Рубрики НовиниСофт

Zoom навчає ШІ на даних клієнтів – використовуючи «‎хитрі» формулювання в політиці конфіденційності для їхньої згоди

Опубликовал
Катерина Даньшина

В умовах використання Zoom на початку вказані розділи про ліцензування програмного забезпечення, бета-сервіси та відповідність, однак трохи далі можна побачити повідомлення про те, що компанія може використовувати дані клієнтів для навчання ШІ. Можливості відмовитися – немає. 

Окрім того, що розділ надрукований дрібним шрифтом, компанія використовує досить хитрі формулювання:

«Ви погоджуєтеся на доступ, використання, збір, створення, модифікацію, розповсюдження, обробку, спільний доступ, підтримку та зберігання згенерованих сервісом даних для будь-яких цілей, у межах і у спосіб, дозволені чинним законодавством, зокрема з метою… навчання штучного інтелекту (в тому числі для навчання та налаштування алгоритмів і моделей)», — йдеться в умовах Zoom.

Деякі експерти наголошують на тому, що в документі йдеться лише про «дані, створені послугою» (дані телеметрії, дані про використання продукту, дані діагностики тощо), а не про все, що клієнти Zoom роблять і говорять на платформі. Однак у додатку до вказаних пунктів компанія пише (виділено нижче жирним шрифтом), що «не використовує аудіо, відео чи контент чату для навчання ШІ-моделей без згоди клієнта». Ключова фраза тут «без згоди клієнта», який фактично погоджується на все це вже самим використанням програми — найчастіше, навіть не читаючи умов. 

Оновлення з’явилося на тлі дедалі більшого суспільного занепокоєння тим, в якій мірі ШІ можуть використовувати дані для навчання. Чат-боти, такі як ChatGPT від OpenAI, Bard від Google та Bing Microsoft разом з генераторами зображень Midjourney і Stable Diffusion, навчаються на фрагментах тексту чи зображень, взятих з інтернету. Останніми місяцями все частіше з’являються судові позови від авторів або митців, які стверджують, що бачать відображення своєї роботи в результатах роботи штучного інтелекту.

Курс English For Tech course від Enlgish4IT.
Лише 7 тижнів по 20-30 хвилин щоденного навчання допоможуть вам подолати комунікативні бар'єри. Отримайте знижку 10% за промокодом ITCENG.
Дійзнайтеся більше

У червні Zoom представив дві нові генеративні функції штучного інтелекту — інструмент підсумовування зустрічі та інструмент для створення повідомлень у чаті — на безплатній тестовій основі для клієнтів. Однак коли користувач вмикає ці функції, програма змушує його під час розмови підписати форму згоди, яка дозволяє компанії навчати свої моделі ШІ, використовуючи індивідуальний контент клієнтів.

Користувач може натиснути кнопку з написом «Зрозуміло!» (яка виділена яскраво-синім кольором, тому, мабуть, попередньо вибрана) або «Залишити зустріч» (відображається сірим кольором, тому не вибрано за умовчанням). Фактично, або учасник погоджується або завершує розмову в Zoom.

Якщо не враховувати очевидні репутаційні ризики, викликані справедливим гнівом клієнтів, компанія може мати певні юридичні проблеми у ЄС, де діють регіональні закони про захист даних. Мова йде про Загальний регламент захисту даних (GDPR), який застосовується під час обробки персональних даних і надає людям набір прав щодо того, що робити з їхньою інформацією; і Директиву про електронну конфіденційність (ePrivacy), старіший фрагмент законодавства ЄС, який стосується конфіденційності в електронному спілкуванні.

Раніше ePrivacy зосереджувалась на традиційних телекомунікаційних послугах, але наприкінці 2020-го року закон оновили, аби охопити подібні до Zoom сервіси. Стаття 5 Директиви забороняє «прослуховування, зберігання або інші види перехоплення чи спостереження за повідомленнями та пов’язаними даними — будь-яким особам без згоди користувача» — виглядає тут дуже актуальною, хоча в Zoom намагаються обійти це різними хитрими способами. 

У коментарі журналістам пресслужба компанії лише повторила свої заплутані формулювання з умов використання. 

Джерело: CNBC, Techcrunch

Disqus Comments Loading...