Рубрики НовиниWTF

У руйнуванні корпусу батискафу «Титан» імовірно винне вуглецеве волокно – експерт

Опубликовал
Андрей Русанов

Корпус підводного апарату «Титан» був зруйнований під тиском на глибині, на його борту загинуло п’ятеро людей. Експертна група, яка вивчає уламки «Титану», розглядають версію про те, що експериментальний корпус корабля з вуглецевого волокна, збудований лише за шість тижнів, міг стати ключовим чинником катастрофи.

Композитні матеріали з вуглецевого волокна мають такі переваги, як легка вага та висока міцність. Однак їхню здатність витримувати тиск під водою недостатньо вивчено, вона потребує подальших випробувань. По суті, корпус «Титана» був першим у своєму роді, при цьому підводний човен не пройшов належної сертифікації.

Видання Northeast Global News взяло інтерв’ю у члена експертної групи Аруна Бансіла, професора фізики Північно-Східного університету, бажаючи прояснити деталі катастрофи. Його попросили коротко розповісти про історію використання вуглецевого волокна у глибоководних судах.

Професор Арун Бансіл

Професор розповів, що вуглеводневі композити успішно використовуються в аерокосмічній, автомобільній, спортивній, медичній та споживчій галузях. Однак для глибоководних апаратів це не так – у них зазвичай застосовують сталь, титан та алюміній.

«Титан» був першим глибоководним апаратом, виготовленим переважно з вуглецевого волокна. Здатність вуглецевих волокон витримувати цикли напруги стиснення, що повторюються, під дією глибоководного тиску вивчено недостатньо, що ускладнює проєктування безпечних корпусів на їхній основі. Всмоктування води епоксидною смолою, що зв’язує вуглецеві волокна в композиті, також слід враховувати.

Курс English For Tech: Speaking&Listening від Enlgish4IT.
Після курсу ви зможете найкраще презентувати свої досягнення, обговорювати проекти та вирішувати повсякденні завдання англійською мовою. Отримайте знижку 10% за промокодом TCENG.
Дізнатись про курс

Коли вуглецеве волокно почало розглядатися як матеріал для цього типу суден?

Схоже, що авантюрист Стів Фоссет почав досліджувати використання вуглецевих волокон близько 2000 року для [створення] корпусу одномісного підводного апарату, щоб поринути на дно Безодні Челленджера, яка є найглибшою точкою Маріанської западини (близько 11 км). Батискаф DeepFlight Challenger, замовлений Фоссетом, не був випробуваний та не застосовувався. «Титан» був першим глибоководним апаратом з корпусом з вуглецевого волокна.

Професор Бансіл наполягає на передчасності остаточних висновків щодо причини трагедії до завершення розслідування.

Джерела: Northeast Global News, SciTechDaily

Disqus Comments Loading...