XPeng представила нову версію “летючого авто” зі складаними гвинтами, свою відповідь автопілоту Tesla та роботизованих тварин

Опубликовал
Катерина Даньшина

Компанія XPeng представила свої останні розробки на четвертому щорічному Tech Day 2022 в Китаї, включаючи досягнення в галузі автономного керування авто, роботизованих тварин і платформи ШІ, що мають здатність до саморозвитку. Також автогігант розповів, що його eVTOL шостого покоління – найближчий до справжнього авто, що літає – здійснив свій перший реальний політ.

XPeng – китайський виробник електромобілів, заснований у 2014 році в Гуанчжоу і складається з XPeng Motors та XPeng AeroHT. Крім виробництва електромобілів та електричних транспортних засобів з вертикальним зльотом та посадкою (eVTOL), XPeng розробляє власне ПЗ та продукти для зарядки, а також почав займатися робототехнікою.

Оновлений автопілот від XPeng

Коли система дебютувала на позашляховику автовиробника G9 у вересні, XNGP (пілот з навігаційним керуванням) був оголошений останнім кроком компанії перед досягненням автономного водіння.

XNGP об’єднує всі сценарії можливостей ADAS Удосконалена система допомоги водієві автовиробника (шосе, місто, паркування) в одну цілісну систему, для роботи якої надалі не потрібні високоточні карти, що, по суті, зробить її доступною для будь-якої місцевості.

Онлайн курс з промт інжинірингу та ефективної роботи з ШІ від Powercode academy.
Курс-інтенсив для отримання навичок роботи з ChatGPT та іншими інструментами ШІ для професійних та особистих задач, котрі допоможуть як новачку, так і професіоналу.
Записатися на курс

Автопілот має систему з двома LiDAR, 8-мегапіксельні HD-камери та нову програмну архітектуру під назвою XNet, яка працює з використанням ШІ, що саморозвивається (нейромережа забезпечує візуальне розпізнавання, отримуючи дані з декількох камер і може приймати рішення, подібні до людських). Компанія стверджує, що її технічний стек може досягати 600 петафлопс, підвищуючи ефективність навчання моделі автономного керування більш ніж у 600 разів та скорочуючи його з 276 днів до 11 годин.

Для більшої ефективності XNet тепер використовує лише 9% обчислювальної потужності чипа Orin-X (порівняно зі 122% до оптимізації). Ці оновлення дозволили XPeng створити повністю замкнуту автономну систему даних про водіння (збір даних, маркування, навчання та розгортання), яка використовує блискавичне машинне навчання для постійного самовдосконалення.

“Високоефективні можливості ШІ від XPeng забезпечують автономне використання машин та швидкі ітерації у моделях навчання, вирішуючи понад 1000 критичних ситуацій щорічно. Ця замкнута система штучного інтелекту та даних допомогла знизити кількість інцидентів під час тестування на шосе на 95%”, – йдеться у релізі.

Описана вище технологія допоможе XPeng розробити та розгорнути парк автономних роботаксі у Китаї.

Компанія повідомила, що позашляховик G9 став першим серійним комерційним автомобілем у країні, що пройшов тест автономного водіння у закритому полі, який проводив уряд.

Роботизовані тварини

Програмне забезпечення XPeng – не єдина технологія, що отримала оновлення після минулого Tech Day. Представлений раніше робот-поні отримав оновлену конструкцію для підтримки можливостей руху та пересування з кількома ступенями свободи (MDOF).

Інші оновлені функції:

  • Складніша механічна конструкція;
  • Вища ефективність передачі;
  • Потужний привід робота;
  • Високопродуктивна обчислювальна платформа автоматичного рівня;
  • Система керування акумулятором та температурою;
  • Значні оновлення у системі управління рухом.

Робот може краще адаптуватися до складних умов місцевості всередині та зовні приміщень – на сходах, крутих схилах та гравійних дорогах.

eVTOL

Попередні версії eVTOL від XPeng не мали коліс, але були засновані на архітектурі XPeng P7 EV, тому для нього, як і раніше, використовувався термін “літаючий автомобіль”. Однак остання версія під назвою AeroHT може переміщатися як дорогами, так і в повітрі.

Компанія також повідомила, що загальну складність конструкції системи eVTOL було знижено для забезпечення більшої безпеки та надійності під час польотів.

XPeng пояснив, що режим керування можна порівняти з будь-яким звичайним автомобілем з точки зору функціональності та розмірів.

Однак у режимі польоту eVTOL управляється за допомогою кермового колеса та правого важеля перемикання передач, що допомагає здійснювати рух вперед і назад, робить повороти, підіймається, зависає та знижується. AeroHT продемонструвала цю конструкцію колеса та важеля у відео тестового польоту eVTOL у липні.

Крім демонстрації модернізованого автомобіля, XPeng також повідомив, що eVTOL вже здійснив свій перший політ на додаток до численних випробувань.

Джерело: Electrek

Disqus Comments Loading...