Tesla вперше поступилася лідерством китайській BYD на ринку «чистих» електрокарів, яка увійшла в топ-10 найбільших автовиробників 2023

Опубликовал
Володимир Скрипін

BYD впевнено нарощує відрив від Tesla та решти виробників електричних авто — за підсумками 2023 року китайський автогігант продав близько 3,02 млн нових автівок, що на солідні 61,9% перевершує результат 2022 року. З них 1,6 млн становлять «чисті» електрокари на акумуляторах (BEV), а решта — гібриди з можливістю підзарядки від електромережі PHEV.

Продажі повністю електричних авто Tesla та BYD

Тільки за грудень BYD відвантажила 340 178 авто, включаючи 190 754 повністю електричних моделей, а загальні продажі BEV за підсумками завершального кварталу 2023 року склали 526 409 штук. Це означає, що BYD очікувано випередила Tesla та стала новим світовим лідером з продажу електромобілів. Минулого кварталу Tesla відвантажила клієнтам близько 484,5 тис. авто (за весь 2023-й — цільові 1,8 млн штук), а випустила трохи менше як 500 тис. Водночас наразі 97% припадає на молодші моделі Model 3 і Model Y. Найімовірніше, BYD стане №1 за підсумками всього 2024 року.

Це вперше Tesla поступилася лідерством в сегменті електричних авто за підсумками кварталу, а якщо враховувати гібриди, то BYD утримує першість ще з третього кварталу 2021 року. Не останню роль у цьому зіграло те, що BYD у 2022-му припинила випуск авто з ДВЗ, і наразі пропонує пів дюжини масових та непогано збалансованих моделей, які значно дешевше пропозицій Tesla.

Курс QA Manual (Тестування ПЗ мануальне) від Powercode academy.
Навчіться знаходити помилки та контролювати якість сайтів та додатків.
Записатися на курс

Динаміка продажів електричних авто BYD за попередні 6 років

 

Як вже згадувалося у попередньому матеріалі, Китай зараз є найбільшим ринком електромобілів (продажі нових електромобілів зросли на 40% до минулого року, до 7,75 млн одиниць, свідчить груднева оцінка Китайської асоціації автовиробників) і експортує більше автомобілів, ніж будь-яка інша країна. Водночас BYD, яка є найбільшим китайським виробником, прогнозовано увійшла до топ-10 найбільших автовиробників за підсумками 2023 року.

10 найбільших автовиробників за підсумками 2023 року

І поки ЄС вбачає у китайських електромобілях загрозу власному автопрому і проводить антисубсидійне розслідування, яке ризикує перерости у торговельну війну ЄС з Китаєм, за аналогією з протистоянням США та Китаю, лідер ринку BYD продовжує агресивну експансію в ЄС планує побудувати в Угорщині новий завод з виробництва електромобілів. Також BYD готує на 2024 рік нові електромобілі третього покоління, що вирізнятимуться насамперед новітніми технологіями, зокрема й системами автономного водіння. Тим часом Geely, другий за обсягом продажів автовиробник Китаю, планує у 2024 році продати 1,9 млн авто (у 2023-му продажі компанії зросли на 18%, до 1,69 млн авто).

Очікуються, що за підсумками 2023 року глобальні продажі нових електричних авто («чисті» BEV + гібриди PHEV) сягнуть 14-15 мільйонів — проти 13,75 млн у 2022 році. А їхня частка у загальному обсязі зросте до 7% проти 1% у 2020 році.

Disqus Comments Loading...