Щороку ми маємо одну й ту ж традицію: вихід нової футбольної гри від EA. Хтось зустрічає її із захватом, хтось — зі скепсисом, але в будь-якому разі серія EA Sports FC залишається головним майданчиком для віртуального футболу. У випадку з EA Sports FC 26 розробники вирішили нарешті відверто розділити гравців на дві аудиторії: тих, хто хоче максимальної симуляції, і тих, хто віддає перевагу швидким аркадним матчам. Та чи справді інакшими відчуваються два режими ігроладу і чи достатньо змін запропонувала нова частина?
Зміст
Головним нововведенням EA Sports FC 26 є два режими гри: Authentic і Competitive. Режим Authentic, який доступний поза онлайном, пропонує уповільнений, важчий ігролад і більше схожий до реальної трансляції. Тут трапляються більше неточностей, важче прорвати оборону, м’яч відчувається інерційним, а будь-який пас може обернутися втратами. Дриблінг менш різкий, гравці довше розганяються, а удари вимагають більше часу на замах. Захисники діють обережніше й дисциплінованіше, а штучний інтелект загалом грає більш стримано, тож випадки, коли нападники вириваються на вільний простір після довгої передачі, трапляються рідко.
Цей режим змушує будувати атаки методично й уважно стежити за балансом команди. У центрі уваги опиняється стратегія: як саме будується гра, які ролі виконують футболісти та наскільки їхні характеристики впливають на результат. Цей варіант орієнтований на тих, хто хоче відчути футбольний симулятор з більшою реалістичністю.
Competitive, навпаки, пропонує знайомий стиль для онлайнових баталій. Усе відбувається швидше, футболісти відчуваються легшими, комбінації виконуються майже миттєво. Це все ще не зовсім аркада, але різниця в темпі разюча.
На жаль, режим Authentic неможливо обрати для онлайн-матчів, що можна назвати обмеженням свободи гравця. Хочете бачити реалістичніший футбол — онлайн-режими не для вас.
EA також оновила поведінку воротарів. Якщо в EA Sports FC 26 вони часто робили нереалістичні сейви або ж навпаки — пропускали нелогічні голи, то тепер вони діють передбачуваніше. Сейви виглядають реалістично, м’яч частіше відбивається воротарем, а не прилипає до його рук. Помилки воротарів мають сенс, а не виглядають як збої анімації. У захисті штучний інтелект буде менше вам допомагати: він більше не відбирає м’яч сам за гравця, тож доводиться самому правильно вибирати момент для підкату чи пресингу.
Змінилася й фізика м’яча. Пас тепер не завжди ідеально йде в ногу партнеру: він може бути надто сильним або навпаки коротким, особливо якщо віддавати його в русі чи під пресингом. Це робить гру менш передбачуваною. Водночас дриблінг став більш контрольованим: фінти й обманні рухи виконуються точніше, хоча й вимагають кращого таймінгу.
Варто визнати, що абсолютно нових відчуттів після першого запуску матчу в EA Sports FC 26 я не отримав. Ігроладні нововведення відчуваються радше мінорними і, на жаль, не дарують свіжих вражень.
Візуально EA Sports FC 26 не приносить революційних змін, але завдяки дрібним покращенням картинка виглядає виразніше. Найбільший прогрес — у роботі з анімаціями. HyperMotion видає більш плавні рухи, контакти між футболістами і їх падіння виглядають переконливіше.
Підтягнули й освітлення. Вечірні матчі тепер мають більш м’які відтінки, а відблиски від прожекторів виглядають природніше. У денних матчах також покращили тіні. До того ж їх можна відключати чи налаштовувати так, щоб уникнути затемнення ділянок поля.
Моделі гравців залишаються найкращими у жанрі: від реалістичної фізики волосся й тканини форми до чітко промальованих облич — усе виглядає максимально правдоподібно. Проте це стосується лише відомих футболістів; менш популярні гравці виглядають посередньо. Вболівальники на трибунах виглядають переконливо, створюючи атмосферу футбольного свята.
Трансляція матчів та презентація — це справжнє шоу. У грі демонструють фанатів у пабі, дорогу до стадіону й усю атмосферу очікування стартового свистка. Такі вставки займають трохи часу, але цілком виправдані, адже створюють потрібний настрій. При цьому завжди є вибір — переглянути всю презентацію або пропустити її. Коментатори й репортер на бровці повернулися з попередньої частини, а завдяки динамічним кадрам з трибун передається хаотична й водночас автентична атмосфера футбольного матчу.
Важко перебільшити значення звукового супроводу в EA Sports FC 26. Атмосфера формується саме завдяки різноманітним вигукам і скандуванням трибун, які підкреслюють ключові моменти матчу та додають відчуття присутності. У кожному поєдинку все змінюється залежно від погоди та важливості матчу, а понад 120 детально відтворених стадіонів пропонують справді захопливу атмосферу з безліччю дрібниць.
Кар’єра завжди була тихим прихистком для тих, хто не цікавиться онлайн-баталіями. В EA Sports FC 26 вона отримала кілька приємних нововведень. Manager Live додає сценарії у форматі викликів, які оживляють класичний ігролад. Тепер можна не лише будувати команду роками, а й прийняти завдання виграти кубок за обмежений час, підняти середняка до зони єврокубків чи врятувати клуб від вильоту. Такі місії створюють відчуття динаміки й додають грі сюжетності.
У кар’єрі за футболіста з’явилися архетипи розвитку. Це своєрідні ролі, які визначають стиль гри: наприклад, фізично потужний нападник, технічний плеймейкер чи швидкісний вінгер. Вибір архетипу змінює не лише статистику, а й саму поведінку на полі, що робить розвиток більш відчутним і персоналізованим.
Але не обійшлося без ложки дьогтю. У кар’єрі з’явилися елементи монетизації — деякі легендарні футболісти доступні тільки через преміум-пас. Це викликало критику в спільноті, адже режим традиційно вважався поза межами донату.
Ultimate Team залишається найприбутковішим і водночас найсуперечливішим режимом. У EA Sports FC 26 він отримав кілька важливих змін. Повернення турнірів стало приємним сюрпризом: тепер можна брати участь у змаганнях із власними умовами, наприклад із командами лише зі срібних карток. Новий режим Gauntlet змушує проходити серію матчів різними складами, а отже, робити глибшу ротацію та експериментувати. Live Events додають сезонних умов, що змінюють мету й структуру команди протягом певного періоду.
Оновлений інтерфейс Ultimate Team виглядає сучасніше, проте навігація стала менш зручною — знайти потрібний розділ інколи займає більше часу, ніж у попередніх частинах.
Попри ці позитивні зміни, головна проблема залишилася. Pay-to-win як був, так і є. Гравці, які вливають реальні гроші, швидко отримують суперсклади, тоді як інші змушені витрачати десятки годин, щоб наздогнати їх. EA намагається врівноважити ситуацію, зменшуючи винагороди й змінюючи структуру матчів у Rivals і Champions, але фактично це ще більше стимулює донат.
Стандартна консольна версія обійдеться у 2 399 гривень, тоді як видання Ultimate вартує 3 499 гривень. ПК-версія коштує 1 699 гривень за стандартне видання і 2 499 гривень за Ultimate.
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.