Рубрики Статті

Фінансовий звіт Apple: кращий початок року за всю історію та майже $100 млрд виторгу на тлі рекордних продаж iPhone та Mac

Опубликовал
Володимир Скрипін

Apple опублікувала квартальний фінансовий звіт — на її бухгалтерському календарі 26 березня завершився другий квартал 2022 фінансового року Apple відноситься до компаній, у яких фінансовий рік не співпадає з календарним. Отже, у Apple другий квартал 2022 фінансового року відповідає першому кварталу 2022 календарного року. Якщо стисло, звітний період став кращим березневим кварталом за всю історію компанії, але її акції різко пішли вниз через невтішний для інвесторів прогноз щодо поточного кварталу.

Фінансові показники

  • За квартал загальний дохід Apple склав $97,3 млрд доларів (це $45 млн щогодини або $13 тис. кожну секунду) — для купертіновського IT-гіганта це новий абсолютний рекорд серед березневих кварталів і на 9% вище тогорічного результату. Це також помітно вище за прогноз аналітиків Волл-стріт — $95,51 млрд. Чистий прибуток зріс до $23,6 млрд (або $1,40 на акцію). Валова маржа становила 43,7 проти 42,5% рік тому.

  • Дані щодо виторгу Apple по березневих кварталах з 2003 року:
    • 2022: $97,3 млрд
    • 2021: $89,6 млрд
    • 2020: $58,3 млрд
    • 2019: $58,0 млрд
    • 2018: $61,1 млрд
    • 2017: $52,9 млрд
    • 2016: $50,6 млрд
    • 2015: $58,0 млрд
    • 2014: $45,7 млрд
    • 2013: $43,6 млрд
    • 2012: $39,2 млрд
    • 2011: $24,7 млрд
    • 2010: $13,5 млрд
    • 2009: $9,1 млрд
    • 2008: $7,9 млрд
    • 2007: $5,3 млрд
    • 2006: $4,4 млрд
    • 2005: $3,2 млрд
    • 2004: $1,9 млрд
    • 2003: $1,5 млрд
  • Станом на 26 березня 2022 року обсяг грошових коштів та цінних паперів становив $193 млрд (з них $73 млрд — чисто грошові кошти) при загальних боргових зобов’язаннях у $120 млрд. Також за квартал компанія виплатила акціонерам $27 млрд у вигляді зворотного) викупу та дивідендів.
  • Попри рекордні фінансові результати кварталу акції Apple на премаркеті після публікації звіту пішли вниз. Apple попередила про ймовірне зниження продажів на 4-8 мільярдів доларів на тлі проблем логістики через COVID-19.
Після публікації звіту котирування Apple на премаркеті впали

Продажі зросли майже у всіх регіонах (незначне падіння у Японії та Азії) і по усіх основних категоріях продуктів, окрім iPad.

 

Онлайн-курс "PR Basis" від Skvot.
Дізнайся нюанси різних сфер і обрери свою.Як результат — матимеш стратегію бренду у своєму портфоліо та зможеш стартувати в піарі. Інсайтами ділиться лекторка, яка має 9+ років досвіду.
Детальніше про курс

Розподіл виторгу по регіонах

Регіон Тримісячний період, що завершився 26 березня 2022 року, млрд дол. Тримісячний період, що завершився 27 березня 2021 року, млрд дол.
Америка 40,882 34,306
Європа 23,287 22,264
Китай 18,343 17,728
Японія 7,724 7,742
Решта Азії 7,042 7,544
Всього 97,278 89,584

Продажі за окремими категоріями продуктів

  • Виторг від продажів iPhone виріс на 5% і склав $50,570 млрд — завдяки сильному попиту на лінійку iPhone 13. Це 52% від усього виторгу. Продажі Mac та категорії “Носимі пристрої, пристрої для дому та аксесуари” також відзначилися рекордними продажами, якщо порівнювати з аналогічними періодами попередніх років, а Сервіси взагалі оновили абсолютний рекорд — $19,8 млрд (+17%). Можна згадати, що CODA — перший в історії стрімінговий фільм з «Оскаром» в головній номінації (Apple TV+).

Квартальні продажі за категоріями:

  • iPhone — $50,570 млрд (рік тому — $47,938 млрд);
  • Mac — $10,435 млрд (рік тому — $9,102 млрд);
  • iPad — $7,646 млрд (рік тому — $7,807 млрд);
  • Носимі пристрої, пристрої для дому та аксесуари — $8,806 млрд (рік тому — $7,836 млрд);
  • Сервіси — $19,821 млрд (рік тому — $16,901 млрд).

 

Інші цікаві факти зі звіту

  • Зараз сумарно Apple має понад 825 мільйонів платних передплатників — за останній рік додалося 165 млн нових платних передплатників.
  • 2/3 клієнтів Apple Watch вперше купити цей продукт.
  • Опитування споживачів у США свідчить, що серед власників iPhone 13 індекс задоволеності сягає 99%.

***

Нещодавно Apple випустила низку новинок — оновлені iPhone SE та iPad, Mac Studio на чипі M1 Ultra та Studio Display, але вони тільки почали продаватися і не вплинули на результати минулого періоду. Попереду нас чекає літня конференція розробників Apple WWDC22. На головній презентації 6 червня очікуються нові версії ОС — iOS, iPadOS, macOS, tvOS та watchOS, а також, можливо, анонс чипа наступного покоління Apple M2 для майбутніх Mac. Далі — у вересні — суттєво оновлена лінійка iPhone 14 з чотирьох моделей, а от нашумілу гарнітуру VR/AR, якщо вірити останнім чуткам, вийде не раніше 2023 року.

Disqus Comments Loading...