
Великий міцний кросовер Changan UNI-K з невідомим родоводом та сумнівним походженням насправді виявляється приємним сюрпризом. Новий бренд — це просто привід познайомитись та трохи здивуватись.
Насправді про Changan говорять ще з початку весни, після офіційної презентації бренду в Україні. Якщо не багато говорять, то будуть, до того ж вже можна побачити на дорогах ці дивні створіння. Ми вже розповідали про двох менших представників модельного ряду бренду CS35 і CS55, а тепер настала черга флагмана. І його виділяє не тільки розмір, а навіть інший конструктив та загальний підхід до побудови автівки.
Як не дивно, але виявляється китайці вже навчились робити гідні речі. Вперше ми це змогли побачити по електричних автомобілях, де конструкція значно простіша, а ламатись в принципі нічому. Дійшла черга і до ДВЗ. Changan UNI-K — яскравий представник того, як китайські автовиробники вчаться зі швидкістю світла, якщо не звуку.
Якщо молодші представники CS35 і CS55 вийшли приємні та практичні, з деякими вадами, то у випадку з сімейством UNI все інакше. Тут надійність, комфорт, технологічність було зведено в пріоритет. І наче будували його в іншому підрозділі, що, скоріше за все, так і є. Він доросліший в усіх планах.
Зміст
Позиціювання Changan UNI-K
Цей кросовер важко назвати середньорозмірним, скоріше він повнорозмірний. При базі у 2850 мм та довжині 4865 мм UNI-K ближче до Toyota Highlander або Hyundai Santa Fe, ніж до Nissan X-Trail чи Mitsubishi Outlander. Але однозначно це сімейний кросовер, який здатний легко вмістити пів квартири та домчати вас навіть до Китаю, тільки заправляй.
Вперше UNI-K з’явився на публіці у 2020 році в Гуанчжоу. Його створювали на основі концепт-кара Vision-V і він замінив в лінійці CS75 FL. Основною задачею цього кросовера стало залучення молодіжної аудиторії коштом сучасного зовнішнього вигляду та просунутих технологій. І схоже їм це вдалось, як ніколи.
Якщо покопатись, то можна знайти позичені риси в інших брендів, тільки мені здається, що все ж таки самобутності тут більше, особливо в деталях. Тим паче, що Changan бренд великий і входить в п’ятірку найбільших в Китаї, має підрозділи в багатьох країнах Європи, Великобританії, Японії та США. Тож працювали над образом дуже добре і варто подякувати за те дизайнерському центру Changan (а насправді вимовляти бренд необхідно — Чанань) в Турині та особисто пану Бертрану Баху — дизайнеру, який створив колись витончену Insignia першого покоління.




Ні, тут не прослідковується якась загальна філософія дизайну, але виглядає цілісно та практично. Звичайно Full LED всюди — це фішка китайців, яка коштує не так дорого, а додає ваги. Динамічні поворотники підкреслюють загальний дорогий вигляд, але така функція буде тільки в максимальній комплектації Tech, як і 21-дюймові колеса.
Габарити зовні не впадають в око. На фоні масивного передка, виділяється підтягнута задня частина, що візуально зменшує габарити UNI-K. Купеподібний силует, згладжені грані з боків, а замість решітки радіатора — великий бампер з чорними стільниками. Доповнюють сучасний вигляд Y-подібні діодні ходові вогні. Оригінально. Є навіть повітряні вставки в передніх арках, що працюють на аеродинаміку, тільки задній спойлер поділений на дві частини з інтегрованими стопами виглядає скоріше, як декор, ніж функціональна частина кузова.





