Toyota провела під Брюсселем свій мультибрендовий івент, на якому представила нові топові моделі: Toyota RAV4 HEV, Toyota Corolla Cross, Toyota bZ4x Touring. Бренд зумів вразити публіку вмінням не просто триматись в трендах, а й задавати їх, нестримно підвищуючи популярність своїх продуктів.

У партнерському проєкті розповідаємо, що було на івенті та ділимось чесними враженнями про новинки Toyota

Партнер проєкту?

Зосередження на презентації було всесвітнє: з численними ембарго на поширення та публікації, бо в кожному куточку світу хотіли побачити «свої» новинки першими. Тож організація івенту була синхронізована з різними часовими поясами. Ми ж першими побачили європейські версії, які вже скоро почнуть піднімати бренд Toyota на нову сходинку популярності. Хоча куди ж вище?

Насправді в Старому світі, на відміну від України, японці поки що не завоювали першу сходинку. Минулого року вони продали 1,217 млн автівок і посіли другу сходинку з 7,1% долею ринку, але в цьому році підхід буде більш глобальним. Концерн ще більш розширює як номенклатурну лінійку взагалі, так і електричні та гібридні моделі зокрема. І наступного року в Україну таки потраплять електрички від Toyota. 

Toyota RAV4 2025: сучасніше та ефективніше 

Формат, який шукали мільйони 

RAV4 досяг такого статусу, що розповідь про нього важливо починати з історичного вступу. Спочатку, в 1994 році, це був абсолютно нішевий продукт – «повнопривідний автомобіль для активного відпочинку». І раптово виявилося, що це саме той формат, який шукали мільйони абсолютно різних груп покупців. Нагородою за візіонерство і проникливість стала всесвітня популярність моделі: п’ять попередніх ітерацій продавалися одна за іншу краще, розійшовшись світом в 15,3 млн екземплярів. 

Сьогодні це не просто найпопулярніший кросовер світу, а й одна з найбільш продаваних автівок в історії. Багато в чому саме RAV4 сформував поняття кросовера – починаючи від технічних характеристик і закінчуючи споживчими якостями. 

Шосте покоління: більший крен у бік сенсорів 

Якщо найперший RAV4 орієнтувався на універсальність рис, то в шостому поколінні це, як ніколи, фактурний кросовер. Завдяки зменшеним звісам і більш вертикальній задній стійці, він виглядає збитим, різким і брутальним.

До пари новому екстер’єру повністю перемальований інтер’єр зі ще більшим креном у світ сенсорів. Передня панель стала на 40 мм нижчою, фактично трансформувавшись на підставку для екранів інструментарію (12,3 дюйма) і мультимедійки (10,5/12,9 дюйма). Хоча тепер практично весь інтерфейс «зав’язаний» на тачскрін, дизайнери залишили для старовірів низку фізичних кнопок. Замість нефіксованого селектора КПП тепер у RAV4 мініджойстик.

У традиційно значному гросбуху опцій – панорамний верх, проєкційний екран, акустика JBL з дев’ятьма динаміками і багато іншого. Цікаві рішення обіцяють бути максимально практичними, як це завжди відбувається в Toyota. Салон повний елементів, що здатні здивувати навіть давніх фанів бренду. Наприклад, підлокітник, який можна відкривати з обох сторін та навіть перевертати, що утворить зручний столик замість м’якої підтримки. 

Що під капотом 

У Європі більше не буде звичайних бензинових версій – тільки гібриди: як HEV, що самозаряджаються, так і PHEV, що заряджаються від розетки. В обох випадках використовується атмосферна «четвірка» 2.0 і електромеханічний варіатор e-CVT. І для нас найважливіше, що HEV додав в потужності та ефективності завдяки модернізації КПП, нового блоку керування трансмісією, акумулятора та інших складових, а також і переходу на карбідокремнієві напівпровідники. Сукупно це покращує поведінку гібрида, його економічність при більшій потужності та обіцяє більш чутливий відгук на акселератор. Тож передньопривідна версія буде пропонувати 183 к.с., а повнопривідна – 191 к.с. 

Ба більше, компонувальники примудрилися перенести під капот весь гібридний «набір», зробивши салон ще просторішим, а багажник місткішим. Другий ряд зсунувся назад, а спинка тепер складається врівень з підлогою багажника. Сам трюм вміщує 749 літрів багажу замість колишніх 733. 

Батареї та далекобійність 

З плагін-гібридами все набагато веселіше – ємність їх тягових батарей збільшено одразу на третину, до 22,7 кВт-год. Це одночасно сприятливо позначилося і на потужності (268 к.с. у монопривода і 304 – у 4х4), і на швидкості зарядки, і на запасі ходу. Так, виключно на електротязі RAV4 тепер проїде 100 км, а загальна «далекобійність» зросла до 1350 км. Для прикладу – можна проїхати з Києва до Відня або Берліна без піт-стопів! Крім того, японці навчили кросовер ділитися енергією: тепер під час блекаутів або віялових відключень з його допомогою можна живити будинок або зовнішні електроприлади. 

Вперше для версії Plug-in Hybrid буде доступна версія на моноприводі FWD з віддачею в 268 к.с., що зробить цю версію більш доступною. Для шанувальників 4х4 адресується система E-Four з “персональним” електромотором на задній осі. Сумарна потужність версії з інтелектуальною системою повного приводу – 304 к.с. А розгін складає всього 6,3 секунди на 100 км/год. 

В Україні RAV4 шостої ітерації з’явиться влітку 2026 року, причому у нас можуть бути і чисто бензинові версії. 

Що вміє драйверська версія Toyota RAV4 GR Sport

Найінтригуюча несподіванка виставки – драйверська версія RAV4 GR Sport, натхненна численними перемогами бренду в ралі та рейдах. «Живцем» він виглядає так, що дівоче серце удари пропускає. На жаль, скільки б я його не знімала, але так і не змогла повною мірою передати весь яскравий магнетизм «спортсмена». 

Перекалібровані амортизатори і рульове керування, підсилювачі в задній частині кузова, занижена підвіска, 20-дюймові багатоспицеві диски, і повний спектр обважування – збільшені повітрозабірники, збільшений спойлер і особливі 20-дюймовимі диски. Класичний приклад ідіоми про те, що «птах вміє літати, видно навіть коли він сидить». З нетерпінням чекаємо, коли Toyota RAV4 GR Sport пропишется в тестовому парку дилера. 

Toyota bZ4x Touring: більше можливостей для подорожей

Максимально практичне авто 

Чергова модернізація електричного кросовера bZ4x несподівано подарувала нам ще один його форма-фактор – подовжену версію Touring для подорожей. Максимальну практичність підкреслюють зернисті пластикові накладки на колісні арки та обвіси навкруги кузова, чорні стилізовані диски та рейлінги на даху з дозволеним навантаженням в 70 кг. В Touring трохи видозмінили фари та передній бампер, а в пропозиції – особливий бронзовий колір кузова та стилістична оббивка City Moss. 

Інтер’єр відповідає стандартній версії bZ4x, тільки місця перед другим рядом стало помітно більше, а багажник і зовсім збільшився майже на третину – тепер він вміщує рівно 600 літрів поклажі (+148 л). Найцікавіше, що база не змінилася, а весь приріст (+ 140 мм) припав на корму та висоту кузова (+20 мм). І на магію тойотівських компонувальників. 

Батарея на 74,7 кВт∙год

В іншому Toyota bZ4x Touring – це той самий bZ4x, тільки з нюансами комплектацій. У нього не буде базової батареї, а тільки більш «далекобійна» на 74,7 кВт∙год. З нею Touring здатен на 560 км за циклом WLTP. Кросовер може бути як передньопривідним з одним мотором на 224 к.с., так і повнопривідним з парою моторів на 380 к.с. У другому випадку водієві стає доступною система вибору їздових режимів XMode і функція Grip Control, що поза асфальтом обмежує зайву тягу електромоторів. Максимальна маса причепа у версії Touring – 1,5 т. 

В Україні чекаємо на нього в наступному році разом зі стандартною версією електричного bZ4x. Це буде добра новина для прихильників бренду, які давно хотіли придбати надійний та практичний електромобіль. А офіційні поставки з гарантією від Toyota тільки нададуть йому особливої переваги.  

Toyota Corolla Cross: легкий макіяж

Найпродаваніший автомобіль у світі

Corolla, що з’явилася на світ у 1966 році у вигляді скромної сімейної малолітражки, сьогодні нескромно популярна і вже перетнула відмітку в 55 млн проданих автівок по всьому світу. Не дивлячись на незмінне позиціонування, ось вже третину століття це найпродаваніший автомобіль у всьому світі. Зі свого боку Corolla Cross, спочатку задумана як паркетна версія сімейного хетчбека, сама моментально стала глобальною моделлю, з не меншим попитом на всіх ринках. 

Плановий рестайлінг подарував CC одразу два обличчя. У першому випадку це облицювання з безрамковою решіткою радіатора і «монобровою» сполучної перемички між фарами. Задні ліхтарі так само нові, з горизонтальною сегментацією. У базових версіях дальнє світло виконано адаптивним, а в максимальній комплектації доступне матричне дальнє світло. 

Що під капотом 

Усередині з найпомітніших змін зазначу, по-перше, новий селектор трансмісії під більш ергономічний хват. По-друге, перекомпонований центральний тунель з майданчиком під пару смартфонів і з ложем бездротової зарядки. Плюс тут покращили роботу систем підключень смартфонів. 

Але головна інтер’єрна зміна – повністю перероблена шумоізоляція зі зменшенням шуму від вентиляції до приглушення роботи двигуна. Щоразу, коли я забиралася в крос-компакт, що стоїть на подіумі, відчувала себе наче в акваріумі – людське море, що обтікає кросовер, гарно видно, але ледве чутно.

У Corolla Cross на вибір три варіанти гібридів: 1800 куб. см і 140 к.с., 2000 куб. см і 197 к. с. плюс повнопривідна версія AWD-i з 2-літровим мотором і електромотором на задній осі. У всіх трьох випадках використовується електромеханічний варіатор. Також повнопривідна версія отримала додаткову функцію Snow Extra, що покращує керованість на засніжених дорогах. 

Ми в Україні очікуємо Toyota Corolla Cross вже восени. І у нас вона буде доступна з гібридним (HEV) приводом пʼятого покоління та в моноприводній версії.

Партнер проєкту?

 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: