Siemens, Unilever та Maersk вже використовують генеративний ШІ, щоб керувати ланцюгами поставок

Опубликовал
Катерина Даньшина

Генеративний ШІ вже допомагає великим корпораціям керувати ланцюгами поставок, який стають дедалі складнішими через геополітичну напруженість та тиск щодо усунення зв’язків з порушеннями прав людини та шкоди навколишньому середовищу.

Підтримка штучного інтелекту в управлінні ланцюгом постачання використовується роками, однак розвиток генеративного ШІ відкриває ще більше можливостей для подальшої автоматизації процесу. Технологію вже активно випробовують Unilever, Siemens і Maersk – для укладення контрактів, пошуку нових постачальників або клієнтів, чи допомоги у виявленні проблемних місць (наприклад, ймовірними репресіями проти уйгурських мусульман у китайському регіоні Сіньцзян).

Навніт Капур, головний технічний директор данської компанії Maersk, зосередженої на транспорті та енергетиці, каже, що «з появою генеративного штучного інтелекту все кардинально змінилося». У грудні друга за величиною група контейнерних перевезень у світі профінансувала на $20 мільйонів Pactum – компанію з Сан-Франциско, яка має схожого на ChatGPT бота, що веде перемовини про укладення контрактів з постачальниками для Maersk, Walmart і дистриб’юторської групи Wesco.

«Коли йде війна, COVID-19 або зрив ланцюга постачання, вам потрібно зв’язатися з постачальниками. З одним зривом за іншим у наші дні це забирає у людей надто багато часу… Walmart не має часу, щоб зв’язатися з десятками тисяч постачальників», — каже  співзасновник Pactum Каспар Коржус.

Коржус зазначив, що їхній чатбот веде перемовини про угоди на суму до $1 млн «від імені десятків ‎компаній зі списку Fortune 500».

Siemens своєю чергою ще з 2019 року користується послугами берлінського стартапу Scoutbee, який цього року запустив власного чатбота, що може шукати альтернативних постачальників або вразливості у ланцюгу поставок. Подібні послуги стартап надає Unilever – одному зі світових лідерів на ринку харчових продуктів та товарів побутової хімії (який водночас й досі продовжує працювати в росії).

Стартап Altana з Нью-Йорку перевірив митні декларації, транспортні документи та інші дані, щоб створити ШІ-карту, що з’єднує 500 мільйонів компаній у всьому світі. Платформу можуть використовувати великі компанії, щоб дізнатися чи використовуються їхні власні продукти, наприклад, в російських системах озброєння.

«Щоб побудувати карту, треба об’єднати мільярди точок даних і відтворити різними мовами. Єдиний спосіб роботи з усіма цими необробленими даними – це штучний інтелект», — каже виконавчий директор компанії Еван Сміт.

Відповідно до опитування, в якому взяли участь 55 керівників логістичної групи Freightos, до 96% спеціалістів із ланцюгів поставок планують використовувати технологію штучного інтелекту (нині її використовують 14%). Однак майже третина вважає, що використання ШІ призведе до значного скорочення робочих місць у їхньому бізнесі.

Джерело: Insider

Disqus Comments Loading...