Переговорні та простори в оновленому  офісі UKRSIBBANK BNP Paribas Group називаються «Говерла», «Синевир», «Черемош» чи «Бузький Гард» – вони тут замість звичних кабінетів. Так банк втілив ідею «біомів природи», стилізувавши кожен поверх під різні українські ландшафти: степ, ліс або гори.

Редакція ITC.ua відправилась на екскурсію в головний офіс банку і подивилися, як він об’єднав декілька локацій під одним дахом, відмовився від закріплених робочих місць і зробив 44% простору для командної роботи. Наскільки це зручно та як змінилось життя працівників – розповідаємо в репортажі для партнерського проєкту.

Партнер проєкту?
logo

Не просто ремонт

Київ поволі прокидається зранку, а на Подолі, біля входу в оновлений офіс UKRSIBBANK на вулиці Андріївська, вже є перші співробітники. Важкі дерев’яні двері відчиняються і я потрапляю в простір, де панує спокій і впорядкованість. 

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Атріум зустрічає силуетами дерев на скляних стінах – перша підказка про концепцію «біомів природи», що пронизує  три  офіси банку після реновації. Світло ллється крізь прозору стелю, а багато зелені та натуральні матеріали в оздобленні створюють відчуття гармонії з природою. Автоматичне освітлення вмикається при моєму русі, створюючи відчуття, що простір оживає назустріч.

«Для нас це не просто ремонт, а трансформація способу мислення та роботи», – пояснює Володимир Середа, директор із забезпечення закупівельної діяльності, адміністрування та управління нерухомістю UKRSIBBANK BNP Paribas Group та очільник проєкту.

Володимир Середа, директор із забезпечення закупівельної діяльності, адміністрування та управління нерухомістю UKRSIBBANK BNP Paribas Group та очільник проєкту

Три з половиною роки тому, коли ракети вперше полетіли на Київ, здавалося божевіллям починати масштабну реновацію. Але саме тоді в банку вирішили: майбутнє треба будувати вже зараз. «Happy employee, happy client – щасливий співробітник, щасливий клієнт», – цитує Володимир Середа корпоративний вислів, який став основою реновації. 

Ключовою бізнес-ціллю стали два пункти. Перший – оптимізувати нерухомість: банк консолідував свої 11 розрізнених київських офісів у три власні будівлі, що дозволило кардинально зменшити площі та витрати на їх обслуговування. Друга – змінити умови роботи для команди.

Володимир Середа зазначає, що проєкт є результатом злиття зусиль різних підрозділів, де об’єдналися знання та експертиза. Справжнім критерієм успішності нового простору, за словами керівника, є просте питання: чи готові співробітники з гордістю показати своїм дітям, де вони працюють? Він переконаний, що відповідь буде «Так».

Подорож біомами України

Піднімаючись сходами, я потрапляю в дуже незвичну, але комфортну систему навігації. Кожен поверх – це окремий біом української природи, всього їх тут 6. Один поверх зустрічає теплими відтінками степу, інші – зелені та символізують ліс. Є тут і гірські вершини з сірими акцентами та габіонними конструкціями, наповненими справжнім камінням.

«Ми хотіли створити не просто офіс, а простір із душею», – розповідає Ірина Змій, начальниця департаменту нерухомості UKRSIBBANK BNP Paribas Group та замовниця проєкту, показуючи переговорну кімнату «Говерла». – Коли ми їздили до офісів головного акціонера BNP Paribas у Франції та Бельгії, вони були функціональними, але однаковими. Нам не вистачало тієї родзинки, яка б робила простір унікальним».

Ірина Змій, начальниця департаменту нерухомості UKRSIBBANK BNP Paribas Group та замовниця проєкту

Цікаво, що, за її словами, погоджувати з міжнародною Групою BNP Paribas потрібно було лише бізнес-кейс проєкту, тоді як креативну концепцію «біомів» розробила та затвердила повністю локальна українська команда. 

Ганна Городницька, начальниця сектору управління локальними проєктами UKRSIBBANK BNP Paribas Group та менеджерка проєкту, з ентузіазмом пояснює концепцію: «Був відкритий конкурс, де різні  компанії  представили дев’ять концепцій. Перемогла ідея біомів, бо вона не лише відображає цінності банку, Групи та співробітників, а й дозволяє віртуально подорожувати Україною, не виходячи з офісу».

