Рубрики ШІНовини

Провідні страхові компанії відмовляються від страхування впровадження ШІ через багатомільярдні ризики

Опублікував Андрій Шадрін

Провідні страховики прагнуть відмежувати свою відповідальність за збої штучного інтелекту після серії дорогих і дуже публічних AI-інцидентів, які підняли побоювання щодо системних і корельованих збитків у моделях ризику галузі.

Як повідомляє Financial Times, компанії AIG, WR Berkley і Great American уже звернулися до регуляторів по дозвіл на нові винятки в полісах, що дозволять їм відхиляти вимоги, пов’язані з використанням або інтеграцією AI-систем, включно з чатботами та агентами. Ці запити з’являються в момент, коли компанії майже у всіх секторах прискорюють впровадження генеративних інструментів. Нагадємо, що вже рік тому страхові компанії відмовилися страхувати Tesla CyberTrack.

Такий перехід уже призвів до дорогих помилок. Google стикається з позовом про наклеп на $110 млн через те, що функція AI Overview неправдиво заявила, що проти сонячної компанії подано позов генеральним прокурором штату. Тим часом Air Canada зобов’язали виконати знижку, яку “вигадав” її сервісний чатбот, а британська інженерна фірма Arup втратила £20 млн після того, як співробітників обдурили за допомогою цифрового клонування керівника під час відеодзвінка. Крім цього, вже більше місяця тривають суди з приводу звинувачення ChatGPT у самогубстві підлітка.

Ці інциденти ускладнили страховикам оцінку того, де саме починається й закінчується відповідальність. У компанії Mosaic Insurance заявили FT, що результати роботи великих мовних моделей надто непередбачувані для традиційного андеррайтингу, описавши їх як «чорну скриньку». Навіть Mosaic, яка пропонує спеціалізоване покриття для ПЗ, що використовує AI, відмовляється страхувати ризики, пов’язані з LLM-моделями на кшталт ChatGPT. Проблема полягає не лише в тяжкості окремих збитків, а й у ризику широкомасштабних, одночасних втрат, спричинених збоєм одної базової AI-моделі.

“Страхова галузь може витримати удар у $400–500 млн від збою агента, якого використовує одна компанія. Те, що вона не витримає, — це збій “верхнього рівня”, який спричинить тисячу збитків одночасно, тобто системний ризик”, – говорить Кевін Калініч, керівник напряму кіберризиків в Aon.

Як потенційне рішення WR Berkley пропонує виняток, який забороняє вимоги, пов’язані з “будь-яким фактичним або ймовірним використанням” AI — навіть якщо ця технологія становить лише незначну частину продукту або робочого процесу. AIG повідомила регуляторам, що “не планує впроваджувати” свої запропоновані винятки негайно, але хоче мати таку опцію на випадок, якщо кількість і масштаб претензій зростатимуть.

Деякі страховики рухаються до часткової ясності через спеціальні застереження в полісах. QBE запровадила положення, яке розширює обмежене покриття штрафів за Європейським AI Act, але не більше ніж 2,5% від страхової суми. Chubb погодилася покривати окремі AI-пов’язані інциденти, водночас виключивши будь-які події, що можуть одночасно впливати на “широкі” масові випадки. У міру того як регулятори та страховики переглядають свої позиції, бізнес може виявити, що ризики використання AI значно більше лягають на їхній власний баланс, ніж вони очікували.

Джерело: TomsHardware

Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.

Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.