Команда research.ua, яка аналізує ринок, дослідила сферу екопродуктів в Україні та ділиться результатами. Найбільш улюбленими екопродуктами виявились молочні, а цінять органіку здебільшого за якість і користь.

У партнерському тексті з компанією research.ua її засновник Олексій Делюков розповідає, що найбільш здивувало та як саме досліджували і яку аудиторію залучили до опитування. 

Партнерський матеріал?

Чим ми займаємось 

Головний профіль моєї компанії – аналіз ринку, який спирається на більш ніж 10-річний досвід у галузі маркетингових і соціологічних досліджень. Минулого разу я вже розповідав про наше дослідження, пов’язане із проблемами, які відчувають українські користувачі електромобілів.

Сьогодні у фокусі актуальний тренд – екопродукти. Адже популярність органічних продуктів стрімко зростає в усьому світі – цей ринок збільшується приблизно на 10-15% щороку.

Що ми намагалися з’ясувати

  • Чому люди віддають перевагу саме фермерським та екопродуктам і чого від них очікують? 
  • Яка кількість людей обирає екопродукти на відміну від звичайних магазинних? 
  • Де саме українці купують екопродукцію і яким видам товарів віддають перевагу? 
  • І найцікавіше – чи правда, що екопродукти набагато дорожчі ніж звичайні?

Результати нашого дослідження будуть цікаві не лише виробникам фермерської та екопродукції і тим, хто її регулярно купує. Ці дані стануть у пригоді й людям, які лише замислюються про те, щоб зробити своє харчування більш корисним, а життя – більш здоровим. 

Як ми досліджували

Ми використовували метод онлайн-інтерв’ю з використанням нашої розробки – онлайн-панелі «Власна думка». Опитування проводили у листопаді 2024, в ньому взяли участь 1000 респондентів, які проживають в усіх областях України крім тимчасово окупованих територій. Параметри нашої вибірки відповідають параметрам міського населення України за статтю, віком і областю.

Як виглядає аудиторія, яка брала участь в опитуванні? Це порівну чоловіків та жінок. У більшості з них вистачає грошей на їжу, одяг та побутову техніку. Також більшість з них одружені, мають вищу освіту і зараз працюють. 47% не мають дітей, 36% мають одну дитину, а 14% – двох дітей.

Також під час дослідження ми використовували платформу YouScan.io – за допомогою цього інструменту зібрали та проаналізували багато публікацій в медіа та соцмережах, присвячені українському ринку фермерських та екопродуктів.

З повними результатами нашого дослідження ви можете ознайомитись за посиланням: https://research.ua/reports

Екопродукти – навіщо купувати і чого очікувати?

90% респондентів вважають, що фермерські та екопродукти якісніші, ніж звичайні. Також 72% учасників опитування погоджуються із твердженням, що такі продукти є більш корисними, ніж звичайні. 

До речі, твердження про те, що екопродукти більш корисні, ніж звичайні, підтверджують наукові дослідження. В міжнародному науковому виданні Nutrients були опубліковані результати дослідження, які стверджують, що споживання органічних продуктів має переваги для здоров’я людини, які можна вимірити. Серед тих, хто регулярно вживає екопродукти, менша кількість випадків безпліддя, менший ризик онкозахворювань, хвороб серця та інсульту – у порівнянні з людьми, які екопродукцію не вживають.   

Серед наших опитуваних 64% купують фермерські та екопродукти, а 36% їх не купують. Коли ми запитали прихильників екологічного харчування про причини, які впливають на їх вибір, то отримали такі відповіді: «Краща якість та ціна», «Є надія, що ці продукти більш натуральні», «Мені подобається купляти щось зранку, знаючи, що воно вирощене вручну, а особливо коли це продають бабусі та дідусі».

Головними причинами прихильності до екопродуктів наші респонденти назвали: натуральність (63%), піклування про своє здоров’я та здоров’я своєї сім’ї (47%), відсутність шкідливих домішок (47%), довіра до якості цих продуктів (46%) та бажання підтримати місцевих виробників (40%).

Також 84% наших респондентів погоджуються із твердженням, що фермерські та екопродукти покращують роботу мозку. 

Як часто і де українці купують екопродукти

Серед прихильників екопродуктів переважна більшість купляє їх раз на тиждень або частіше (63%). Інші 37% респондентів розповіли, що купують фермерську та екопродукцію декілька разів на місяць або рідше.

Щодо місця придбання екопродуктів, то 64% респондентів купують їх на ринку, 31% – у спеціалізованих магазинах, 30% – у супермаркетах. 37% віддають перевагу перевіреним фермерам. І лише 6% респондентів замовляють такі продукти на спеціалізованих сайтах.

Нам також стало цікаво, яким супермаркетам та спеціалізованим магазинам українці віддають перевагу, коли купують екопродукцію. І ось що ми з’ясували:

Якщо ж ви віддаєте перевагу замовленню екопродуктів онлайн, то вам буде цікаво дізнатись, де саме українці шукають такі продукти у мережі:

Україна значно відстає від країн Західної Європи за кількістю та масштабом магазинів, які спеціалізуються на екологічній продукції. 

Якщо, наприклад, у Німеччині навіть у невеличких містах існують цілі супермаркети, які продають лише продукти з позначкою Bio, то в нашій країні ви знайдете лише екокрамнички або окремі ековідділи у великих магазинах. Це не дивно, адже Німеччина є європейським лідером з продажу органічних продуктів – понад 8,6 млрд євро на рік. Якщо ж говорити про кількість споживання екопродукції на одну людину, то тут лідер – Швеція: 262 євро на людину на рік.

Які саме екопродукти купляють українці і що думають про їх ціну

У першу п’ятірку найбільш улюблених екопродуктів увійшли: молочні продукти (70%), овочі (61%), яйця (59%), сири (48%) та фрукти і ягоди (48%). Також 45% наших респондентів віддають перевагу фермерським ковбасним виробам.

Також ми запитали респондентів про те, які продукти вони вважають дорожчими – екологічні або звичайні. Відповідь нас не здивувала: 63% вважають фермерські та екопродукти більш дорогими у порівнянні зі звичайними, 27% стверджують, що екопродукція дешевша за звичайну, а 9% впевнені, що ціни не відрізняються.

Серед тих, хто вважає екопродукти дорожчими, більшість вважає, що їх ціна вище приблизно на 30%, ніж ціна звичайних продуктів. Такий погляд відповідає ситуації з цінами на екопродукти на світовому ринку, де вартість такої продукції на 20-40% вища, ніж звичайних продуктів.

Але як ми бачимо, навіть така різниця у ціні не зупиняє українців. Адже як ми побачили на початку нашого дослідження, що 64% опитуваних, а це майже дві третини, регулярно купують фермерську та екопродукцію. Сподіваємось, що цей тренд збережеться у майбутньому, а може навіть посилиться.

З повними результатами нашого дослідження ви можете ознайомитись за посиланням: https://research.ua/reports

Наше нове дослідження, над яким ми зараз працюємо, стосується ще одного актуального тренду – ролі штучного інтелекту у житті українців. Тож слідкуйте за публікаціями від research.ua – буде цікаво.

Партнерський матеріал?

Дивитися повне дослідження

Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.

 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: