BaaS проти DRaaS: бекап в репозиторії чи репліка віртуальної IT-інфраструктури з додатковим простором у хмарі

Опубликовал
Партнерский материал

Можна справно робити бекапи та навіть зберігати їх відповідно до золотого правила резервного копіювання 3-2-1, тобто на окремому майданчику. Але за форс-мажорної ситуації дані швидко не відновляться.

У партнерському матеріалі з Colobridge з’ясовуємо, чому, навіть коли бекапи є, користі від них мало і що із цим робити.

Партнерський матеріал?

Чому бекапу у сховищі провайдера замало

Багато хто в малому та середньому бізнесі вже, на щастя, переріс зберігання бекапів на умовному «дропбоксі» і користується більш просунутим рішенням на кшталт BaaS, він же «бекап як послуга». Це коли провайдер надає місце у своєму репозиторії, а клієнт із певною періодичністю складає туди свої резервні копії, щоб відновити дані в разі втрати. 

Чому виникає необхідність відновитися з бекапу

Але при настанні форс-мажору клієнт з’ясує: якщо бізнес має працювати безперервно, простого бекапу у сховищі провайдера замало.

Частково справа в обмеженій функціональності самого сервісу BaaS: архіви з репозиторію потрібно кудись перемістити та розархівувати, а для цього знадобиться в рази більше дискового простору. Якщо ж локальне сховище недоступне, оскільки дані були втрачені через апаратний збій, або сервери просто вилучили, або архів виявився «битим» і дані відновилися з помилками – бекап буде марним.

Це лише дві з тих проблем, які не дадуть бізнесу відновити роботу протягом декількох годин. Інші проблеми, як правило, пов’язані з неправильним вибором провайдера і внутрішніми обмеженнями в компанії. Дуже важливим є те, наскільки налагоджені в ній процедури підписання договорів, проведення оплати й перевірки контрагентів.

Що ще не дасть бізнесу швидко відновити роботу

  • Неможливість швидко укласти договір і сплатити послуги провайдера
    Терміни повернення до штатного режиму роботи залежать від того, наскільки швидко буде підписаний новий договір із провайдером на виділення ресурсів для відновлення даних. Якщо особи, яка ухвалює рішення, не буде на місці або процедура вимагатиме узгодження з іншими відділами, укладання угоди може затягтися на кілька днів. Є ще касовий розрив, плюс у кожній компанії свої терміни проведення платежів. А виділяти ресурси авансом тільки тому, що у клієнта «пожежа», провайдер не буде.
  • Служба безпеки затягує з перевіркою контрагентів
    Ще одна бюрократична перешкода на шляху оперативного укладання договору й отримання необхідного майданчика для відновлення даних. У великих компаніях служба безпеки часто приєднується до перевірки надійності контрагентів, а останнім часом – ще й можливих зв’язків із сусідом-агресором.Єдиний вихід: вибирати постачальника послуг, у якого можна орендувати віртуальні потужності для розгортання сервісів після аварії. Тоді службі безпеки не доведеться перевіряти ще одного нового контрагента.
  • Обмежені можливості проведення валютних операцій
    Якщо компанія вибирає майданчик для відновлення даних у провайдера, який приймає оплату тільки у валюті, можуть виникнути проблеми з банком. В Україні діє заборона на виведення валюти за кордон, тому банку знадобиться час на схвалення угоди. Прискорити процес схвалення транзакції може звернення до компанії, з якою вже налагоджена співпраця.
  • Постачальник послуги не може оперативно виділити ресурси для відновлення даних
    Провайдери, як і друзі, пізнаються в біді. Якщо створення та зберігання копій відбувається без проблем, не факт, що так само не буде проблем у разі інциденту. Наприклад, бізнес працює сім днів на тиждень, а підтримка та бухгалтерія провайдера – у режимі 5/2. Тож навіть якщо з боку бізнесу затримок не буде, провайдер не завжди зможе оперативно відреагувати на заявку: іноді доводиться чекати ранку наступного дня або – ще гірше – понеділка, тоді як проблема виникла у вечір п’ятниці.

Деякі постачальники послуг пропонують клієнтам лише BaaS і виділені сервери, а орендувати їх заради відновлення бекапів – також довга і не завжди виправдана у фінансовому плані історія.

Тому варто вибирати провайдера з великим портфелем послуг, підтримка якого працює у режимі 24/7/365. Ідеально, якщо він надає можливість протестувати відновлення даних – деякі провайдери дозволяють користуватися хмарою безплатно кілька днів. Заразом можна оцінити якість і швидкість реакції підтримки. Крім того, вигідніше та безпечніше користуватися послугами постачальника, який пропонує DRaaS – послугу післяаварійного відновлення IT-інфраструктури.

Чому DRaaS ефективніший за BaaS

Створення резервних копій є частиною стратегії післяаварійного відновлення даних, і тут DRaaS за функціональністю, зручністю і гнучкістю в рази перевершує BaaS. Головна відмінність у тому, що DRaaS дозволяє забезпечити безперервність бізнесу та повернутися до штатного режиму роботи вже за кілька хвилин, тому що реплікує не просто дані, а всю віртуальну IT-інфраструктуру частково чи повністю. Повна копія даних у DRaaS робиться тільки під час першої синхронізації, а вже потім до архіву додається оновлена інформація. І найприємніше: запустити відновлення можна фактично одним натисканням кнопки.

Тут добре видно різницю між DRaaS і BaaS:

Приємний бонус: DRaaS не завжди дорожче за BaaS. Обидві послуги в різних провайдерів можуть коштувати приблизно однаково.

Одним з тих, хто надає послугу DRaaS, є хмарний провайдер Colobridge GmbH. Разом із цим компанія надає цілодобову підтримку, а фахівці Colobridge відповідають протягом 15 хвилин.

«Якщо послуга здається клієнту задорогою, він може вибрати “сплячий” DRaaS. Тоді оплачується місце в репозиторії та опціонально – ліцензії на програмне забезпечення нашого партнера, компанії Veeam, – розповідає Андрій Михайленко, Colobridge GmbH COO. – А хмарні ресурси для швидкого розгортання можна отримати за запитом дуже швидко. Зазвичай вони є, хоча ми не гарантуємо їх наявність у 100% випадків».

 

Дізнатись більше про Colobridge GmbH можна за посиланням

Кейс: захист клієнтських даних

Один із клієнтів Colobridge, великий український ТРК, приділяє велику увагу якості обслуговування та доступності своїх продуктів. Сьогодні на платформі Colobridge розміщується не тільки його інтернет-магазин, але й реплікуються внутрішні сервіси на випадок виникнення аварії на локальному майданчику.

Спочатку клієнт користувався саме послугою BaaS в іншого провайдера, проте після міграції даних у Colobridge почав експериментувати з різними способами їх захисту. У підсумку в ТРК вибрали послугу DRaaS, що забезпечує максимальний захист сервісів і дозволяє уникнути критичних для бізнесу простоїв. 

А переконатися у високому рівні відмовостійкості IT-інфраструктури клієнту допомагає регулярне тестове відновлення працездатності. Зараз воно займає менше ніж 15 хвилин. З послугою BaaS на платформі іншого провайдера це тривало від кількох годин до кількох днів. Плюс послуги реплікації даних у Colobridge і послуги звичайного зберігання резервних копій у конкурентів виявилися майже однаковими за вартістю.

У підтримку українського бізнесу компанія Colobridge безплатно пропонує 2 ТБ під бекапи у своєму репозиторії плюс ліцензії. До завершення воєнного стану цією пропозицією можуть скористатися юрособи з України. А якщо бізнесу знадобиться просунутіше рішення, наприкінці безплатного періоду можна завжди перейти на DRaaS.

 

Партнерський матеріал?

На сайт Colobridge

 

Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.

Disqus Comments Loading...