Рубрики СтаттіАвто

Tesla vs BYD. Топ-10 найбільших виробників електромобілів у 2023 році [світовий рейтинг]

Опубликовал
Володимир Скрипін

Наприкінці минулого року на світовому ринку електромобілів сталася історична подія: Tesla, яка роками впевнено утримувала лідерство Компанія ексцентричного мільярдера Ілона Маска утримувала першість з 2019 року, коли обійшла Nissan., вперше поступилася — китайському автогіганту BYD. Саме цій події Visual Capitalist присвятив нову інфографіку, тож тримайте в одному зображенні дані щодо розподілу сил на світовому ринку «електричок» за підсумками 2023 року.

Загалом нічого нового (чого раніше не повідомлялося) інфографіка на базі нещодавнього дослідження TrendForce не містить, але є хорошою простою візуалізацією сучасного стану справ на ринку «чистих» електромобілів на акумуляторах (BEV). Тож загалом — чудова нагода ще раз поглянути на сучасний електромобільний ландшафт у глобальному масштабі до підбивання підсумків першого кварталу, який майже завершився.

Володарі «електричок». Як змінився розподіл сил на ринку повністю електричних авто у 2023 році

Свого часу саме Tesla почала революцію та довгий час незмінно залишалася на вістрі електромобільного прогресу, але поступово конкуренція наростала, а позиції відомого американського виробника електромобілів слабшали. Головне «видовище» останніх років на ринку електромобілів — протистояння Tesla та BYD. Протягом 2023 року BYD стрімко наздоганяв Tesla та інших, і за підсумками останнього кварталу 2023 року зрештою вийшов вперед, про що ми вже розповідали окремо в одному з текстів.

Онлайн-курс Frontend-разробник від Powercode academy.
Курс на якому ти напишеш свій чистий код на JavaScript, попрацюєш із різними видами верстки, а також адаптаціями проектів під будь-які екрани. .
Зарееструватися
10 найбільших виробників електричних авто (BEV та PHEV) у 2023 році. Джерело: TrendForce

Наразі 10 найбільших виробників повністю електричних електромобілів контролюють 65% всього ринку: Tesla утримує лідерство з часткою 19,9%, а BYD дихає у спину з 17,1%. Ще один китайський автовиробник, GAC Aion, посів третє місце з часткою 5,2%, а SAIC-GM-Wuling і Volkswagen опинилися на четвертому і п’ятому місцях з ще меншими частками. Якщо поглянути на розподіл за країнами, то Tesla — єдина американська компанія в топ-10, тоді як Китай представлений квартетом на чолі BYD з сумарною часткою 29,5%. Німецький автопром у цьому топі складається з Volkswagen, BMW та Mercedes-Benz (10,8% на трьох), а Південна Корея в особі Hyundai/Kia тримає 4,9% ринка.

Цікаво, що стратегія BYD опирається не стільки на домашній ринок Китаю, як на агресивну міжнародну експансію, насамперед в Європу. Водночас Toyota, Renault, Stellantis та інші традиційні автовиробники максимально затягують перехід на електричні моделі та скорочують інвестиції у цей напрямок. І поки продовжується антисубсидійне розслідування ЄС, яке цілком може перерости у торговельну війну з Китаєм, Європейська комісія готується ввести спеціальне мито на китайські електромобілі заднім числом.

Залишається пригадати, що за підсумками 2023 року глобальні продажі нових електричних авто («чисті» BEV + гібриди PHEV) зросли до 13 млн (дані TrendForce) — приріст 29,8% у річному вимірі та водночас значне сповільнення темпів зростання, якщо порівнювати з 54,2% у 2022 році. За підрахунками EV-Volumes, у 2023 році у світі було продано близько 14,2 млн електричних авто (BEV + PHEV) — темпи зростання сповільнилися до 35% з 55% у 2022 році. З них 10 млн становлять «чисті» електрокари на акумуляторах (BEV), а інші 4,2 млн — гібриди з можливістю підзарядки від електромережі PHEV та зі збільшеним запасом ходу EREV. У 2023 році на електричні моделі припадало 15,8% (11,1% BEV + 4,7% PHEV) світових продажів легкових авто у порівнянні з 13,0% у 2022 році. На кінець 2023 року у світі налічувалося близько 40 мільйонів електрокарів, що активно експлуатуються (з них 70% — BEV, а решта 30% — PHEV).

Глобальні продажі електричних авто (BEV + PHEV) з 2014 по 2023 роки. Джерело: EV-Volumes.

Остаточна перемога BYD над Tesla у 2024

Найімовірніше, цьогоріч BYD обжене Tesla та стане №1 за обсягами виробництва повністю електричних авто за підсумками всього року. Аналітики прогнозують, що Tesla у 2024 році відвантажить до 2 млн авто (проти 1,8 млн у 2023-му), а BYD націлюється на 4,2 млн — 2 млн BEV та 2,2 млн PHEV.

За прогнозом EV-Volumes, у 2024 році глобальні продажі електромобілів сягнуть 17,8 млн одиниць (+25% до результату 2023 року). При цьому продажі BEV зростуть до 12,8 млн, а PHEV — до 5 млн.

Ринок електромобілів в Україні

Щодо України, відносно низька вартість електроенергії та податкові пільги Нульова ставка розмитнення та відсутність ПДВ. Зараз лише акциз — €1 за кВт⋅год місткості акумулятора продовжують стимулювати попит на електричні авто попри війну та економічні труднощі: у 2023 році в Україну ввезли 38 тис. електромобілів (у 4 рази більше, ніж у довоєнному 2021 році), а за перші два місяці 2024 року українці придбали понад 8 тис. електромобілів — увосьмеро більше довоєнного рівня.

Серед вживаних електромобілів в Україні найбільший попит мають Tesla та Nissan, а серед нових — Volkswagen китайського походження та BYD.

Топ-5 найпопулярніших нових електрокарів в Україні у лютому 2024 року

1. Volkswagen ID.4 (КНР) — 257 од.;
2. BYD Song Plus (КНР) — 104 од.;
3. Honda eNS1 (КНР)  — 96 од.;
4. Nissan Ariya (КНР)  — 71 од.;
5. Dong Feng (Honda) M-NV (КНР)  — 49 од.

Топ-5 найпопулярніших вживаних електрокарів в Україні у лютому 2024 року

1. Nissan Leaf  — 416 од.;
2. Tesla Model 3 — 380 од.;
3. Tesla Model Y — 279 од.;
4. Volkswagen e-Golf  — 210 од.;
5. Hyundai Kona Electric — 161 од.

Топ-3 найпопулярніших нових гібридів лютого в Україні

1. Toyota RAV-4 — 118 од.;
2. Toyota Camry — 85 од.;
3. Nissan Qashqai — 56 од.

 

Топ-3 найпопулярніших імпортованих вживаних гібридів лютого в Україні

1. Ford Fusion  US — 65 од.;
2. Toyota Prius — 52 од.;
3. Toyota RAV-4 — 42 од.

Домінування Китаю на ринку «зелених» корисних копалин та стале зкитайщення ринку електромобілів, зокрема в Україні — це вже окрема історія Нинішнє домінування Китаю в глобальному ланцюжку постачань полягає насамперед не в володінні ресурсами, як у Саудівській Аравії чи росії, а саме в ефективній переробці цих самих корисних копалин (на Китай припадає від 60 до 90% перероблювання більшості корисних копали), які видобуваються деінде.. Та можна особливо не сумніватися що попереду нас чекає ще багато всього цікавого: на цьому ринку очікується невелика кількість переможців, багато переможених і чимало крові на паркеті.

Disqus Comments Loading...