Рубрики Огляди

«Amazon і майбутнє електронної торгівлі»: як інтернет-магазин книжок перетворився на титана торгівлі XXI століття

Опубликовал
Павло Чуйкін

Книжковий клуб ITC знову з вами. Сьогодні мова піде не про фантастику, мальописи чи фентезі, а про серйозну літературу, яка при цьому виявилася несподівано цікавою. Це я про книжку авторок Наталі Берґ та Мії Найтс «Amazon і майбутнє електронної торгівлі», яке випустило видавництво Vivat. Перед нами серйозне дослідження найбільшої у світі клієнтоорієнтованої компанії, що буде цікаве не тільки її фанатам, любителям технологій та e-commerce. Це потужна шпаргалка для власників великих та дрібних торговельних мереж. З цієї книжки вони дізнаються багато цікавинок, які допомагають Amazon бути найкращими.

Судячи з наявних функції Rozetka, «Нова Пошта», «Епіцентр», Prom.ua та інших українських компаній, вони давно залучили деякі фішки Amazon, про які я дізнався з цієї книги. Наприклад, точки видачі товарів з безплатним доставленням, клуби з бонусами, списки бажань, персональні пропозиції тощо. Усе це та багато іншого вперше використала саме Amazon, а вже далі це почали переймати інші. Отож, з чого все почалося? Як це сталося та чому продовжує працювати? Відповіді на усі ці та багато інших питань ви дізнаєтеся в книзі «Amazon і майбутнє електронної торгівлі».

«Amazon і майбутнє електронної торгівлі» / Amazon: How the World’s Most Relentless Retailer will Continue to Revolutionize Commerce

Авторки Наталі Берґ, Мія Найтс
Перекладач Олександр Оржицький
Мова Українська
Кількість сторінок 436
Обкладинка Тверда
Рік видання 2023
Розмір 150×205
Сайт vivat.com.ua

Джефф Безос бачив серйозне майбутнє для своєї компанії Amazon, але спершу це був книжковий інтернет-магазин, який перетворився на одну з найбагатших публічних компаній світу. Сталося це завдяки невблаганному дотриманню принципів: постійних інновацій заради релевантності для клієнтів.

Курс Frontend розробки від Mate academy.
Front-end розробник одна з найзатребуваніших професій на IT ринку. У Mate academy ми навчимо вас розробляти візуально привабливі та зручні інтерфейси. Після курсу ви зможете створювати вебсайти і застосунки, що вразять і користувачів, і роботодавців.
Дізнатися більше про курс

Саме через це Amazon — найсерйозніший конкурент іншим сервісам та брендам, але водночас найзручніша та максимально корисна компанія для своїх клієнтів. Amazon стала настільки серйозним монополістом, що в США, Європі та інших частинах світу її бізнес почали дуже серйозно обмежувати та регулювати. Американці кажуть, що Amazon загрожує їх демократії, але тут їм, напевно, видніше, бо для мене це занадто гучні заяви.

Проте вони визнають максимально позитивний вплив компанії на галузь роздрібної торгівлі. Такого бусту в цьому секторі не робив ніхто, але в Amazon вийшло. За нею пішли інші, тому клієнти в багатьох країнах, де працює їх сервіс отримають потрібні їм товари за день чи годину, можуть без проблем його повернути не сплативши за доставляння та мають серйозні бонуси.

Під час своїх досліджень, під час яких авторки намагаються зрозуміти секрети компанії, вони виявили, що Amazon продає буквально все: від підгузків до техніки. При цьому вони надають послухи у сфері хмарних технологій, знімають кіно та серіали, виробляють апаратне забезпечення та гаджети, мають платіжну систему, туреоператора, авіакомпанію, клуб, займаються перевезенням вантажів по світу тощо. Також це мережа аптек, супермаркетів та клінік. А ще компанія займається доставлянням їжі. Ну й про найбільший інтернет-магазин книжок не забуваємо.

Через усе згадане вище, можна сказати, що успіх Amazon складається з успіху багатьох її підрозділів, а вони думають тільки про те, як поліпшити клієнтські враження і ще сильніше зав’язати на собі покупців.

Amazon — не ритейлер, а технологічна компанія, яка завжди покращується завдяки інноваціям. А залучені технології не просто підвищують клієнтські очікування, а призводять до революцій в роздрібній торгівлі.

Також технології в цьому секторі зумовлюють появу абсолютно нових клієнтських очікувань, створюють зручніші та комфортніші умови для покупців. Amazon максимально використовує це, особливо штучний інтелект та голосові інтерфейси.

Книга «Amazon і майбутнє електронної торгівлі» написана доступно та зрозуміло. Проте це не класичний нонфікшн з історією героїв чи героя, з розвитком подій тощо.

Авторки детально та покроково досліджують успіхи компанії, наводять багато даних, цифр та таблиць тощо. Тобто супецікавим це читання не буде, але воно точно не нудне, а просто наповнене тоннами інформації, яку читачу треба обробити та пропустити через себе.

Саме тому цю книжку не можна рекомендувати, як розважальне читання. Це ґрунтовне дослідження, хоч і написане простою мовою, яке треба вивчати, щоб розуміти конкурента. А ще це посібник для бізнесів, які займаються тим самим, та хочуть скласти конкуренцію Amazon, або просто бути кращими на локальному рівні.

Як завжди, мені подобаються книжки від Vivat. Саме в цеї якісна тверда обкладинка з яскравими тисненнями, що привертають увагу, м’який жовтавий папір, зручний для читання шрифт адекватного розміру.

Disqus Comments Loading...