Ганна Городницька, начальниця сектору управління локальними проєктами UKRSIBBANK BNP Paribas Group та менеджерка проєкту

Кожен поворот коридору – як сторінка географічного атласу України. Тут переговорна «Петрос» сусідить з кімнатами «Горгани» та «Ребра», створюючи атмосферу карпатських вершин. Мені здається, що це не просто таблички на дверях, а маршрути майбутніх подорожей, спогади про минулі походи, мрії про вершини, які ще чекають.

Опиняюсь на поверсі «Степ», і атмосфера змінюється. Тут панують теплі охристі тони, а назви переговорних, як-от «Товтри» та «Бузький Гард», переносять у безкрайні простори українського степу.

У лісовій зоні офісу, що оформлена в зелених відтінках, назви просторів продовжують концепцію – відображають природу. Наприклад, назва «Черемош» відсилає до відомої карпатської річки, а «Медобори» – до унікального заповідника на Поділлі.

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Назви всіх переговорних та робочих зон доповнені QR-кодами, які ведуть на сторінки відповідних об’єктів, щоб співробітники та гості офісу могли більше дізнатися про ці місця та надихатися на вивчення власної країни.

Елла Назаренко, начальниця центру розвитку преміум сегменту та індивідуального бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group 

Цю ідею також втілили у квесті під час урочистого відкриття після реновації, коли співробітники відгадували зашифровані в назвах локації. Наскільки цікавим виявився цей досвід, ілюструє історія начальниці центру розвитку преміум сегменту та індивідуального бізнесу UKRSIBBANK BNP Paribas Group Елли Назаренко. Вона, вважаючи себе експертом із Карпат, зізнається, що під час квесту не змогла впізнати назву одного з перевалів, і це підштовхнуло її дізнатися більше про рідні гори.

Врешті, для співробітників, які працюють в компанії багато років, ця трансформація стала чимось більшим. Елла Назаренко каже, що для неї новий офіс – це потужний символ віри в майбутнє та згадує популярний жарт, що українці, які роблять ремонт у 2025 році, найбільше вірять у перемогу.

Номадизм по-українськи

Традиційні кабінети з персональними робочими місцями залишилися в минулому. Тепер тут панує принцип номадизму – кочового способу роботи, коли співробітник сам обирає, де йому працювати сьогодні. Це результат ґрунтовного дослідження досвіду працівників, проведеного ще у 2022 році, яке показало: ніхто вже не хоче працювати в офісі 100% часу.

«Раніше у нас було 88% простору — фіксовані робочі місця і лише 12% — це переговорні кімнати. Працівники змагалися за можливість забронювати переговорну, – згадує Ірина Змій. – Тепер 56% простору – це зони взаємодії: переговорні, динамічні зони, проєктні простори. Ми проаналізували, як люди проводять час в офісі, і виявили, що вони приходять сюди насамперед для комунікації, а не для того, щоб сидіти на робочому місці».

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Щоб ефективно керувати новим гнучким простором, банк впровадив цифрову систему бронювання, яка називається YARООMS, яку Ганна Городницька демонструє на своєму смартфоні. На 3D-мапі офісу видно вільні місця, а також хто з колег вже забронював сусідні столи, та які переговорні доступні. 

Цифрова система бронювання YAROOMS

«Дивіться, я можу забронювати місце в зоні “Гребінь” на завтра, бачу, що поруч буде сидіти Аліна з мого відділу. Або можу обрати інше місце, якщо хочу попрацювати в тиші, – показує вона. – Горизонт бронювання індивідуальних робочих місць – до тижня.  Ми розуміємо, що в сучасному світі важко планувати далі».

Також у кожному приміщенні для особистих речей співробітників банку передбачені індивідуальні шафки, що замикаються на кодовий замок. Там можна  залишити все необхідне на час роботи в офісі. Канцтовари тепер не потрібно замовляти для свого відділу – вони у вільному доступі в принтерних на кожному поверсі.

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Далі проходимо повз проєктний простір «Шпиці», де команда проводить коротку ранкову нараду – один із гнучких методів роботи. Хтось стоїть біля дошки, хтось сидить на пуфах, двоє учасників під’єдналися онлайн. А у невеликій кав’ярні спостерігаю, як співробітники з різних відділів спонтанно обговорюють робочі питання за кавою.

Начальниця центру супроводження ремонтів та оптимізації використання нерухомості UKRSIBBANK BNP Paribas Group Світлана Варчук, показує ще одну цікаву зону – динамічну. Це простір із модульними меблями, які можна легко переставляти під будь-які потреби команди. Тут є столи з регулюванням висоти, що дозволяють працювати стоячи: тренд, який стає все популярнішим.