На нашому ринку пропонують три комплектації: Comfort, Lux та Tech. Перша з них не буде мати нічого особливого серед функціоналу і запропонує лише передній привід, тож програватиме по багатьох пунктах. Адже в UNI-K найбільшою перевагою є саме загальний образ дорогого кросовера, насиченого технологіями за невеликі кошти, а наш тестовий автомобіль з повним комплектом коштує зараз 1 525 900 грн ($37 136) проти 1 346 400 грн ($32 767) за мінімалку.
Як їде Changan UNI-K?
Під капотом UNI-K встановлено дволітровий бензиновий двигун Blue Whale
з турбонаддувом потужністю 232 к. с. з 380 Нм обертального моменту (JL486ZQ5). Це звичайний та технологічно зрозумілий рядний чотирициліндровий двигун з чавунними циліндрами та безпосереднім впорскуванням. Як стверджують в компанії — це їх власна розробка, що цілком можливо, після багаторічної співпраці з іменитими брендами з Японії та Франції. Китайці швидко переймають технології та вже навіть вміють їх непогано вдосконалювати.
Схоже це досить надійний двигун, який має ще й ланцюг в ГРМ. Тобто нічого неочікуваного від нього не побачиш. Такий собі стандартний догляд — заміна оливи, фільтри, свечі і таке інше. Вважаючи, що існує кросовер на ринку з 2020 року, то вже всі рекламації або помилки б уже виявили. Тільки нарікань поки що на нього немає.
Здається, що для автівки вагою у 2005 кг потужності з головою вистачить. І для комфортної їзди так і є. Насправді щоб дістати усіх коней з загону, потрібно буде крутити двигун до 5 тисяч обертів, що вимагає утримання на передачах довше, ніж він дозволяє. Тут 8-степеневий автомат Aisin, який налаштований на економічність більше ніж на потужність, тож не варто очікувати від UNI-K динаміки Audi Q7. Він поважний та комфортний наче корабель.
Навіть розгінна динаміка на 8,2 секунди до перших 100 км/год видається нереальною. Можуть трохи допомогти прискоритись режим Sport та перемикання коробки в мануальний режим, що благо є в доступі та вмикається важелем коробки, якщо посунути його вліво з режиму Drive. Тільки вам не захочеться це повторювати через утворюваний дискомфорт у вигляді наростального гулу від двигуна, втрати комфорту та чіткої керованості. Він і на швидкості вище 150 км\год починає трохи гуляти від висхідної аеродинаміки, а кермо хочеться зробити важкішим.
Керується UNI-K відмінно, чітко та пружно. Можливо для когось кермо навіть в нормальному режимі може здатись залегким та малоінформативним, але це можна налаштувати окремо від режимів їзди. Загалом ти повністю відчуваєш цей корабель та він досить маневровий, як на свої габарити. Звичайно і крени тут будуть значні, але вкручуватись на швидкості в різкий поворот вам і не захочеться.
Найбільша перевага UNI-K криється в комфорті підвіски. Настільки він згладжує нерівності, вібрації та поглинає великі вибоїни. Здається наче під тобою простелили подушку. Звичайно тут багаторичажка по колу і взагалі за конфігурацією та технічно підвіска ну дуже схожа на Toyota, наче під кальку робили, але зі своїми правками. Дивують тільки гальма, що мають супорти плаваючого типу. Хотілось би більше впевненості в них при такій вазі.
Нам пропонують монопривідну версію та повнопривідну, і реалізована остання коштом муфти (система Nextrac від компанії BorgWarner), що замінює тут міжосьовий диференціал. Окремо запропоновано вибір режимів їзди: 2WD, Auto і 4WD. Тож водій може самостійно вирішити який режим обрати, чи довірити це системі. Очікувати позашляхової всюдихідності від цієї автівки не варто. Скоріше він додає впевненості на слизькій дорозі, можливість подолати легке бездоріжжя. Тільки пам’ятайте, що хоч кліренс і вказано 190 мм, насправді під днищем багато виступів, що обмежує прохідність.
Звичайно економічність в великому кросовері можна враховувати непоганою. Корабель в змішаному циклі споживає близько 10 літрів бензину. І це якщо ви спокійно їздите в режимі Normal, коли реакція на акселератор адекватна, вчасна, адже в Eco автівка буде реагувати з затримкою, але і витрату можна знизити до 9,5 літрів. В режимі їзди по трасі на круїзі зі швидкістю в діапазоні до 110-120 км\год витрата впаде до 7,5 літрів, що ну дуже приємно.
Технології в UNI-K
Спілкування з цим представником Піднебесної насправді може вас трохи розпестити. Настільки багато в ньому інтегровано зручних технологій та систем безпеки та активних помічників. Тільки треба до них звикнути.
Так UNI-K має ручки, що висуваються, коли ви наближуєтесь до автівки. Він зчитує ключ, який може бути в кишені чи в сумці. Відмикати може або окремо тільки двері водія, або усі разом. Це можна налаштувати в системі. Замикається таким самим чином, коли ви відходите від автівки. Зручно. Тільки іноді він замикається навіть заведений і доводиться знову натискати на ручку тільки передніх дверей або на ключах. Тоді автівка сигналить, наче невдоволена такою вашою поведінкою. Ну і батарейка в ключі буде швидко розряджатись при такому режимі. Тож це потрібно враховувати.
Ще одна фішка, яка здається корисною, поки не почне вас бісити — це те, що кросовер не зрушить з місця, якщо ви не пристебнетесь. Автоматично ставлячи на ручні гальма він блокує рух. Примусово ви не зрушите його з місця, доведеться натиснути клавішу вимикання «ручника» на центральній консолі. Тоді можна буде і поїхати. Або пристібайтесь як тільки сіли.
Взагалі перелік систем можна продовжувати довго. Зупинюсь тільки на особливостях. Якщо стартова комплектація буде пропонувати звичайні круїз-контроль, мінімум цікавих технологій, то максимальна, здається напхана на повну. Тут і автоматичне дальнє світло, і автоматичне екстрене гальмування, і розпізнавання пішоходів, і моніторинг сліпих зон, а також адаптивний круїз з утриманням в смузі руху. Тільки от є нюанси в роботі цих систем.
Так в адаптивному круїзі потрібно слідкувати за поведінкою автівки в самій смузі руху. Тут немає центрування і машину кидає то в один бік, то в інший, а реакція на перетинання смуги дуже різка та завжди неочікувана. Здається алгоритм роботи трохи корявий і хочеться щось перепрограмувати або взагалі вимкнути. Адже вона навіть під час руху по місту буде періодично різко повертати автівку зі смуги в неочікуваний момент і може призвести навіть до аварії на вузьких вулицях з запаркованими авто під бордюрами.




Ще одна крута перевага саме UNI-K — камери 360 градусів з чудовим зображенням, можливістю крутити автомобіль та роздивлятись простір навколо, а також наявність вбудованого реєстратора. Так. Реєстратор! Який записує зображення з чотирьох камер! Уявіть собі! Робить фото та має аварійний режим, коли записує автоматично під час виникнення загрозливої ситуації. Є вбудована пам’ять та можливість виставити час запису. А швидкий доступ до камер та реєстратора виведено на центральну консоль поряд з важелем коробки.
Плюс є навіть окрема камера позаду, яка знаходиться під верхнім спойлером-плавником і виводить зображення на екран прям на приладовій панелі. Все перед очима водія. Дуже зручна штука, яку можна зустріти тільки в преміумі. Особливо вона допомагає, коли повністю завантажений багажний простір. За це низький уклін виробнику.
Комфорт в UNI-K
Інтер’єр UNI-K схоже малювали без якихось обмежень ані в візуалі, ані в бюджеті. Повна свобода волі. Добре, що простір дозволяє. Багатоярусна конструкція насправді виглядає круто та досить практична в функціоналі. Матеріали в оббивці здебільшого м’які, близькі за кольором та тактильністю. Навіть пластик інтегровано так, що майже не видно різниці зі шкіряним покриттям. Всюди де, падає око все виглядає дуже пристойно та приємно. І вже давно в китайцях немає цього аромату дешевого пластику.



В UNI-K цілих чотири (!) кольорових дисплеї різного розміру. Приладова панель складається з трьох з них. В центрі розташовано інформаційний екран, який буде змінювати відповідно до режиму їзди, а інформацію на ньому можна регулювати за допомогою джойстика на кермі. Цілком адекватний набір. Тільки багато повторень.
Зліва постійно демонструється тиск в шинах та завантаженість осі автівки. Добре можна бачити роботу автоматичного повного приводу. З правого боку на моніторі спостерігаєте економію палива, витрату енергії теж залежно від режиму їзди, або можна увімкнути на ньому ж камеру заднього огляду. Яка увечері передає зображення краще ніж дзеркало.












На центральний монітор винесли основні налаштування системи, помічників, атмосфери та підключення. Дивно, але тут є тільки Apple CarPlay провідний і немає Android Auto, але є віддзеркалення смартфона. Дивна функція, яка вимагає ще додаток завантажити. Меню трохи заплутане і доведеться сісти один раз і з усім розібратись, щоб надалі не блукати та не дратуватись. Підключення по Bluetooth надійне і не відвалюється, як іноді буває.
Крісла мають анатомічну форму та непогану підтримку з усіх боків. Дуже м’які та приємні. Виробник стверджує, що це шкіра наппа, але виникають сумніви. Добре, що не дуже сильно гріється на сонці, не прилипаєш до неї, навіть не використовувала вентиляцію, яка тут таки є, а для зимового періоду є підігрів.



І вперше в Changan можна розташуватись за кермом зручно. В максимальній комплектації будуть регулювання крісла в восьми напрямках, чого більш ніж достатньо, а кермо регулюється за вильотом та висотою і теж можна знайти зручне положення. Можливо завдяки цій новій формі самого керма зі скошеним верхом. Наче іграшка, але швидко звикаєш і навіть насолоджуєшся таким відношенням до керування. Перехоплювати його потрібно рази зо два, під час розвертання, але якихось незручностей не викликає особисто у мене.









Центральна консоль для когось буде завелика, але тут вона на своєму місці та зроблена стильно — з кольоровими вставками, бездротовою зарядкою в ніші, що відкривається, приємний та зрозумілий важіль коробки, зокрема кнопка для паркінгу, нормальні підсклянники, місткий підлокітник. В ніші під консоллю ховається ще кишеня для зберігання і там розташовані порти для зарядки гаджетів. Є тут і USB, і Type-C, а заднім пасажирам теж виділили пару швидких виходів.
Клімат-контроль двозонний та працює краще, ніж у деяких китайських авто, але далекий від ідеалу. Добре охолоджує, а ось на тепло його налаштувати доволі важко. Працює заголосно і потребує до себе уваги. Хоча окрема панелька для регулювання зроблена практичною. Пасажирам запропоновано тільки повітряні дефлектори без зміни температури.



Виробник особливо підкреслює акустику в салоні, де використали більш ніж 26 різних матеріалів для звукоізоляції. А також встановили аудіосистему Sony з 10-канальним підсилювачем та 16 динаміками. Але таке враження, що або сама системи застаріла, або її робили китайці в нічну зміну. Бо гучність могла б бути кращою, як і загальна акустика.
Особливістю системи є й те, що для водія вивели окремі колонки, вбудовані в підголів’я і можна увімкнути звук тільки на них, що не буде чути весь салон, а можна увімкнути усі колонки разом з ними і водію буде додатковий звук від системи або сповіщень навігації. Крута штука, особливо, якщо в салоні спить дитина.
Простір в Changan UNI-K
Особливою перевагою UNI-K є простір в салоні. Тут настільки багато місця для задніх пасажирів, що діти зможуть ходити. Майже немає центрального тонеля. задній диван широкий, глибокий та зручний. Трохи може нависати дах, якщо буде сидіти високий пасажир, але можна опустити спинку дивану і вмоститись зручніше. Великий і жирний плюс виробнику за це.
Є підлокітник з невеликими підсклянниками, є кишені в спинках передніх крісел та в картах дверей. Спинка дивану складається за звичною формулою один до двох. А з багажним простором створюється рівна підлога з невеличким уклоном назад.








Багажу взагалі тут влізе на три сімʼї. Ємність багажного простору в 516 літрів не лідер в класі, адже у Santa Fe, Highlander або CX90 буде куди більша ємність багажника, але ж там і третій ряд сидінь є, і немає такої свободи для пасажирів. Під підлогою є додатковий простір та докатка на 19 дюймів.
Якщо скласти спинки заднього ряду, то можна легко перевозити двоспальний матрац, а перед диваном розташувати ще три валізи пристойного розміру. Тут не тільки лижне спорядження вміститься, можна навіть велосипеди транспортувати не купляючи додаткові кріплення. Тож претензій до простору взагалі немає.
Панорамний дах має квадратуру 1,3 м2 і прикривається шторкою, а також можна відчинити передню частину.
Висновки та конкуренція
Changan UNI-K — автомобіль, який втілює у собі філософію Changan: поєднання традицій, інновацій та високої якості. Ця модель призначена для тих, хто цінує стиль, комфорт та передові технології. Кросовер став символом нового підходу компанії до створення автомобілів. І будемо сподіватись надалі вони будуть тільки такі.
Однак зараз завоювати серця споживача йому буде досить важко, адже не всі готові платити $37 тисяч за китайску автівку, хай і настільки велику та технологічну. Переваг у нього багато, і на рівні преміуму, як Audi Q8 або BMW X6, тільки прайси там втричі вищі, як потужність та якість. Якщо ж дивитись на родичів Changan UNI-K, таких як Chery Tigo 8 або Haval M6, то вони значно програють в розмірах, насиченості комплектації, комфорті, потужності, але і ціна там буде в районі $20 тисяч. Тож здається вибір не такий великий.
Ще один плюс для Changan — офіційне представництво. Адже автівки в Україні представляє компанія «Соджітз Авто Україна», яка відповідає за Subaru, а значить буде офіційна гарантія на пробіг до 100 000 км, і сервісне обслуговування. Якщо в країні за китайський бренд відповідають японці, то вони щось точно знають.
ПЛЮСИ: простір, комфорт, технологічність, практичність.
МІНУСИ: динаміка, глюки систем допомоги, клімат-контроль, аудіосистема.
Технічні характеристики Changan UNI-K Tech
Кузов, тип | SUV |
Габарити (ДхШхВ), мм | 4865/1948/1695 |
Колісна база, мм | 2890 |
Заявлений кліренс, мм | 190 |
Об’єм багажника, л. | 516 |
Споряджена маса, кг | 2005 |
Двигун | 2.0 турбо |
Потужність, к.с. | 232 |
Крутний момент, Нм | 380 |
Тип приводу | 2WD,AWD,4WD |
Підвіска | незалежна/ незалежна багатоважільна |
КПП | 8АТ |
Динаміка 0-100, с | 8,2 |
Максимальна швидкість, км/год | 200 |
Споживання палива, л (змішаний) | 8,9 |
Вартість, грн | від 1 346 400 |
Вартість тестового авто, грн | 1 525 900 |
Конкуренти | Toyota Hidhlander |
Mazda CX90 | |
Hyundai Santa Fe | |
Chery Tiggo 8 PRO | |
Haval M6 |
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: