В Україні планують повернути штрафні бали для водіїв за порушення ПДР — законопроєкт

Опублікував Катерина Даньшина

У Верховній Раді зареєстрували законопроєкт № 14133, який пропонує повернути штрафні бали за порушення ПДР для українських водіїв.

Система наслідує поширену практику ЄС, яка за перебір штрафних балів протягом року може тимчасово припинити дію водійського посвідчення:

  • 10 балів — для водіїв, які отримали посвідчення менш як рік тому;
  • 15 балів — для водіїв зі стажем понад один рік.

Система нарахування балів

  • 1 бал — за вчинення правопорушення, передбаченого чч. 3, 5, 6, 8, 10 ст. 121, ст. 1211, ч. 2 ст. 1212, ч. 1 ст. 1213, ч. 7 ст. 122 кодексу (керування авто з несправними системами, відсутність ременя безпеки чи мотошолома, перевезення зайвих пасажирів, неправильне встановлення номерних знаків або газобалонного обладнання, користування телефоном чи відеореєстратором під час руху).
  • 2 бали — за вчинення правопорушення, передбаченого чч.1, 7, 11 ст. 121, ч. 1 ст. 1212, ч. 2 ст. 1213, чч.1, 2, 6 ст. 122, чч.1, 2 ст. 1221, ст. 1225, ч. 1 ст. 123 кодексу (незначні, але систематичні порушення: відсутність аптечки, вогнегасника, техогляду або сертифікації переобладнання, перевищення швидкості до 50 км/год, порушення розмітки, сигналів світлофора, правил проїзду перехресть, зупинки чи залізничних переїздів, а також невиконання вимог поліцейського про зупинку).
  • 3 бали — за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 121, ч. 3 ст. 122 кодексу (керування транспортом із небезпечними технічними несправностями або грубі порушення швидкісного режиму, що перевищують 50 км/год, і виїзд на зустрічну смугу).
  • 4 бали — за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 124, ст. 1241, чч.1, 2 ст. 126 кодексу (ДТП без постраждалих, але з пошкодженням транспорту чи майна; керування авто без документів чи дозволу).
  • 5 балів — за вчинення правопорушення, передбаченого чч. 4, 5 ст. 122, ст. 1224, ч. 2 ст. 123 КпАП (перевищення швидкості, що спричинило аварійну ситуацію, залишення місця ДТП та в’їзд на залізничний переїзд у випадках, коли рух через нього заборонений).

Бали анулюються через рік (365 днів) з дня нарахування. Поновити дію документа можна після проходження повторного навчання і складання теоретичного та практичного іспитів.

Ініціатором нового законопроєкту виступив заступник голови комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури, народний депутат від “Слуги народу” Володимир Крейденко.

“У нас є лихачі й мажори, які кожного дня порушують швидкісний режим, мають по 10 штрафів на день, але продовжують створювати аварійні ситуації, наражати себе і людей на небезпеку. Але у законодавстві зовсім не передбачено ніякої додаткової відповідальності для таких людей”, — пояснював раніше Крейденко.

Лише з січня по вересень 2025 року в Україні було зафіксовано 16 423 ДТП із потерпілими й загиблими.

“41% від усіх ДТП із потерпілими й загиблими — це перевищення швидкості. Тому 340 грн, особливо якщо поділити на два в автофіксації, — це смішно і не відповідає суспільній небезпеці цього правопорушення”, — каже перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький.

Джерело: ВРУ, Закон і бізнес, Судово-юридична газета

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.