За словами Світлани Варчук, головною метою було створити офіс, що може швидко адаптуватися: сьогодні це, наприклад, воркшоп на 20 людей, завтра три окремі наради, а після завтра – неформальна зустріч на пуфах.

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Особливо вражають технічні рішення для гібридної роботи. У кожній переговорній по всій площі розставлені мікрофони, які автоматично фокусуються на тому, хто говорить.
«Навіть якщо хтось лежить на дивані під час мозкового штурму, а хтось стоїть біля дошки, онлайн-учасники всіх однаково добре чують і бачать»,
– демонструє Світлана Варчук.

Світлана Варчук, начальниця центру супроводження ремонтів та оптимізації використання нерухомості UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Дізнатись більше про умови роботи та вакансії банку UKRSIBBANK можна на сайті за посиланням

Як простір допомагає долати стіни 

Сергій Малинка, начальник центру управління змінами UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Начальник центру управління змінами UKRSIBBANK BNP Paribas Group Сергій Малинка, який в банку працює вже 13 років, згадує, як раніше між підрозділами було більше стін – і фізичних, і психологічних. За його словами, відкритий простір дає змогу просто зустрітися з колегою і розв’язувати питання, які могли раніше губитися в листуванні, а головне дає можливість «зарядитися енергією» один від одного.

Це не просто приємна атмосфера, а й конкретний бізнес-результат: як зазначає Сергій Малинка, цикли виконання завдань помітно прискорились, а команди стали більш автономними. Своєю чергою за словами Володимира Середи, ця трансформація торкнулася навіть системи оцінювання співробітників. Вдалось збільшити вагу загальнобанківських цілей порівняно з особистими, щоб стимулювати крос-функціональну співпрацю та сфокусуватись на спільному результаті. 

Особливо чітко новий підхід проявляється у гнучкому графіку, який важливий у нинішніх українських умовах. Сергій Малинка прямо каже своїй команді після нічних обстрілів:
«Візьміть час, щоб відпочити, поспіть до 10-ї чи 11-ї години, а робочий день просто зсувається, наприклад, до 19-ї години».
Такий людяний підхід, за його словами, дозволяє людям зберегти і продуктивність, і здоровий глузд.

Але не всі підрозділи перейшли на повний номадизм. Як пояснює Ганна Городницька, для деяких департаментів, наприклад, для ІТ адміністраторів, казначеїв та дилерів – регулятор встановлює особливі вимоги. Через це вони мають фіксовані робочі місця зі спеціальним технічним оснащенням. Водночас за її словами, навіть такі відділи, як бухгалтерія, змогли перейти на гнучкий формат роботи завдяки електронному документообігу.

Фортеця в часи блекауту

Реконструкція офісу UKRSIBBANK відбувалася в рамках стратегії сталого розвитку та принципів «зеленого» будівництва, тому ключовим завданням стало отримання для будівлі на Андріївській престижного міжнародного сертифіката LEED.

Світлана Варчук пояснює, що це комплексний процес: американська система сертифікації аналізує весь життєвий цикл будівлі: від демонтажу перед ремонтом до експлуатації за критеріями енергоефективності та впливу на довкілля. В Україні цей процес контролюють спеціалізовані консультаційні компанії, він вимагає суворого документування, зокрема щодо утилізації матеріалів.

Світлана Варчук наводить вражаючі результати такого підходу: до 90% будівельних відходів спрямували на перероблення або повторне використання. Крім того, придатні до вжитку речі — 2600 позицій меблів, кондиціонери, перегородки й вікна, передали на благодійність лікарням, школам та переселенцям. Ще частину меблів використали, щоб облаштувати інші офіси банку. 

З одного боку, офіс є справжньою фортецею на випадок блекаутів: потужні генератори забезпечують автономну роботу 24/7, а запаси води розраховані на три доби. З іншого боку, в офісах реалізували різні енергоефективні рішення. Ірина Змій перераховує, що впровадили: утеплили фасади та встановили нові вікна, використали LED-лампи у освітленні, встановили енергоефективне інженерне обладнання зі зменшенням електроспоживання, сутінкові реле та датчики для вуличного освітлення, а також датчик руху в приміщеннях санвузлів.

В офісах з’явилися змішувачі води з сенсорним керуванням, інвенторні спліт-системи, VRF система в кімнатах переговорів із високим коефіцієнтом енергоефективності, припливно-витяжні установки з рекуператорами. Реалізували й систему управління та диспетчеризації інженерних систем будівль — Building Management System (BMS). Це інструмент управління і забезпечення енергоефективності будівель, що дозволяє оптимізувати експлуатаційні витрати на будівлі.

