Станції живлення «Лютий Power» — сертифікат Міноборони, плавучість, зв’язок із M777 та накопичена лють українців, — інтерв’ю з СЕО

Опубликовал
Юрій Орос

Станції живлення «Лютий Power» — приклад відповіді українських інженерів на агресію росії, коли через кілька спроб вдалося знайти свою нішу та допомагати ЗСУ у свій спосіб. CEO компанії Дмитро Король розповів у інтерв’ю ITC.ua — про «агресивну» тактику збору відгуків у військових, рекомендації Міністерства оборони та зв’язок станцій живлення «Лютий Power» із гаубицями M777.

Як прийшли до ідеї створення виробництва станцій живлення?

Ми з друзями — інженери. На початку війни природно виникло бажання бути корисними, не просто десь відсидітись, а реально щось робити, кудись себе вкласти.

Фактично, було багато різних варіантів. Але найнадійніше і найкраще, як виявилося, ми вміємо робити для допомоги військовим станції живлення. Почалося все із запитів франківських частин про те, що їм треба велику кількість павербанків для резервного живлення. Ми вирішили таку штуку зібрати.

Це вже після того, як стали популярні комерційні моделі, як-от Bluetti, EcoFlow?

Так, проте різниця в тому, що наразі, наскільки я знаю, ми єдині, що пройшли військову сертифікацію, в кого є рекомендації від Міністерства оборони. Тобто, ми стали однією з найнадійніших павербанків на фронті. І, шляхом цього, наші павербанки — одні з наймасовіших на фронті.

А як саме проходила сертифікація?

Ми звернулися в Міністерство про те, що ми отакі є, виробляємо павербанки. Наскільки я пам’ятаю, відправили 9 примірників, тобто по три станції з кожної нашої лінійки. І вони два місяці незалежно проводили різні тестування.

Всі в компанії «Лютий Power» були зацікавлені в тому, щоб побачити реальні результати сертифікації. В нас немає настільки професійного обладнання, щоб точно все визначити. Ми більше так в теорії якусь похибку визначаємо і бачимо, що приблизно має бути в певних параметрах. Різниця між тим, що ми вказуємо, і результатами сертифікації складала не більше 10%.

Якими були конкретні запити від військових під час проєктування станцій живлення?

Є цікава історія. На початку військові просто дякували й казали, що штука класна. Тоді ми вирішили більш агресивний підхід до збору відгуків. Ми відправляли станцію, але її не обслуговували, допоки не почуємо негативу щодо свого продукту. Бо позитивні відгуки не рухають прогрес.

Наша перша станція взагалі була композитного матеріалу. Вона витримувала півтори тонни навантаження. Плюс вона була швидка в ремонті. Коштом того, що ми почали отримувати негативний фідбек від хлопців, ми почали удосконалювати станцію. Так перейшли з композиту в метал.

Ряд апгрейдів по сумках прийшов. Спочатку по суті був один відділ, але поступово дійшли до теперішніх сумок. Там є основна сумка для павербанка і кілька підсумків — там можуть розміщуватись рації, комплектуючі, кабелі.

Що найекзотичніше заряджалося вашими станціями?

Тут складно щось обрати. Ми одну із перших пробних станцій, відправили ССОшникам на машину. Тобто станція повністю живила в автомобілі всі спецзасоби. Якщо говорити приземленіше, майже всі українські дрони, типу «Лелека», спокійно заряджаються від наших станцій.

Знаю, що артилеристи настільки поважають «Лютий Power», що гаубиці M777 комплектувалися нашими павербанками. Коли вони заїжджали в Україну, майже всі отримували нашу систему живлення.

У вас три лінійки станцій, які їхні спеціалізації у війську?

Найбільша по ємності Люта модель З зараз найцікавіша для військових. Внаслідок того, що її заряду вистачає на довго, то її найбільше беруть. В нас практично лінійка розрахована на три різних типи завдань.

Тобто найбільша – це штабна станція, може знаходитися десь в окопах або в підвалі, чи де розміщений штаб. Тобто це більш стаціонарний варіант на 2250 Вт*год, яку за потреби можна перенести.

Середня Люта модель С (1 450 Вт*год) має змогу навіть плавати. Був випадок, коли хлопці форсували річку з нею. Вони переплили, воду витрясли, кілька хвилин дали станції просохнути, електроніка включилася, і хлопці продовжили свою місію.

І найлегша наша станція Люта модель У на 750 Вт*год – для розвідників, тобто тих, хто йде в далеку дорогу. Ми десь від такої спеціалізації відштовхувалися, коли формували модельний ряд.

Що символізує назва бренду «Лютий Power»?

Дуже довго думали, як себе назвати. Через те, що життя всіх українців змінилося в лютому, ми зупинилися на слові «Лютий». Більша частина українців пам’ятатиме, як змінилось їхнє життя в лютому.

В мене виникла асоціація зі словом ЛЮТЬ…

Настільки красномовна українська мова, що кожен бере те, що хоче від цього. В нас є ролик в Instagram, який пояснює конкретну назву. Вона, в принципі, йде двох сторін. Ми з такою «Люттю» робимо станції, щоб наші хлопці тоді мали джерело живлення. І на честь пам’яті про те, що в кожного з нас щось змінилося в лютому.

Виробництво в Івано-Франківську. Скільки людей зараз на ньому залучено?

Максимум — 45 людей. Це минулого року в період блекаутів. Ми десь з жовтня 2022 року почали готуватися до того, що можуть бути обстріли енергомережі. Набрали й навчили персонал.

Станом на зараз, ми багато що оптимізували в виробничих процесах, що раніше збирали 4 людини, зараз достатньо двох. Постійно намагаємося пришвидшити кожен із процесів.

Зараз ми налагодили власний імпорт майже всіх запчастин. Майже все з Китаю, проте дещо купуємо в Україні, якщо є цікавіша пропозиція на нашому ринку. Ну і, власне, виробництво.

Кажете про блекаути. Ваші продукти також продавалися й цивільним в той період?

Під час періоду блекаутів ми мусили прийняти таку істину, що потрібно відправляти станції на схід України, де найпостраждаліші від агресії росії регіони. Коли на заході Україні вимикали світло на 4-6 годин, то там це могло тривати до 2-3 тижнів.

Дуже багато станцій поїхало в Харків, коли місто 2 тижні сиділо без світла, у Херсон, в Миколаїв — в найгарячіші місця, де світла не було днями.

А як виникла ідея долучитися до платформи Brave Inventors?

У нас є зараз певна матеріальна база, навички та можливості, ми хочемо бути чимось корисним не тільки в павербанках, але і допомагати іншим. Наприклад, у нас є якесь розуміння по акумуляторній частині, і нам дуже цікаво співпрацювати з іншими розробниками й допомагати їм закривати їхні потреби в акумуляторах. Наприклад — для колісних дронів.

З вашою акумуляторною частиною?

Поки ні. Ми спілкуємося з колегами. З деякими розробниками важких дронів, колісного типу. Вони як правило використовують автомобільні акумулятори, суттєво тяжчі й  більші по габаритах. Відповідно це впливає як на піднімну масу пристрою, так і на час його використання. Але все ж стоїть питання фінансування, бо акумулятор для машини коштує 150 доларів, а більш довершений і легший аналог — 400-450 доларів. Тому треба в усьому шукати баланс.

А як фінансується ваше виробництво? Який відсоток можете дозволити собі передавати на боротьбу із загарбником безплатно?

Ми майже всі ремонти робимо безплатно. Процентів 90 від усіх. Ще 10% — це люди, які купляли в нас раніше станції, і прагнуть  провести якийсь апгрейд, поміняти корпус, якісь модулі додати.

Якщо говоримо конкретно про волонтерські станції, кожна 15-20 станція виїжджає безплатно в якийсь напрямок. Тобто дуже часто ми відправляємо… Ми знаємо, що хлопці їдуть в якісь гарячі місця, і ми розуміємо, що в них там…

Чи є плани на якісь нові продукти?

Так, дуже скоро, я думаю, до Нового року в нас вийде три нових продукти, що пов’язані з безпекою. Наразі вони сертифікуються й доробляються, але як тільки вийдуть… Одразу повідомимо.

Бажаєте допомогти? Переходьте за посиланням на платформу українських винахідників Brave Inventors та допомагайте хлопцям робити ці станції кращими:

  1. «Лютий power» Модель «У»
  2. «Лютий power». Модель «С»
  3. «Лютий power». Модель «З»
Disqus Comments Loading...