
Британські дослідники з Університету Бата розробили технологію, яка дозволяє тактильну двосторонню взаємодію між людьми і м’якими приладами, що носяться.
За використання цієї системи користувачі можуть повернути або ущипнути м’який предмет, наприклад, подушку, одяг, гнучку комп’ютерну мишу для керування комп’ютером, телевізором, чи освітленням у приміщенні. Об’єкт також забезпечує тактильний зворотний зв’язок для підтвердження дії, зберігаючи при цьому свою природну м’якість та гнучкість.
“Система сприймає вхідні дані від користувача через об’єкт, а потім користувач відчуває тактильну реакцію системи через поверхню, що деформується”, — пояснює керівник дослідження, професор Джейсон Александер.
Пристрої, що носяться, ігри, дизайн продуктів та медичне моделювання — лише незначна частина сфер, які можуть отримати значні переваги від технології HydroHaptics. У дослідженні розробники продемонстрували потенціал технології, інтегрувавши її у 4 повсякденні речі: подушку, рюкзак, гнучку комп’ютерну мишу та гнучкий джойстик.

Зокрема, у подушку вбудували невелику кишеню HydroHaptic. Натискання або стискання подушки дозволяло керувати домашніми електронними застосунками. У гнучкому джойстику HydroHaptics надавала гравцям зворотний зв’язок, дозволяючи відчувати спротив, натяг чи різкий удар.
Вбудована у рюкзак HydroHaptics дозволяла відправляти повідомлення зі смартфона натисканням на лямку. Тактильні сигнали також можна використовувати для навігації. Комп’ютерна миша із м’яким силіконовим куполом дозволяла користувачам створювати цифрові об’єкти на екрані, натискаючи та деформуючи поверхню миші. Динамічний зворотний зв’язок імітував жорсткість матеріалу та керував процесом створення скульптур.
“Завдяки цій технології ми вперше можемо забезпечити високоякісний тактильний зворотний зв’язок у м’яких деформованих об’єктах та інтерфейсах. Ми бачимо величезний потенціал цієї технології для широкого спектра інтерактивних пристроїв. Наші експерименти показують, що це надійна система, що дозволяє людині свідомо взаємодіяти з м’якими предметами, що покращить наше життя та роботу. Уявіть, що ви спираєтеся на подушку під час перегляду телевізора, і це створює фізичні ефекти, які відображають те, що відбувається на екрані, наприклад, якщо машина їде нерівною дорогою, подушка вібрує, або якщо когось штовхають об тверду стіну, подушка стає твердою. Або уявіть себе на прогулянці, коли ваш рюкзак м’яко стискає ваше плече і підказує вам напрямок, звільняючи вас від необхідності дивитися в телефон”, — зазначає Джейсон Александер.
HydroHaptics — перша технологія, що забезпечує високоякісну тактильну віддачу через поверхню, що деформується, без шкоди для м’якості, гнучкості або повноти вхідного сигналу поверхні. Вона використовує крихітний мотор та герметичну камеру, заповнену рідиною, для передачі тактильної взаємодії між мотором та користувачем. Конструкція дозволяє користувачам відчувати різкі клацання, вібрації та змінний опір, а поверхня водночас залишається м’якою та піддатливою.
Продукція HydroHaptics потенційно готова до виходу на ринок у найближчому майбутньому. Але спочатку вченим необхідно вдосконалити тактильний механізм, щоб зменшити його габарити та зробити придатним для комерційного застосування.
Результати дослідження опубліковані у журналі ACM
Джерело: TechXplore
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: