Французька автомобільна промисловість зафіксувала падіння реєстрацій на 63% за той же період. У Великій Британії справи йшли трохи краще, хоча реєстрації все ж таки знизилися майже на 8%.
Подібні цифри спостерігаються по всій Європі: реєстрації Tesla в Нідерландах, Швеції, Данії та Норвегії впали більш ніж на 40%, тоді як в Іспанії спостерігалося найбільше падіння – на 75%.
Попри падіння Tesla у Великій Британії, Франції та Німеччині, продажі акумуляторних електромобілів (BEV) у цих країнах зростають. Велика Британія повідомила про зростання реєстрацій BEV у січні 2025 року на 41% в річному обчисленні, а Німеччина, попри загальне падіння продажів автомобілів, зафіксувала зростання покупок BEV на 53,5%. Тим часом на французькому автомобільному ринку спостерігалося значне падіння продажів загалом, але частка покупок BEV у загальному обсязі продажів автомобілів зросла в січні в річному обчисленні.
Можна було б звинуватити в падінні неприязнь британців і європейців до керівника Tesla Ілона Маска, який останнім часом багато часу приділяє підтримці правих рухів у Європі. Однак наведені вище дані стосуються реєстрації нових транспортних засобів, а не настроїв споживачів.
І дані про реєстрацію пропонують інше пояснення падіння продажів Tesla у вигляді сильного зростання конкуруючих брендів електромобілів. У Великій Британії китайський виробник електромобілів BYD зафіксував зростання реєстрацій на 550% у річному обчисленні – до 1614 автомобілів, а в Німеччині – на 69%. Polestar, бренд, який спільно належить китайським компаніям і шведській Volvo, зафіксував у Великій Британії зростання на 216% та на 113% в Німеччині, але продавався в невеликих кількостях порівняно з Tesla.
Електромобілі BYD дешевші за Tesla на багатьох ринках. А Polestar – дуже шикарні.
Ще одна причина – Tesla не випускала нових моделей протягом кількох років, окрім свого дещо дивного Cybertruck. Нещодавно надійшла у продаж оновлена версія її бестселера Model Y, але незрозуміло, коли вона стане доступною.
Проблема з продажами Tesla не обмежується Європою. Каліфорнія, найбільший ринок електромобілів в Америці, пояснила загальне падіння продажів автомобілів у штаті минулого року виключно автомобільною компанією Ілона Маска.
«Усе зниження на ринку штату минулого року було пов’язане з Tesla, яка мала падіння на 11,6%», – заявила Каліфорнійська асоціація дилерів нових автомобілів. «Реєстрації для всіх інших брендів зросли на 1,4%».
Все це негативно впливає на бізнес Tesla. Останній фінансовий звіт компанії зафіксував зниження доходів від продажу автомобілів на 8%, а прибуток впав на 70%. І причина цього саме в діях (чи бездіяльності) Tesla, а не скептицизмі ринку щодо електромобілів.
Джерело: theregister