У квітні 2019 року світ побачив Days Gone — довгоочікуваний ААА-ексклюзив для PlayStation 4. Хоча критики сприйняли гру досить холодно (чому посприяли технічні проблеми на релізі), з часом історія про байкера Дікона здобула велику спільноту відданих шанувальників. У неї був великий потенціал, і велика база фанатів чекала на продовження — повноцінне, сюжетне, з розвитком ідей.
Але останніми роками Sony та розробники гри зі студії Bend неодноразово заявляли, що чекати на сиквел не варто. Враховуючи комерційну успішність проєкту (ще у 2022 році було продано понад 9 млн копій), складалось враження, що японський платформотримач просто пішов на принцип і вирішив більше не мати нічого спільного з франшизою. Тож не дивно, що анонс ремастера у лютому цього року був вельми неочікуваною подією. І ось два місяці витративши мінімальну кількість грошей на маркетинг, видавець випустив Days Gone Remastered. Для кого оновлена версія і чи реалізувала вона надії прихильників?
Цей огляд — аналіз технічної частини гри на звичайній PS5 та її відмінностей від оригіналу. Розповідати про історію та ігролад ми тут не будемо.
Зміст
Оновлена версія Days Gone Remastered на PS5 не є кардинальним стрибком уперед, а радше набором ледь помітних покращень. Моделі персонажів залишилися практично без змін: хоч полігональність могла дещо зрости, у грі це не впадає в очі, навіть у режимі якості. Фізика волосся та постобробка матеріалів одягу виглядають вже дещо застарілими. Хоча в катсценах текстури виглядають трішечки краще, глобально — це все ще той самий рівень, що й у версії для PS4. Трішки більше розробники попрацювали над візуальною якістю оточення, зокрема, над камінням і рослинністю, якої стало більше у режимі якості.
Глобальне освітлення також зазнало незначних покращень, з кращою симуляцією непрямого освітлення та тіней. Постобробка — глибина різкості, дим, motion blur — виглядають трохи краще, але це все ж косметичні правки, а не новий візуальний рівень. Враховуючи, що багато цих змін вже були в PC-версії, прориву для PS5-гравців не відбулося.
Підсумовуючи візуальний аспект гри, варто визнати неприємний факт: слово Remastered в назві хоч і формально оправдане
Гра працює у двох режимах:
В обох режимах Days Gone Remastered видає стабільну частоту кадрів. Перемикання між ними миттєве (виявляється, так можна, розробники Forza Horizon 5) — без перезапуску гри, що зручно, але супроводжується дивною поведінкою консолі. У моєму випадку перебуваючи в головному меню гри при зміні режиму графіки на «Продуктивність» PS5 починала видавати дивний шум кулера, який не зникав з часом. Такого я не зауважив під час зміни режиму графіку під час паузи в грі, тож, можливо, це просто технічна недоробка.
Безумовно, розблокування 60 кадрів — це великий плюс. Гра справді тримає стабільні 60 FPS, але враження псуються через надто агресивну оптимізацію в режимі продуктивності.
Наприклад, у лісових зонах такі об’єкти, як рослинність і тіні, промальовуються буквально за 4–5 метрів від героя. Це вибиває з ілюзії живого ігрового світу — складається враження штучності, яке важко ігнорувати. Тому особисто для себе я обрав режим якості. Картинка залишається плавною навіть попри нижчий FPS, але зате немає таких помітних артефактів, які псують загальне сприйняття і забирають на себе увагу.
На жаль, у мене вже немає моєї PlayStation 4, тож не було нагоди об‘єктивно порівняти швидкість завантаження цих двох версій. Але завантаживши PS4-версію на PS5 для порівняння, різниця в часі завантажень відчувається. PS5-версія завантажується вдвічі швидше, ніж версія для консолі попереднього покоління. Це особливо помітно при перезапусках або переходах між великими зонами. Якщо PS4-версія може інколи завантажується цілу хвилину, Remastered показує екран завантаження не більше 30 секунд. Але погодьтесь, це також не мало, порівняно з сучасними проєктами.
Цікаво, що при всіх незначних візуальних оновленнях гра стала займати не значно більше місця на диску (45 ГБ проти 41 ГБ у версії для PS4). Це результат кращої компресії та очищення від непотрібних ресурсів, які використовувались для PS4-версії.
В Days Gone Remastered додано підтримку фішок PS5 — адаптивних тригерів і 3D-звуку, хоча й вони реалізовані стримано. Адаптивні тригери чи тактильна віддача DualSense використані мінімально. І це подвійно прикро, адже саме тут PS5 могла б дати грі нове відчуття — наприклад, зробити керування мотоциклом, яке займає багато часу проходження, цікавішим та автентичнішим.
Days Gone Remastered підтримує перенесення сейвів із PS4. Причому не тільки прогрес — автоматично переносяться і трофеї. Тобто, якщо у вас була платина, ви отримаєте її вдруге одразу після запуску збереження. Цей трюк, хоч і приємний для колекціонерів, викрив статистику PSN: вже на другий день після релізу ремастера гру пройшло 23% користувачів — насправді, більшість просто перенесли сейв.
PS5-версія гри пропонує такі особливості сучасних ААА-ексклюзивів Sony як картки гри та підказки з відео. Також на екрані запуску гри можна подивитись відсоток проходження сюжетних місій. Це одна з найочевидніших переваг нативної PS5-версії.
Ще однією перевагою Days Gone Remastered є два нових режими проходження:
Перший кидає справжній виклик: одна смерть персонажа — і все починаєш спочатку гри або розділу (цей вибір дається при запуску сюжетної кампанії, змінити його потім не можна). Крім того, в цьому режимі у вас буде доступний лише один слот для збереження, причому записати нове ви можете лише на певних етапах гри. Тож якщо хочете грати в цьому режимі, готуйтесь, що ігрові сесії займатимуть багато часу.
Режим «Спідрану» (швидше проходження) дозволяє пройти кампанію якомога швидше та поділитися своїм часом у спеціальному підсумковому рейтингу.
Ціна: для власників гри на PS4 та ПК ремастер коштуватиме $10, тоді як на PS5 — $50.