Рубрики ОглядиКіно

Рецензія на фільм «Сестра Смерть» / Hermana Muerte

Опубликовал
Денис Федорук

27 жовтня, разом із драмою «Продавці болю», на Netflix прем’єрувався фільм жахів «Сестра Смерть». Це приквел горору «Вероніка», що з’явився на екранах у 2018 році. У цій рецензії розповідаємо, наскільки лячним вийшло кіно.

«Сестра Смерть» / Hermana muerte

Жанр надприродний горор
Режисер Пако Плаза
У ролях Арія Бедмар, Альмудена Амор, Луїса Мерелас, Чело Віварес, Консуело Трухільйо
Прем’єра Netflix
Рік випуску 2023
Сайт IMDb

Сонячна Іспанія. Наприкінці 40-х років минулого століття молода послушниця Нарсіса прибуває до жіночого монастиря і за сумісництвом школи, де їй доведеться обіймати посаду вчительки для дівчат, які там живуть. На білосніжних стінах похмурої будівлі закарбувались відбитки нещодавньої громадянської війни.

Ледь не одразу після прибуття Нарсіса стикається з дивними таємничими подіями. У монастирі постійно то щось грюкає прямо посеред ночі, то з якогось дива перекидаються стільці, то дівчині ввижаються якісь жахливі образи. Ще й одна з учениць в кращих традиціях Ш’ямалана нібито бачить привидів.

Онлайн-курс "Маркетолог" від Laba.
Пройдіть повний шлях розробки маркетингових стратегій на практиці та з фідбеком від CEO бренд-маркетингової агенції.
Програма курсу і реєстрація

З огляду на усю цю містичну чортівню героїня намагається розібратися, що відбувається, і згодом виявляє, що ключиком до розгадки може стати вже загибла сестра Сокорро. Та дістатися істини вдасться лише в тому випадку, якщо з’ясувати, які ж таємниці ховають тутешні стіни.

Іспанський горормейкер Пако Плаза колись зробив собі ім’я на серії фільмів «Репортаж», де стилізація під «знайденний кадр» успішно поєднувалася з динамічним зомбі-горором і темою одержимості. У 2017-му режисер створив надприродний фільм жахів «Вероніка», який чомусь більше сподобався критикам, ніж глядачам. А зараз от вирішив розповісти передісторію одного з тамтешніх другорядних персонажів на прізвисько «Сестра Смерть».

Беззаперечною вдачею режисерського підходу Плази є те, що йому певною мірою вдається якісно обігрувати суто жанрові сюжети. Ще в тому ж «Репортажі» автори змогли під цікавим кутом глянути на «фільми про зомбі». Але там, у найякісніших перших двох частинах, Плаза працював разом з колегою Жауме Балагуеро, а тепер вже став одноосібним капітаном корабля.

«Сестра Смерть» лише заграє з добре знайомими шанувальникам жанру джампскейрами та прикидається черговою варіацією «Монахині». Але цей затертий до дірок прийом проявляється слабо. Плаза ніби хизується: ось, подивіться, я теж так можу, як у ваших Голлівудах, але кому це буде цікаво?

Натомість творці стрічки пропонують навмисне повільний темп оповіді, поступово розхитуючи історію. Це змушує нудитися і згадати про трендовий нині слоубьорнер. При цьому чітко помітне бажання не стільки налякати, скільки створити відповідну атмосферу. А ще, звісно, поговорити про щось болюче і важливе. Наприклад, про сліпу одержимість або ж темні сторінки іспанської історії.

Неминучість нудьги деякою мірою нівелюється воістину видатною візуальною складовою. Немає жодних сумнівів у тому, що «Сестра Смерть» — надзвичайно стильний жахастик.

Фільм якісно підкріплений звуковими ефектами та класною музичною темою, у якій моторошні завивання жіночого хору поєднались з несподіваним синтезатором. Особливо стиль відчувається в найкращому, фінальному акті, де червоне химерно змішується з білим і викликає стійку асоціацію «крові з молоком». Щоправда, в контексті фільму жахів.

Прекрасно у кадрі виглядають і монотонні, абсолютно байдужі до страхів навколишніх коридорів монастиря, де, як виявляється, відбувалися погані речі. Якісне зображення основної локації полягає у тому, що остання — справжній монастир, а не студійна декорація. Знімальна команда не погребувала можливістю провести знімання в монастирській будівлі Сан-Херонімо де Котальба, яку почали зводити ще в епоху середньовіччя. Перебування у цій історичній місцині явно додало автентичності та атмосферності.

Дуже прикро, що авторам не вистачило натхнення, чи то бажання, аби створити щось видатне і на жанровому рівні. Візуальна і змістова сторони це, звісно, чудово, та ще непогано б трохи злякатися замість того, щоб сумувати. Але що вже тут поробиш, якщо нині куди страшніша сувора дійсність, ніж влаштовані кіноробами жахіття на Геловін.

Disqus Comments Loading...