
Все більше українців вивертає від самого цього ім’я — Ілон Маск. Людина, яка стоїть на чолі найвидатнішої приватної космічної компанії в історії все більше закопує себе та залишки й без того підмоченої репутації новими крінжовими дописами в соцмережі X. Ілон Маск також керує Tesla — автовиробником, що буквально змінив правила гри та створив найпопулярніші у світі електрокари. Ми вже писали про книжку «Зліт: Ілон Маск і перші відчайдушні роки SpaceX», що розповідає про відданих справі людей, які працювали та працюють у SpaceX. Книга «Ставка століття. Як Ілон Маск і Tesla змінили правила гри» від видавництва «Наш Формат» теж про людей. Але в ній є пан Маск. Проте я прошу вас почекати та не закривати цей матеріал, а ще обов’язково прочитати книгу.
Саме тут розкриваються найсерйозніші вади скандального мільярдера, його недоліки в керуванні компанією, дивні примхи, небезпечні дії та махлювання із законом. Прочитавши «Ставку століття» я зрозумів, що Tesla часто досягала результатів не завдяки діям Маска, а всупереч їм. Хоча він теж доклав руку до успіху, але левову роботу зробили фанати своєї справи, яких невдячний керівник звільняв буквально пачками.
«Ставка століття. Як Ілон Маск і Tesla змінили правила гри» / Power Play: Tesla, Elon Musk, and the Bet of the Century
Автор Тім Гіґґінз
Перекладач Роман Клочко
Видавництво Наш Формат
Мова Українська
Кількість сторінок 424
Обкладинка Тверда
Рік видання 2023
Розмір 140×210 мм
Сайт nashformat.ua
«Ставка століття. Як Ілон Маск і Tesla змінили правила гри» — детальна історія компанії від початку заснування у 2003 році до 2021 року включно. Це ретельне дослідження, в якому описується буквально усі дії відомого автовиробника з моменту стадії стартапу до поточного статусу однієї з найдорожчих автокомпаній в історії.
Попри свою документальність та увагу до дрібниць, книжку цікаво читати. Вона структурована, як повноцінний роман бестселер — тут завжди є зліти та падіння, перед Tesla постійно стоять найсерйозніші виклики, які компанія не долає, але в останню мить все виходить. З цього випливає наступна проблема, потім вона ледь не знищує компанію, потім вирішують і її, і так по колу.
Тобто, з одного боку, маємо детально продуману та робочу «хвилю подій», що розгойдує історію та завжди тримає в напруженні читача та змушує гортати сторінку за сторінкою. З іншого боку, авторові майже не довелося підганяти реальність під цей готовий рецепт цікавості, бо Tesla насправді безліч разів була на краю прірви, але щоразу долала її та виходила переможцем.
В компанії завжди існували проблеми з якістю автівок, працівники звикли до довгих робочих днів без вихідних та відпусток, до хаосу на конвеєрі, до цинічної та нахабної поведінки боса, який фактично звільняв людей проходячи повз автоцех тільки через свій поганий настрій.
Ілон Маск багато разів був причиною авралів, невдач та фіаско своєї компанії. Але завдяки людям, найкрутішим професіоналам та фанатикам, відданій своїй справі, Tesla ставала все кращою, попри палки в колесах, які їх бос постійно встромляв.
Ще однією серйозною проблемою для колективу Tesla були безумні ідеї боса. Частина з них виявлялася провальною, наприклад, надмірна роботизація цеху зі збирання автівок, що призвело до шаленого авралу виробництва, але деякі дійсно ставали проривними рішеннями. Але головне тут інше — усі свої успішні ідеї Маск завжди виділяв та хвастався ними, а у невдалих звинувачував когось іншого та звільняв.
Разом з цим, завдяки упертості, нахабності, вмінню надихати людей, збирати біля себе безліч відчайдух-професіоналів, а також через неймовірний рівень самовпевненості, саме Ілон Маск зміг розгледіти в нішевому стартапі майбутнє та зробити усе необхідне, щоб він доріс до гіганта автоіндустрії.
Він брехав акціонерам та клієнтам, він махлював з цінними паперами, писав неприйнятні твіти, ображав та звільняв сотні людей, вижив з компанії майже усіх її засновників, домігся фінансування від уряду США, робив гучні заяви та давав фантастичні обіцянки. Проте Маск також вклав усі свої гроші, жив в кредит, а іноді виплачував зарплатню буквально з власної кишені.


Ілон Маск був і залишається клоуном-революціонером, що власноруч створив неймовірний попит на електрокари. Як і зі SpaceX, Маск ставив правильні питання, відкидав усталені формули та робив усе набагато простішим та дієвішим. З одного боку, це дозволило народитися найінноваційнішому електромобілю останніх років та вивести цю нішу в мейнстрим. З іншого, це призводило до позамежної кількості помилок, авралів, поламаних доль робітників та керівників, скандалів, порушень тощо.
«Ставка століття. Як Ілон Маск і Tesla змінили правила гри» якісно видана. Тут є зручне для користування ласе, приємний жовтавий папір та комфортний для читання шрифт. Окремо виділю головну картинку. Вона привертає увагу і точно вийшла кращою, ніж в оригінального американського видання. Там взагалі не зрозуміло навіщо воно та чому саме так. А тут «Наш Формат» точно зробив додаткову роботу, тому маємо той випадок, коли обкладинка українського видання краща за оригінальну.
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: