1 червня 2025 року компанія Megasite відзначає своє 15-річчя. За цей час вона подолала шлях від невеликої студії у Херсоні до топової вебкоманди країни з понад 900 проєктів у портфоліо і лідерством у двох національних рейтингах.
Засновник і CEO компанії Сергій Колозенко називає цей бізнес своїм «старшим сином» — і це не просто метафора. Для нього це дуже важливий проєкт, який сформував його як лідера, підприємця та стратега.
У партнерському матеріалі публікуємо найцікавіші моменти з подкасту про 15-річчя Megasite. А саме — про шлях підприємця, найсильніші виклики, ключові цінності, команду, плани на майбутнє і про те, як усе це трансформує не лише бізнес, а й самого засновника.
Зміст
Як у Megasite долали перші труднощі
Усе починалося у 2010-му з маленької студії у Херсоні. Особливих амбіцій не було, стратегії теж. Але відсутність далекоглядних планів компенсували наполегливість і фокус на розвиток і результат. Із самого початку команда була готова працювати без вихідних, вчитися на своїх помилках і пробувати знову, знову й знову, вдосконалюючись із кожним проєктом.
Саме наполегливість і рішення залишатися на ринку попри всі обставини допомогли Megasite подолати всі виклики. А їх було чимало.
Перші труднощі були типовими для молодого бізнесу — обмежені бюджети, брак клієнтів, відсутність сильного бренду. А головне — необхідність самостійно налагоджувати внутрішню роботу. І робити це так, щоб усе контролювати, але не обмежувати ініціативу на місцях. У Megasite це називають плавною трансформацією від «повної горизонталі» до «м’якої вертикалі». Це дає кожному чітку зону відповідальності та водночас залишає достатньо простору для реалізації креативного потенціалу.
Перед Megasite стояли не лише внутрішні, а й зовнішні виклики. Спочатку — буремний 2014-й і Революція Гідності. Багато компаній заморозили розвиток через невизначеність майбутнього. Але у Megasite, навпаки, не зупинялися та продовжували концентруватись на залученні більшої кількості клієнтів — і це дало змогу розвиватись далі. Замість скорочення — ріст. Це був момент, коли компанія остаточно закріпилася в статусі серйозного гравця на ринку.
Зростання у кризу
Далі — пандемія COVID-19. І знову нові виклики: незнайома на той момент віддалена робота, заморожування проєктів, трансформація ринків. Компанія не лише адаптувалась, а й посилила команду. В умовах карантину попит на якісні онлайн-рішення різко виріс, і Megasite змогли запропонувати вдалі рішення, зокрема для бізнесів, які лише виходили в онлайн.
І найстрашніше — повномасштабне вторгнення та окупація рідного Херсона. Це був колосальний шок. Але, на щастя, шоковий стан тривав недовго.

«Десь 3–5 днів ми сиділи вдома та переписувалися в чаті, як у кого справи, чи всі в безпеці, — згадує Сергій. — І ухвалили рішення, що треба продовжувати працювати, треба робити продзвін та уточнювати, які проєкти ми рухаємо далі. Ми швидко відновилися. Я вважаю, що навіть намагатися щось робити — це краще, ніж сидіти та чекати невідомо чого».
Компанія змогла повністю відновитися вже у 2023 році. Вона не просто повернула свої позиції, а вийшла на нові ринки — США, Європа, ОАЕ. Сьогоднішні результати говорять самі за себе. Megasite — №1 у рейтингу вебстудій України та №1 серед IT-компаній за версією IT Rating UA.
Стійкість у кризових умовах посилила довіру клієнтів і зміцнила репутацію. Цей кейс став прикладом для багатьох українських компаній. Прикладом того, як можна не просто виживати, а зростати в умовах найжорсткіших криз.
Детальніше про компанію Megasite можна дізнатись за посиланням
Засновник Megasite: як починався бізнес
Історія Megasite почалася з ідеї, яка виникла майже випадково. До створення компанії її майбутній засновник Сергій Колозенко працював моряком і взагалі не планував пов’язувати себе з IT. Усе змінилося завдяки двом зустрічам — з колегою по рейсу, який цікавився бізнес-літературою, і другом дитинства, який запропонував відкрити вебстудію у своєму місті.
Перші кроки в бізнесі були радше експериментом. «Це було більше по фану, більше з цікавості. Спробувати себе у ролі підприємця, створити свій бізнес. Це була імпровізація», — згадує Сергій.
На старті були помилки — як каже сам Сергій, «факапи». Спочатку компанія намагалася йти по низу ринку. Тоді вона витрачала ресурси, але не отримувала належного темпу зростання. Megasite винесли з цієї помилки серйозний урок — завжди цінувати себе і ніколи не демпінгувати.
Цінності, на яких тримається команда
Компанія зростала органічно. CEO рухав її уперед, а вона мотивувала його розвиватися особисто та професійно. З перших років почали формуватися команда, культура та організаційна система. З мотивацією без тиску та традиційними вечірками в офісі по п’ятницях.
Зараз багато операційних рішень делеговано, але культура співбесід залишається незмінною: кожен кандидат особисто спілкується з CEO. Це не про контроль, а про відповідальність: у Megasite вірять, що неправильна людина в команді може коштувати більше, ніж технічна помилка.
Сергій вважає, що Megasite вплинув на нього не менше, ніж він сам на свою компанію. Бізнес навчив ухвалювати непрості рішення, підтримувати інших, зберігати спокій у найскладніші моменти. Але, попри 15 років досвіду, Сергій досі вважає, що в компанії попереду ще дуже великий шлях, котрий треба пройти.
Співробітники Megasite завжди сміються, коли в них питають про секрет успіху. «Конкурент відправляв своїх співробітників у наш офіс під виглядом потенційних клієнтів. Щоб дізнатися, в чому наш секрет, як ми працюємо, як ми продаємо, як ми спілкуємося з клієнтами, — ділиться Сергій кумедною історією. — Жодного секрету немає. Ми просто намагаємося добре робити свою справу».
Насправді секрет успіху все ж є. Це цінності команди Megasite, які відрізняються від традиційного підходу в корпоративному світі. Компанія ніколи не перетворювалася на набір процесів. І люди в ній є людьми, а не гвинтиками в машині.
Більшість керівників виросли в самій команді. Вони прийшли 5–7 років тому на початкові позиції. А сьогодні керують командами чи цілими напрямами. Вони не просто вчилися тут, вони формували цю компанію і залишили свій слід у її культурі.
У Megasite вважають, що командний дух визначається енергетикою, а не продуктивністю. Саме тому CEO бере участь у всіх співбесідах. Якщо він вважає, що токсичність кандидата зруйнує колектив, він відправляє кандидатуру на повторний перегляд. Навіть якщо людина є суперспеціалістом, але не може гармонійно працювати в команді, шкоди від такого найму буде більше, ніж користі.
На чому тримається командний дух Megasite
На відповідальності. Кожен проєкт — це зона особистої відповідальності, і в команді немає байдужих до результату. Роботу доводять до ідеалу не заради іміджу, а тому що так працюють професіонали. Тут не перекладають завдання і не «зливають» складні кейси — відповідальність означає ініціативу, рішучість і увагу до деталей.
Якщо виникають проблеми, мобілізується вся компанія, включно з керівником. Усі роблять свій внесок, навіть якщо це означає додаткові робочі години.
На чесності.В компанії не прийнято замовчувати проблеми, перекладати відповідальність або прикрашати ситуацію. Це ж стосується і спілкування з клієнтами: тут не обіцяють те, що не зможуть зробити. А все, що пообіцяли, виконають належно. CEO також завжди дотримується цінностей компанії, і саме це дозволяє йому залишатися хорошим керівником.
На розвитку. Megasite — це постійний рух. Тут завжди тестують нові підходи, технології та процеси. І не тільки в робочих процесах, а й у менеджменті. Навіть якщо це призводить до хаосу, нічого страшного. Головне, щоб з хаосу народжувалося щось нове.
На самій команді. І це не видимість, а реальність. Колектив збирається на неформальні зустрічі в офлайні чи онлайн. В історії Megasite були регулярні спільні поїздки на море та до лісу, де замість тостів і фінальних промов усі дружно вигукували: «МЕ-ГА-САЙТ!».
Більше про команду та вакансії можна дізнатись тут
Плани на майбутнє: міжнародна експансія та задоволення від роботи
Компанія вважає кризи не трагедіями, а поштовхами до розвитку. Зменшення активності на внутрішньому ринку мотивувало Megasite виходити на міжнародну арену. Зараз у портфоліо команди 900+ успішних проєктів. За ними — клієнти з України, Європи, США, ОАЕ.
Сьогоднішні замовники — це великі гравці з великими бюджетами та ще більшими очікуваннями. Вони очікують більшого занурення в бізнес та кращих результатів. І саме це є головним фактором зростання. А плани на найближчі роки ще більш амбітні. Megasite хоче стати впізнаваним брендом на глобальному англомовному ринку.
У компанії переконані, що зупинятися на поточному рівні надто рано.
«Хочемо працювати з ще масштабнішими брендами, яких знають у всьому світі. Хочеться, щоб це були складні тривалі проєкти на 1000+ годин розробки».
Це має бути не просто набір KPI, а зростання із сенсом. Лідери хочуть бачити у портфоліо компанії дійсно інноваційні проєкти, які принципово змінюють життя людей. Це пріоритет і для самого Сергія, який паралельно з розвитком Megasite займається менторством. CEO консультує молодих підприємців, бере участь в освітніх проєктах та охоче приймає запрошення на тематичні подкасти.
Звісно, пріоритетом на майбутнє є розвиток команди. Як у цифрах, так і в якості. У фокусі — не лише продуктивність, а й задоволення від роботи. Це постановка розумних цілей, формування позитивної атмосфери та створення гідних умов, у яких хочеться зростати професійно.
Шлях Megasite важко описати лише сухими метриками, навіть якщо це 15 років досвіду, 900+ проєктів і статус №1 в українському IT-бізнесі. Успіх компанії — це стійкість, незламність і наполегливість усіх співробітників, від стажера до CEO. Це спільні цінності команди, які втілюються в повсякденній роботі, а не існують «для галочки». Це репутація, збудована на чесності й відповідальності протягом цих 15 років.
Про те, як будуються такі компанії. Про те, як бізнес змінює людей. І про те, чому іноді варто відкласти паніку і просто зробити перший дзвінок клієнту. Усе це — у повному інтерв’ю з Сергієм Колозенком нижче.
Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: