«Уявіть, що модель ОnlyFans приходить у банк і намагається отримати кредит, розповідаючи, що заробляє відвертими фотографіями. А для кредитної платформи Steadypay це одна з цільових аудиторій», – розповідає засновник інвестиційного фонду N1 Никита Ізмайлов.

N1 орієнтований на фінтех-стартапи і проєкти, дотичні до фінтеху. До початку повномасштабного вторгнення він інвестував лише в українські стартапи. Але їх кількість торік суттєво зменшились, тому фонд вийшов на глобальний ринок. 

У партнерському матеріалі з N1 СЕО й топменеджери фонду розповіли ITC.ua, як вибирають стартапи для інвестицій, чим відрізняються від класичних фондів і як будують команду, що має підкорити глобальний ринок. 

Партнер проєкту?
logo

Від власного фінтех-продукту – до нішевого фонду

2019 року Никита Ізмайлов разом з партнерами запустив sportbank. На той час у Никити було вісім років досвіду в галузі фінтеху, а ще він захоплювався спортом. Власний проєкт поєднав обидві його пристрасті: це мобільний банк, цільовою аудиторією якого є прихильники спорту.

Никита Ізмайлов, засновник N1

«У фінтеху мене приваблює різноманітність, – каже Никита Ізмайлов. – Хочеш – роби платіжний сервіс, хочеш – необанк, хочеш – рішення для страхування. Можна навіть, як у лего, комбінувати різні напрями в одному проєкті».

Тож не дивно, що на sportbank підприємець не зупинився. «Я вважаю, що ти не будеш успішним у фінтеху, якщо зосереджений лише на власних продуктах», – підкреслює Никита. 

Команда, яку він зібрав для розвитку sportbank, трансформувалась в N1. Це нішевий фонд, що орієнтований на фінтех-стартапи і проєкти, дотичні до фінтеху: маркетплейси, SaaS-сервісипрограмне забезпечення за підпискою тощо. Чеки – від $200 тис. до $2 млн. У більшості випадків фахівці N1 допомагають проєктам з експертизою та контролюють ключові показники бізнесу. 

Другий напрям, у якому працює N1, – це venture builder, тобто фонд допомагає стартапам будувати проєкти. Третій – інвестиції у криптопроєкти. Для нього Никита лише збирає команду.

На кінець 2022 року N1 інвестував понад $11 млн. Гасло фонду звучить так: «Від фінтех-рішення – до прибутку».

Чому вийшли на міжнародний ринок 

Спочатку фонд працював виключно з українськими стартапами, але повномасштабне вторгнення змінило ситуацію. Якщо раніше N1 розглядав близько ста стартапів на рік, то у 2022-му – лише 45.

Через війну в Україні несприятлива ситуація для розвитку стартапів. Багато команд просто припинили роботу. «За пару тижнів до війни ми майже закрили угоду з одним стартапом, – наводить приклад Никита. – Але його СЕО пішов до Тероборони і зараз на фронті».

Анна Тян, директорка з комуникацій

2022 року N1 інвестував лише в один український стартап. Тому фонд вирішив вийти на ринки Європи, Індії, Бразилії тощо. Цього року вже уклали угоду із британським стартапом.

Директорка з комунікацій Анна Тян зазначає, що у світі не так багато фондів, які спеціалізуються на фінтеху: «Наша перевага – це профільна експертиза, круті молоді фахівці, які можуть дуже швидко створювати або розвивати проєкт»

Наразі портфель N1 оцінюють у $15 млн, і його 90% сфокусовано у п’ятьох проєктах. Частина з них уже приносить інвесторам прибуток. 

Приєднатися до команди можна за посиланням

 

Проєкти в портфелі N1

sportbank – мобільний банк

Власний проєкт фонду, у який загалом вклали понад $15 млн. Це другий за розмірами мобільний банк в Україні, що обслуговує понад 500 тис. клієнтів. Ощадний рахунок «Рюкзак» відкрило 100 тис. клієнтів на загальну суму у 100 млн грн. За допомогою розділу «Благодійність» клієнти перерахували понад 5 млн грн на підтримку ЗСУ. 

Asquad – платіжна платформа

Власний проєкт фонду, ідея належала фінансовому партнеру Олексію Кулику. Платформа має рекордний час технічних інтеграцій з банками, методами оплати тощо – 12 годин проти звичайних двох-трьох тижнів.  

TRANSENIX – стартап, що розвиває технологію Tap to Phone

Вона дозволяє використовувати смартфони і планшети як платіжний термінал або POS-термінал, що працює у зв’язці з касовим ПЗ – і тоді чек друкується на фіскальному принтері каси. «Дуже потрібний продукт для тих регіонів, де ще небагато POS-терміналів, наприклад Індії», – підкреслює Никита.

Steadypay – британська кредитна платформа для людей з нестабільним доходом, наприклад фрілансерів

Вона аналізує платоспроможність своїх клієнтів, використовуючи ШІ. «Тільки уявіть, що модель ОnlyFans приходить у банк і намагається отримати кредит, розповідаючи, що вона/він заробляє відвертими фотографіями, – каже Никита. – А для Steadypay це одна з цільових аудиторій». 

Heep – маркетплейс з пошуку талантів, які без коду, за допомогою різних інструментів, створюють вебсайти, застосунки тощо

Це пришвидшує і здешевлює запуск будь-якого проєкту. На сайті більш ніж тисяча перевірених експертів, які працюють із 42 інструментами. Серед клієнтів Heep – понад 150 компаній. 

 

Хто може отримати інвестиції

Рішення щодо інвестицій у проєкт приймає інвестиційний комітет, до складу якого входять шестеро людей. У кожного, включно з Никитою, один голос. Переважно схвалюють стартапи, що мають MVP. Перед цим проводять ретельний аналіз проєкту, зокрема due diligenceкомплексна перевірка об'єкта інвестування

Щоб отримати гроші, людина має бути орієнтованою на прибуток. «Часто у фаундерів завелике его, і вони завищують оцінку проєкту, – розповідає Ізмайлов. – Людина з такою психологією може на ваші гроші купити офісні стільці по 700 євро, вважаючи, що наступного року буде мільйонером». 30–40% стартапів не отримують інвестиції від N1 саме через цю проблему.

Коли швидкість важливіша за досвід  

Ніна Казакова, HR-бізнес-партнерка

У команді фонду 20 людей, майже третина яких є топами. «Ми не практикуємо вирощування фахівців: шукаємо людей, які одразу можуть вирішувати складні завдання», – зазначає HR-бізнес-партнерка Ніна Казакова. 

Зазвичай в інвестиційній сфері працюють люди, у яких 15–20 років досвіду в компаніях великої четвірки й у великому бізнесі. «В N1 середній вік – 33 роки, – каже Ізмайлов. – У наших топів може не вистачати досвіду, проте в них креативні підходи, і вони роблять усе швидко».

Наприклад, due diligence команда проводить в середньому за місяць, хоча стандартний для ринку строк – три місяці. Швидкість закриття угод також висока. «Від знайомства зі стартапом Heep до угоди пройшло всього два тижні, – наводить приклад інвестиційна директорка Ірина Бараненко. – Команда юристів працювала з потрійною силою».

Ірина Бараненко, інвестиційна директорка

Топменеджери фонду охоче діляться своєю експертизою. «Наш юрист писав колонку про те, як скласти NDA так, щоб його можна було виконати, а інвест-директор – як правильно пітчити інвестору», – розповідає директорка з комунікацій Анна Тян. Сама вона читає лекцію про піар для стартапів і технологічних компаній на курсі у школі «Базилік». 

«Ми максимально відкриті, це також наша відмінність», – каже Анна. Минулого року вона зареєструвала сторінку N1 в Instagram. Там знайомить українську аудиторію з командою та атмосферою у фонді, з портфельними проєктами. Зараз директорка з комунікацій вибудовує PR фонду та СЕО на західних ринках. Колонки Никити вже вийшли у Wall Street Journal, Tech.eu, ZDNet. На підході ще декілька публікацій у відомих медіа.

Хочете стати частиною нашої команди? Клікайте на посилання та приєднуйтесь!

 

Юристи й фінансисти на одній хвилі 

Кирило Медведєв, юридичний директор

Одна з найбільших команд фонду – юридично-фінансовий відділ, де працює п’ять фахівців. Двоє з них прийшли за рекомендацією Кирила Медведєва, що очолює відділ. Він приєднався до N1 як юрист, але за півтора року Никита запропонував йому опікуватись і фінансами. «Пів року сердився на боса, бо юристи й цифри – це несумісні речі, – з посмішкою згадує Кирило. – Але мушу визнати, що ідея була чудова: зараз ми одразу розуміємо, звідки в нас гроші, куди і як вони йдуть».

Саме завдяки команді Кирила фонд швидко закриває угоди. Наприклад, якщо потрібно провести аналіз стартапу, фахівці паралельно займаються тими частинами, на яких знаються: інтелектуальна власність, корпоративні питання, фінансові звіти. Потім Кирило збирає всю інформацію та робить загальні висновки, після чого починається робота над юридичними документами, що потрібні для угоди. 

«Коли я беру людей у команду, прошу бути готовими, що може прилетіти що завгодно, – каже Медведєв. – Політика така: якщо ми чогось не знаємо, ми не лякаємось, а сідаємо та розбираємось». За його словами, команда може розібратися з фінансовими та юридичними питаннями незалежно від країни, просто в деяких випадках потрібні консультації місцевих експертів. 

Запрошуємо вас приєднатися до нашої команди за посиланням.

 

Ринкові зарплати й офіс у Києві чи Лісабоні

Зарплати у фонді ринкові, зазначає HR-бізнес-партнерка Ніна Казакова. А серед головних рис корпоративної культури вона називає швидкість і взаємоповагу. Також співробітники мають багато свободи та карт-бланш на експерименти.  

До війни всі працювали разом: у київському офісі була дуже дружня атмосфера. Щочетверга команда, яку об’єднує активний спосіб життя та захоплення спортом, замість здорових обідів їла шаурму. Традицію започаткував Кирило. «Ми більше ніж просто колеги, – каже він. – Можемо у спільному робочому чаті скинути фото з вихідних, спитати, хто чим займався, знаємо ситуації в сім’ях». 

Після 24 лютого Ніна тримала зв’язок з усіма співробітниками, аби підтримувати та допомагати їм. За три дні до війни у фонд прийшла помічниця Никити – Ксенія. Вона протягом місяця не могла зв’язатися з мамою в Маріуполі. Коли та відповіла – раділи всі. 

Зараз мама Ксенії у Фінляндії, а сама вона в Лісабоні. У Португалію перевезли членів топкоманди, які мали право виїхати, і відкрили там офіс. Десь половина співробітників залишилась у Києві. У київському офісі є все для продуктивної та безпечної роботи:  генератор, старлінк, сховище, смачні обіди. Під час війни команда збирається разом раз на пів року.

З початком повтомасштабного вторгнення засновник N1 донатить на дві ініціативи на підтримку ЗСУ. Перша – благодійний фонд U-Hero. Він облаштовує мережу інтерактивних лазерних комплексів, де бійці ТрО можуть опановувати навички поводження з різними видами зброї. Друга – благодійна організація «Фонд суспільної допомоги». У її київських цехах сплели десятки метрів маскувальних сіток і виготовили сотні окопних свічок. Діяльність Фонду суспільної допомоги відзначили нагородами головнокомандувач ЗСУ Валерій Залужний і міністр оборони Олексій Резніков.

На запитання, яким він бачить місце фонду за п’ять років, Никита Ізмайлов відповідає: «Я б хотів, аби N1 був індикатором: якщо ми проінвестували у стартап, то за цим проєктом велике майбутнє».

Партнер проєкту?
logo

 

Перейти на сайт N1

 

Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.

Стаття з партнерськими посиланнямиЦей матеріал містить посилання на партнерів — це не впливає на контент та політику редакції, проте дає виданню можливості для розвитку.
Що думаєте про цю статтю?
Голосів:
Файно є
Файно є
Йой, най буде!
Йой, най буде!
Трясця!
Трясця!
Ну такої...
Ну такої...
Бісить, аж тіпає!
Бісить, аж тіпає!
Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: