Все «залізо» рано чи пізно ламається: хоч в хмарі, хоч на серверах. Але 2024 році все ще існує думка, що класична серверна IT-інфраструктура для бізнесу є найнадійнішим вибором, а хмара може підвести у будь-який момент.
У партнерському тексті з німецьким хмарним провайдером SIM-Networks Михайло Москалюк, Team Lead IT Infrastructure компанії, розгляне, чи відповідає таке уявлення дійсності, а також підкаже, як краще та вигідніше зробити якісний стрибок для IT-середовища компанії.
Зміст
Як часто насправді ламається «залізо»
Провайдер хмарних сховищ Backblaze опублікував статистику відмов жорстких дисків за 2023 рік – під аналіз потрапило 269,756 цих пристроїв, які представляють 35 різних моделей. За даними компанії, середній відсоток відмов склав 1,70%. Без контексту це число не вражає. Якщо врахувати 40-годинний робочий тиждень, це означає, що у 2023 році адміністратори Backblaze в середньому міняли диски в серверах кожні 30 хвилин. При цьому відмови за 2021 і 2022 рік склали 1,01% і 1,37% відповідно.
Лише одна з представлених моделей не зламалась жодного разу за рік – Seagate ST8000NM000A на 8 ТБ. А найбільший відсоток відмов продемонструвала модель Seagate ST14000NM000J на 14 ТБ – 14,64% з середнім віком дисків всього 2,6 місяця. З аналізу виключили диски, які тривалий час працювали за умов високих температур, тобто використовувались в неоптимальних умовах.
Що це означає для користувачів
Для клієнтів хмарного провайдера ці дані не означають нічого. Із хмарною архітектурою користувачі не помітили б цих відмов обладнання, навіть якби адміністраторам доводилось міняти диски буквально кожні 30 хвилин. Однак на цю статистику варто звернути увагу бізнесам, які не розглядають альтернативи локальній інфраструктурі.
Візьмемо приклад з іншої сфери: власник пральної машини легко може зробити висновок, що їхній улюблений виробник – найнадійніший, бо за 10 років роботи машина жодного разу не зламалась. Але працівники сервісного центру знають всі слабкі місця свого обладнання, бо працюють з тисячами пральних машин на рік – в таких масштабах можна скласти статистику і побачити реальну картину.
Цей принцип актуальний і для IT-інфраструктури – якщо бізнесу пощастило, і локальний сервер в офісі компанії поки жодного разу не зламався, це не свідчить про надійність локальної інфраструктури.
Також враховуйте, що цю статистику відмов надав провайдер віддалених сховищ – тобто компанія, для якої робота з обладнанням є профільною діяльністю. Щоб такі дані могли свідчити виключно про якість жорстких дисків, «залізу» необхідні умови професійного дата-центру – температурний контроль і охолодження в кожній стійці, системи фільтрації повітря, ціла команда адміністраторів та інженерів тощо. Більшість компаній не можуть забезпечити подібні умови у власних офісах, тому і подібна статистика серед малих і середніх бізнесів буде відрізнятись.
Наведемо іншу статистику: міжнародний провайдер IT-послуг Kyndryl, що веде свої корені від IBM, опитав 3,2 тис C-level менеджерів на 18 ринках по всьому світу. 90% з них впевнені, що їхня IT-інфраструктура відповідає найвищим стандартам. При цьому лише 39% вважають, що їхні системи готові до майбутнього, а в 44% інфраструктура вже підходить до кінця свого життєвого циклу. Серед значних факторів, що заважають модернізації – складність процесу і «параліч виставлення пріоритетів». Таким чином, підтримувати надійну локальну IT-інфраструктуру – це не лише технологічна, а й організаційна проблема.
Отже, ми можемо зробити висновок, що уявлення про надійність локальної інфраструктури – це скоріш питання звички, ніж даних. Розгляньмо, що натомість пропонує хмарна архітектура і як вона впливає на досвід користувача під час відмов обладнання.
Що відбувається, коли в хмарі ламається обладнання
Хмару часто уявляють як сутність, що абсолютно відрізняється від серверної інфраструктури. Насправді її можна уявити як специфічний спосіб організації серверів. Наприклад, якщо відмовляє жорсткий диск у звичайному сервері – це гарантований «простій» і необхідність залучати системного адміністратора, який має терміново замінити обладнання. Якщо конкретного запасного диска немає, його треба замовити – це і витрати, і додатковий час «простою». Для користувачів хмари цієї проблеми не існує.
Надійність хмари можна уявити як піраміду з такими елементами:
- Резервування компонентів в конкретних серверах. Наприклад, ми, SIM-Networks, використовуємо схему 2n+1 – у кожного компонента є дві паралельні копії та одна в резерві.
- Архітектура хмари, тобто здатність будь-якого сервера безшовно перехопити навантаження у разі відмови. Жодна конкретна машина не є критичною для роботи хмари.
- Резервування елементів дата-центру, від джерел живлення до магістралей зв’язку. Цей рівень відмовостійкості оцінюється за стандартом Tier – дата-центри вважаються надійними з рівня Tier III.
- Окремі зони доступності, тобто частини однієї хмари, що фізично розміщені в різних дата-центрах. Навіть якщо всі попередні засоби відмовостійкості не спрацюють, хмара продовжить працювати в іншій локації.
Як правило, малий та середній бізнес може забезпечити лише перший з цих пунктів у своєму локальному дата-центрі. Поза кадром залишається штат адміністраторів провайдера, який цілодобово підтримує працездатність і актуальність обладнання, а також фізична безпека – вкрай актуальна проблема для багатьох компаній.
Перейти в хмару зі знижкою 50%.
Кому ми рекомендуємо хмарні платформи
Усі аспекти відмовостійкості є важливими для профілю роботи SIM-Networks – ми надаємо цілісні IT-інфраструктури для бізнесів. Відмови обладнання, на якому працюють усі корпоративні інструменти, можуть напряму призвести до втрати доходу. Наприклад, інтернет-магазин не зможе продати свій товар, а інженерне бюро вчасно не здасть проєкт, бо працівники втратять доступ до ПЗ на віддаленому робочому столі.
У випадках, коли максимальна відмовостійкість є пріоритетом для бізнесу, ми рекомендуємо саме хмарні платформи.
Враховуючи ці дані та наш досвід роботи понад 10 років на ринку IT-інфраструктурних рішень, ми робимо висновок, що висока надійність власної «залізної» інфраструктури, як порівняти із хмарою, – це міф.
Популяризація хмарних рішень – це одна з головних місій команди SIM-Networks. Ми часто стикаємось із ситуаціями, коли компанія, якій допомогла б хмарна інфраструктура, не розглядає таке рішення саме через поширені міфи. При цьому ми розуміємо, що міграція у хмару часто виглядає як непростий процес, а бізнес не знає, чого очікувати в кінці. Наша команда працює з такими кейсами та робить шлях до хмари якнайлегшим для бізнесу.
Якщо ви готові розглянути міграцію в бізнес-хмару для своєї компанії, ознайомтесь з пропозицією SIM-Networks. Розпочніть свій шлях до хмари легко.
Ми надамо знижку 50% на 12 місяців і проведемо вас через весь процес міграції – від знайомства з продуктом до перенесення ПЗ на нашу платформу.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: