Величезна частка інформації, яка потрібна для розуміння потенційних клієнтів і конкурентів, уже може зберігатись в інтернеті. Але як її одержати, а після цього обробити? Довгий час єдиними способами був неефективний збір вручну і складна розробка власних програм для отримання даних із вебресурсів. Але з появою автоматизованих інструментів можна обійтися без навчання кодування та самостійної розробки.
У партнерському тексті з Bright Data розповідаємо, які є інструменти, що вони вміють і як ними користуватися.
До інструментів для парсингу
Якщо оцінювати загальний потенціал інструментів для парсингу, вони підійдуть як великим виробничим компаніям, так і приватним особам.
Щоб аналізувати сайти конкурентів, можна створити власний парсер – програму, яка збирає та систематизує дані вебсторінок. Зокрема для розробки таких інструментів підходить Python. Але, щоб написати на ньому код парсера, потрібні навички програмування. Також знадобляться знання з управління проксі-серверами, вилучення даних та готовність чекати на результати.
Спільнота активних користувачів мови програмування Python є досить великою, тому в мережі можна знайти безоплатні вихідні коди для інструментів парсингу. Але, щоб підлаштувати їх під себе, потрібно зануритися в тему. Хоча і це не гарантує гарного результату. Тому для розробки парсера нерідко доводиться наймати сторонніх виконавців, які здатні швидко заглибитися в завдання.
Є й альтернативний варіант – звернутися до платформ з автоматизованими рішеннями для збирання та аналізу вебресурсів. У цьому випадку вам не доведеться писати жодного рядка коду. За допомогою готових шаблонів або застосунків із простими інтерфейсами можна швидко створити інструмент для парсингу під ваші цілі. Цією послугою легко користуватися незалежно від того, чи є у штаті компанії співробітники з навичками програмування.
З автоматизованими інструментами для збирання даних із сайтів вам не потрібно вручну обробляти й аналізувати звіти, отримані за допомогою парсингу.
Відмова від самостійного прописування коду – не єдине спрощення, яке надають платформи із шаблонами для парсингу. Процес стане простішим на всіх етапах. Ось стандартна послідовність дій, яку потрібно виконати, щоб отримати дані під ваші бізнес-цілі:
На великих платформах з автоматизованими інструментами збирання даних є тисячі шаблонів парсерів, а також функція швидкого створення власного парсера. Опціонально доступною є підготовка даних, при якій інформація проходить через алгоритми ШІ та надходить до замовника вже у зручному для вивчення вигляді.
Частина даних, які зібрав парсер, зазвичай зачіпає персональну інформацію користувачів. Щоб не стикнутися із претензіями з боку правозахисних організацій, важливо не порушувати права відвідувачів сайтів.
Великі платформи з автоматизованими інструментами для збирання та аналізу даних на сайтах враховують нормативну базу ЄС, GDPR та Каліфорнійський закон про захист прав споживачів CCPA. Зокрема, вони не допускають:
Парсинг дозволяє переглядати дані, які знаходяться у відкритому доступі та не класифікуються як заборонені для збирання та аналізу. Попри це, деякі ресурси мають підстави забороняти роботу автоматизованих сервісів для збирання даних сайту. Наприклад, блокувати можуть через те, що парсер впливає на функціонування сайту: часті запити можуть уповільнювати швидкість відгуку або призвести до «падіння» сторінок.
Але такі заборони встановлюють нечасто. Крім того, їх можна обійти за допомогою проксі-сервісів, які легко інтегруються з парсерами. Тому ви можете замовляти збирання даних з більшості сайтів та отримувати їх у вигляді бази, підготовленої до аналізу алгоритмами ШІ.