The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered стартував дуже вдало — понад 180 тис. гравців у перший вечір в Steam.
Увечері 22 квітня Bethesda показала трейлер ремастера культової Oblivion і одночасно відбувся реліз. Попри те, що ремастер не мав традиційної маркетингової кампанії, його запуск виявився гучним. Багаторічні чутки й зливи зіграли свою роль — гру фактично «розкручували» за спільної участі інсайдерів і фанатів. Стратегія без офіційної реклами мала свій успіх, бо, за даними SteamDB, піковий онлайн досяг 182 298 гравців — це лише на одній платформі. І навіть сьогодні вранці у грі залишалося понад 100 тисяч користувачів.
У релізній версії розробники оновили графіку, додали нові опції геймплею та довгий список покращень зручності. Але не все так гладко. Bethesda несподівано вирішила не додавати підтримку модів. На офіційній сторінці техпідтримки йдеться: «Моди не підтримуються для The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered».
Це серйозний відхід від практики компанії — для Fallout 4 і Starfield вона пропонувала інструменти модифікації. Тепер же таких інструментів немає, і якщо щось ламається через моди — гравцям радили просто їх видалити й перевірити файли гри. Чому так — точно невідомо. Можливо, причина в переході на Unreal Engine, що ускладнює створення мод-кітів. А можливо, студія планує додати підтримку пізніше, після стабілізації релізної версії.
А щодо вражень гравців від ремастера — вони здебільшого позитивні. Чимало користувачів задоволені повернутися в Сіроділ, в якому провели своє дитинство і з якою пов’язано так багато гарних спогадів.
«Це була перша гра, яку моя мама купила мені для моєї Xbox 360… чудово бачити її такою, якою я її бачив у дитинстві. Моя мати померла від раку в 2023 році, і гра в це повертає спогади про неї», — пише користувач.
Здебільшого гравці хвалять оптимізацію та той факт, що розмиття в русі вимкнено за умовчанням. Один з них взагалі сказав, що Oblivion — «золотий стандарт того, яким має бути ремастер». Зокрема радіють тому, що розробники залишили улюблені глюки.
Хоча деякі помічали фризи на відкритих локаціях, падіння FPS навіть на потужних відеокартах (наприклад, RTX 4070 Super) або проблеми на Steam Deck. Проте подібних відгуків зі скаргами не так багато, як в багатьох інших іграх.
«Графіка одна з найкращих, які я бачив. Геймплей плавний і без помилок. Квести — це ті ж старі добрі квести. Інтерфейс дуже високої якості, гладкий та інтуїтивно зрозумілий. Хутро і волосся виглядають дуже реалістично. Взаємодія між системою та об’єктом для пограбування, мабуть, найкраща з тих, що я пробував. Чудова гра. Поки що 10/10», додають у відгуках.
Oblivion Remastered стартував вдало та одразу на Xbox Series X/S, PS5, ПК і у Game Pass. У Steam звичайне видання коштує ₴1799, а Deluxe Edition — ₴2 199. Чи зможе ремастер втримати інтерес гравців — покаже час. Особливо якщо моддери таки знайдуть спосіб обійти обмеження.
Джерело: Kotaku