Хоча такі технології вимагають значних інвестицій, вони дають пряму вигоду в майбутньому. Ірина Змій підкреслює: «З погляду споживання все це стає значно дешевше». За розрахунками, будівля на Андріївській зекономить 7% електроенергії, 53% газу та 50% води.

Дізнатись більше про умови роботи та вакансії банку UKRSIBBANK можна на сайті за посиланням

Будувати під обстрілами

Реалізувати такий проєкт в умовах війни – окрема історія про виклики та їх подолання. Це був результат різних стратегій реорганізації, які нарешті втілили в життя в найскладніший час.

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Володимир Середа каже, що найскладнішим викликом був дефіцит робочої сили, що вимагало від команди гнучкості, наявності «плану Б» та вміння швидко знаходити заміни. Попри труднощі, мотивувало те, що команда розуміла важливість проєкту. «Це наш внесок в економіку країни. Ми створили робочі місця, люди отримували зарплату, платили податки», – підкреслює він.

За три роки залучили понад українських 50 підрядників, близько 2000 людей отримали роботу.

«Для деяких наших підрядників це були найбільші контракти за час війни, – додає Ірина Змій. – Ми свідомо працювали з українськими компаніями, замовляли меблі місцевого виробництва. Майже всі корпусні та м’які меблі – від локальних виробників. Деякі типи меблів – із переробленого матеріалу, це частина нашої концепції сталого розвитку».

Трансформація UKRSIBBANK складалася з трьох паралельних напрямків: зміна офісного простору, IT-модернізація (перехід на ноутбуки, впровадження MS Teams) та зміна корпоративної культури через HR та управління змінами.
«Ми використовували методологію сервіс-дизайн, щоб продумати весь шлях працівника – від моменту, коли в нього виникає думка – піти завтра в офіс, до того, як він повертається додому»,
– розповідає Ганна Городницька.

Євген Бухальський, начальник служби даних та аналітики UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Наскільки такий людиноцентричний підхід виявився вдалим, найкраще ілюструють відгуки самих співробітників. Начальник служби даних та аналітики UKRSIBBANK BNP Paribas Group Євген Бухальський, який працює з даними вже 14 років, звертає увагу на практичні покращення. Але зміни торкнулися не лише ефективності, а й емоційної складової. Євген з усмішкою додає, що можливість забронювати переговорну «Хом’як», названу на честь гори, на якій він був, додає роботі особливих спогадів та викликає приємні емоції.

Уроки трансформації

Успіх реновації вже помітний: за досвідом звертаються інші банки. Зокрема, візит уже запланували колеги з Франції. На питання, що ж відрізняє український офіс від інших у Групі BNP Paribas, де також є гнучкі робочі місця, Володимир Середа відповідає без вагань: «В нас є команда, яка стійка до всього. Команда, яка навіть після безсонних ночей приходить і працює, бо вірить у свою справу».

Ірина Змій додає до цього практичні поради для тих, хто наважиться на подібні зміни. Вона наголошує на тому, що простори необхідно робити максимально гнучкими. Адже за два роки, поки тривав ремонт, потреби значно змінилися, і модульні рішення виявилися справжнім порятунком. Також вона радить постійно проводити дослідження, адже «світ не стоїть на місці, особливо зараз».

Філософію проєкту підсумовує Ганна Городницька. За її словами, метою було створити не просто офіс, а простір, який надихає, куди хочеться повертатися. Результати вже видно за даними внутрішніх опитувань: відвідувати офіс стали помітно частіше, а співробітники відчувають турботу компанії. «Коли люди пишаються своїм робочим місцем – це дорогого вартує», – каже вона.

Фото з головного офісу UKRSIBBANK BNP Paribas Group

Коли я залишаю офіс UKRSIBBANK, то на місто вже опускаються сутінки. Вечірній Поділ живе своїм звичним життям і лише новини в телефоні нагадують про українську реальність. А за вікном офісу продовжується робота: у просторі, який щодня доводить: всупереч усьому, тут вірять: Україна – місце для планів і продовжують створювати майбутнє.


Банківська ліцензія НБУ №75 від 05.10.2011 р. Внесено до Державного реєстру банків 28.10.1991 р. за №57. АТ «УКРСИББАНК» входить у БНП Паріба Груп


Партнер проєкту?
logo

НА САЙТ UKRSIBBANK

 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: