Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Ford Ranger Tremor: квиток в бізнес-клас

Опубликовал
Александра Ершова

Американський пікап довго тримався за звичну простоту, але тепер і він став на стежку цивілізованості, пропонуючи легкове керування та комфорт сімейного автомобіля. Тим приємніше, що на фоні бажання причепуритись він все ж залишив при собі потужний запас міцності, непробивну ресорну підвіску, рамну конструкцію та тяговиті дизелі.

Позиціювання Ford Ranger

Пікапи вже не ті вантажівки, які ми знали ще років з двадцять тому. З кожним новим поколінням вони все ближче до міських легковиків підвищеної прохідності. Попередник нашого Ranger проіснував на ринку більше ніж 10 років з легкими оновленнями. Цей ветеран назбирав купу трофеїв та довгий час вважався в Європі лідером. Настав час відправити його на відпочинок та випустити свіжого претендента за врожаєм нагород. Важко зробити щось нове з того, що працювало десятиріччями та було надійним, тож Ford знайшов вихід: залишивши механічну частину майже без змін вони обережно інтегрували технології у свіжий дизайн. І все це завдяки співпраці з Volkswagen.

Колаборації з іншими виробниками набрали популярності ще у 80-х роках минулого сторіччя, що дозволяло їм скоротити витрати на розробку. Ми всі пам’ятаємо коротке життя Mercedes-Benz X-Class, який був розроблений на базі Nissan Navara, а Mazda BT-50 — механічний близнюк Isuzu D-Max Ute — випускається дотепер.

П’яте покоління Ranger можна назвати майже близнюком VW Amarok. Кожен бренд працював з доведенням кінцевих характеристик до рівня своїх цінностей вже окремо, а головне дизайнери брендів взагалі не перетиналися. Volkswagen явно доклав чимало зусиль, щоб виділити свій новий Amarok. Вони використали унікальний листовий метал для кожної панелі, окрім даху, і повністю оновили інтер’єр, де серед інших змін, можна виділити кермо Volkswagen та цифрові дисплеї.

Онлайн- курс Java developer від Mate academy.
Закінчуйте курс Java developer та отримуйте першу роботу в IT! Навчатись зручно - курс онлайн та з гручким графіком. Допоможемо з працевлаштуванням!
Отримати знижку на курс

Як ми знаємо, Ford не дуже заглиблюється в красу і більше турбується про функціонал та практичність. Наш Ranger може й не отримуватиме нагороди за дизайн, але за усіма характеристиками не відстає від німців, а коштує дешевше і пропонує куди більше версій на будь-які потреби та гаманець. Він вже отримав статус International Pick-up Award 2024 на ринку Європи. Тож подивімось, що ж нового пропонує нам пікап Ford Ranger Tremor.

Особливості Ford Ranger 2024 року

П’ятий «лісник» став найбільш експресивним у дизайні, технічно витривалим, потужним та інтелектуальним за всю історію родини. Він не тільки виріс в габаритах, але виглядає вже майже як його прототип F-150. Ще пару поколінь і він точно доросте до нього. Подивіться тільки на цю кубічну морду, навряд аеродинаміка була поліпшена, але розлякує навколишні автомобілі не гірше ніж Toyota Land Cruiser. І порівняння тут не випадкове, адже і той тепер виглядає наче рублений трансформер. Це ми ще не бачили в живу новий Mitsubishi L200. Схоже тенденції в дизайні зараз такі, а може зовнішність не має особливого значення — головне, щоб виділявся.

Пікап виріс і в довжину (+8мм), і в висоту (+66 мм), і в ширину (+89 мм). В колісній базі додали ще 50 мм (було 3220 мм — стало 3270 мм). Таким чином багажний простір збільшився теж: 1564 мм довжини в кузові (було 1549 мм), 1584 мм ширини (було 1560 мм), 529 мм глибини (було 511 мм).

Американський виробник пішов, як завжди, своїм шляхом і запропонував споживачам дуже широку лінійку комплектацій для Ranger. Тут можна зустріти найпростіший Ranger XL з механічною коробкою та одинарною кабіною на вибір, яка дозволяє пікапу бути виключно робочою конячкою і мати тільки те, що потрібно: подушки безпеки по колу, системи повного приводу з блокуванням диференціала, просту тканину оббивку, мінімум автоматики та сталеві диски на 16 дюймів.

Друга комплектація XLT вже запропонує вибрати між автоматичною і механічною шестиступеневою коробкою. І тут буде доступна тільки подвійна кабіна. Найбільш витонченим буде Limited, який відрізняється хромованим оздобленням, ролетою на багажному відділені за замовчуванням та безліччю приємних фішок в салоні та насиченістю технологіями.

Наш тестовий автомобіль в комплектації Tremor пропонує максимум позашляхових здібностей в поєднанні з комфортом. Це робочий інструмент, який дозволить прямо з офісу відправитись до лісопильні або в сімейну подорож. В його основі лежить працьовитий Ranger XLT, але за функціоналом він ближче до елегантного Limited. В порівнянні з останнім, Ford Ranger Tremor має перероблені компоненти підвіски та шасі, ширшу на 30 мм колію, збільшений дорожній просвіт (+26 мм) і високопродуктивні амортизатори Bilstein.

Звісно економія відчується в елементах дизайну. Так ви не побачите тут LED-освітлення, тільки галогенки, навіть в габаритних вогнях та задніх ліхтарях. В Tremor встановлено збільшені колісні арки, литі алюмінієві пороги, потужну захисну металеву панель під переднім бампером, як в Raptor, а також чорні дуги на багажному відділені. Диски будуть литі, але не 18-дюймові, а 17-дюймові з позашляховою гумою AT General Grabber та розмірністю 265/70 R17.

Позашляхові здібності Ford Ranger

Пікапи класу В1 (з вантажністю до 1 т) було створено саме для утилітарності. Щоб і по місту кататись, і з дороги з’їхати. Вони спроєктовані за схожими лекалами: потужна лонжеронна рама, нерозрізний задній міст на багатолистових ресорах, повний привід з диференціалом, що блокується та понижена передача. Тож у Ford Ranger все залишилось як є, тільки встановили більш потужний захист днища зі сталі 2.3 мм товщиною, розширили арки, збільшили колію та додали трохи позашляхових допоміжних функцій. Тут покращена потужна система керма з підсилювачем і нові позашляхові технології: режим Rock Crawl, Trail Turn Assist і Trail Control.

Ranger Tremor також має більш потужний двигун, як і Limited: перевірений 2,0-літровий дизельний двигун Ford EcoBlue biturbo потужністю 205 к. с. та з 500 Нм крутного моменту, які доступні з 1750 об/хв працює він в парі з 10-ступінчастою автоматичною коробкою передач. В перших двох комплектаціях Ranger XL та Ranger XLT цей двигун має зменшену потужність та тільки одну турбіну, тож видає тільки 170 к. с. і 405 Нм крутного моменту, з якими справляється 6-ступеневий автомат, або механіка.

Система Trail Control найцікавіша функція — це такий специфічний низькошвидкісний круїз-контроль. На швидкості нижче 32 км/год Ranger самостійно підтримувати швидкість, керуватиме прискоренням і гальмуванням, поки водій зосереджується на керуванні та виборі шляху. Цікава штука, яка може і полегшить їзду, якщо ти втомлений, а дорога буде дозволяти пересуватись з рівною швидкістю. Наприклад, коли їдете звивистою гірською дорогою, яку розмили дощі та вам потрібно обирати тільки правильну колію.

На допомогу в складних умовах приходять і допоміжні системи повного приводу, враховуючи режим Rock Crawl. Він раніше був доступний лише для Ranger Raptor, але тепер встановлюється і на позашляхові версії Tremor. Система Rock Crawl калібрує реакцію дросельної заслонки, трекшн-контроль та графік перемикання передач для оптимального повільного, контрольованого перетину нерівної та кам’янистої місцевості.

Треба окремо згадати й режим Trail Turn Assist, який використовує векторизацію крутного моменту на основі гальмування, щоб зменшити радіус повороту на 25 відсотків, коли потрібно пройти крутий поворот. Якщо згадати про змінену геометрію підвіски та габарити, можна вважати, що ця система може виручити в скрутний момент, але я не знайшла можливості її протестувати.

Продумали й легкий доступ до подвійних буксирних гачків спереду та позаду, які дозволять легко дістатись до них за необхідністю. До речі, пікап здатний долати брод глибиною до 862 мм, як завжди має змогу буксирувати до 3500 кг. В кузов легко можна завантажувати 942 кг, за даними виробника, що дозволяє пікапу вписатись у званні легкого комерційного транспорту.

На жаль мій позашляховий досвід з Ranger був досить обмеженим, але коли рішуче виїжджаєш з асфальту, швидко розумієш, що насправді середа існування пікапа взагалі не дорога. Чим гірше ставали умови, тим краще він почувався. Дволітрова «четвірка» повільно, але впевнено витягує пікап з глиняно-піщаного полону. Важливо лише познайомитись ближче з усім позашляховим приданим поки пікап не закопався. Адже всі 500 Нм крутного моменту можуть, як витягнути вас, так і засадити глибоко, що за трактором далеко йти доведеться. Якщо ж вірно задати налаштування, то Ranger починає їхати упевнено і невідворотно. Відчуття від подолання бруду «по коліно» в комфортному салоні під гарну музичку не порівняти ні з чим. А найкраще — вчасно закинути пару сотен кіло в багажний відсік та завантажити нерозрізний задній міст. Гарний баласт для пікапа настільки життєва необхідність, як вода для акули.

За важелем коробки розташована шайба для перемикання між налаштуваннями трансмісії: 2WD, 4WD і понижена 4L. Переміщатись по бездоріжжю допомагає і центральний 10-дюймовий монітор, де є налаштування режимів руху. Він вам і підкаже, і покаже як саме рухатись. Окремо кнопкою можна обирати режим руху: пісок, гравій і таке інше.

Як їде Ford Ranger?

На перший погляд, пікап здається нерухомим монстром. Залізти в нього ще та задача. Двері хоч і широкі, але розкриваються не на повні 90 градусів, тож найкраще буде вставати на підніжку і за допомогою ручки на передній стійці стрибати в салон. Влаштовуєшся за кермом і починається найцікавіше. Ніяких інновацій — ключ і звичайний замок запалювання. Провертаєш і приємні звуки бурчання дизеля і легка вібрація нагадують про старі добрі часи, коли про електромобілі взагалі не чули.

Дволітровий дизельний двигун, який пропонують в нашому регіоні має два рівні форсування: на 170 к. с. в перших трьох комплектаціях, а також 205 к. с. в комплектації Limited та Tremor.

Щоб рушити з місця майже шестиметровий та 3,2-тоний автомобіль треба докласти зусилля, тож акселератор тут такого розміру, щоб навіть у кирзових чоботах не промахнутись. І реакція на нього теж повинна бути не ніжною. Взагалі, в пікапі можна легко забути про ввічливість. Ranger їде «вагомо, грубо, впевнено», усвідомлено програючи в іміджі, але беручи своєю ціною та універсальністю. Звідси й неувага до суто міських потреб — не до того, вантаж сам себе не доставить.

Ranger має бути достатньо міцним, щоб впоратися з перевезенням понад 1000 кг на вантажному майданчику. В результаті невеликі нерівності він проковтує наче кит, враховуючи «лежачих поліціянтів», але зад добре підкине на них, якщо сповільнити рух. Задні колеса відриваються з певним стуком, коли вантажний майданчик порожній, але це лише особливість міцною та надійної ресорної підвіски. І таку ваду легко пробачаєш.

Головне, що здебільшого пікап відчувається та керується, наче легковий кросовер. Зробити так, щоб повнопривідний автомобіль добре їздив і керувався, це майже те саме, що загнати звичайний цвях в бетон. Тим більше здивування викликають такі поліпшення з покоління в покоління. І схоже цього разу Ford перевершив сам себе, Ranger вдається запропонувати плавність їзди, подібну до сімейного SUV. Він чудово збалансований і тримає під контролем свою нестримну жагу до підстрибування або розгойдування в поворотах. Тож курсова стійкість напрочуд стабільна, а рульове керування зважене. І хоч саме кермо досить великого розміру, в ньому достатньо легкості та інформативності, щоб розуміти куди спрямовано колеса.

Не варто забувати, що пікап — це не про швидкість. Він реагує на все з повільністю тугодума Шрека. З ним потрібно поводитись відповідно — чітко давати зрозуміти, що збираєшся робити. Дизель звучить шовковисто на будь-якій швидкості та забезпечує пристойний розгін навіть після 120 км/год. Спостерігається значне зависання обертів після того, як відпустили дросель, і помітна затримка прискорення, коли намагаєшся видавити з нього обіцяні 10,5 секунд до сотні. Підозрюю, що останнє викликано 10-ступінчастим автоматом, який під час різкого старту дещо вагається, ніби обдумує яку потужність надати та взагалі чи варто різко стартувати. Підігрівая трансмісію акселератором перед різким обгоном, можна досягти найкращого поштовху.

Помітила, що Ford Ranger Tremor має не найкращі показники ефективності. Під час міської їзди споживання пального трималось в районі 11 літрів, а за містом можна було опуститись до 8,6 літра. Але і виробник тут не обманює — вказуючи витрату пального на рівні 10,3 літра. Не останню роль в цьому грають і наші позашляхові колеса.

Ranger непогано працює під час руху по автомагістралі, де 2,0-літровий дизель стає тихим, а дорожній шум здебільшого стримується. На швидкості вище 130 км/год відчувається помітний шум вітру, але цього слід очікувати з такою кубічною передньою частиною, як у Ranger. Але комфорт їзди на такому великому автомобілі з великою вагою відчувається на будь-якій швидкості. І п’яте поколінні нарешті пропонує ще й багато активних помічників.

Так адаптивний круїз тут вмикається вже після 60 км/год і добре тримає дистанцію, ненав’язливо тримає в смузі руху, але нагадаю, що система не зупинить автомобіль, як, наприклад, у Volvo, тож треба бути уважним. Такий перехід до комфорту каже про те, що пікап взагалі можна використовувати, як повноцінний автомобіль для сім’ї та для роботи.

Комфорт та технології в Ford Ranger

Відчувається, що над організацією простору в інтер’єрі попрацювали на відмінно. Це великий крок вперед порівняно з попередньою версією Ranger з погляду простору, підгонки матеріалів та обробки. Якщо в комплектації Limited салон буде витончений, обшитий шкірою, м’якими матеріалами та оснащатись електроприводами крісел та підігрівами керма та іншими приємними дрібницями, то наш позашляховий Tremor — має такий собі економваріант салону бізнес-класу.

З першого погляду не помітиш, але дотики доведуть де практичність зіграла не на користь якості. Звісно, в пікапах зовні нанесене покриття, яке не дозволяє так легко його дряпати, а в салоні пластик доволі стійкий навіть до подряпин. Але тут «лінолеум» замість нормальних килимків, жорсткий пластик навіть на підлокітнику, а оббивка крісел з гумового вінілу. Плюс знаходиш лише в розумінні того, що в кабіні можна возити будь-яку живність, запригувати після прогулянки по бруду і мити підлогу хоч зі шланга. Чим вам не автівка для сім’ї з маленькими дітьми. Взагалі ніяких хвилювань за розлиту колу та розсипані чипси не буде.

Tremor чудово підготовлений для поїздки по багнюці. У ньому не тільки підлога, але й менше шкіряних деталей у салоні. Це робоча конячка, але вона все ще має шарм, завдяки яким Ranger почувається справжнім універсалом.

Дивлячись на інструментарій новенької приборки, зовсім не важко забути, що перебуваєш за кермом не чепуркуватого міського кросовера, а 5-метрової махини повною масою 3,2 тони. Вмощуюсь в м’які шкіряні крісла, починаєш сумніватись в позашляховій орієнтації Ranger. Пружини замість торсіонів, легкова «рейка» замість редуктора з гвинтом із кульковою гайкою.

В пікапі тепер цифрова панель приладів на 8 дюймів. На чіткій кольоровій цифровій приладовій панелі не бракує інформації, від економії палива до статусу 4×4. Дисплей також змінюється залежно від того, який режим водіння ви вибрали, однак ви не побачите тут повну карту навігації, лише інструкції від повороту до повороту.

Портретний центральний дисплей на 10,5 дюймів досить чутливий та функціональний з окремо розташованим кліматом, до якого не потрібно далеко залазити в меню. Можна регулювати як сенсором, так і фізичними крутилками та клавішами під дисплеєм. За це окрема подяка дизайнерам. Ну і взагалі неперевершено для цього класу — бездротовий Apple CarPlay та Android Auto. Підключаєш смартфон до блютузу і він буде працювати постійно, вмикатись автоматично. Додатково краще замовити ще бездротову зарядку, яка в більшій комплектації Limited буде вже за замовчуванням.

На основному дисплеї встановлена інформаційно — розважальна система Ford SYNC 4. Тут є налаштування систем автомобіля, систем безпеки, керування позашляховими функціями, вмикання камери заднього огляду. Так, тут не буде 360 градусів обзору, що для такого габаритного позашляховика мінус. Відчувати його важко, але звикаєш до габаритів швидко.

Високо сидиш — далеко дивишся. Оглядовість в Ranger просто дивовижна. Великі бічні дзеркала заднього огляду з електроприводом та підігрівом, вузенька передня стійка, можливість виставити крісло по висоті, довжині., а кермо за вильотом та висотою — все це дозволяє влаштуватись зручно. Комфорт крісел вже давно не викликає нарікань, а в Ford турбуються про це з кожним поколінням все більше. Тож ергономіка розрахована, як завжди.

Наявність електронного «ручника» дозволила полегшити центральну консоль і залишити більше місця для дрібниць. Зручно розташовано місце для телефону поряд з роз’ємами USB та TypeC, є вузькі ніші для карток чи дрібниць, великі підсклянники. А перед пасажиром попереду тепер є ніша для дрібниць. Великий простір і в підлокітнику, де є ще розетка на 12 В. Але занадто вузькі кишені у дверних картах, куди важко навіть пляшку води засунути.

Збільшення габаритів додало не тільки простору в багажне відділення, але і пасажирам вистачає простору. Однак він все ще не такий зручний, як позашляховик — вертикальна перегородка за задніми сидіннями обмежує кут нахилу. Це також ускладнює встановлення дитячих сидінь, якщо ви хочете використовувати робочу вантажівку як сімейний транспорт у вихідні. Позаду є вентиляційні отвори та USB-роз’єм для заряджання пристроїв, а також встановлено розетку 220 В з вбудованим інвертором, що дозволить заряджати не тільки техніку, але й ноутбук в дорозі. Чим це не сімейний автомобіль для подорожей?

Якщо задаєтесь питанням, що це за клавіші під дахом, то це продумана штука. Ці шість допоміжних вимикачів ідеально підходять для встановлення лебідки, додаткового освітлення, або повітряних компресорів та іншого обладнання, яке потребує живлення. Кожен вимикач можна під’єднати для обслуговування окремої системи.

Головна перевага пікапа все ж таки в його багажному майданчику. Ford Ranger пропонує одни з найкращих характеристик в класі, за що його і люблять. В нашій комплектації багажник оброблено спеціальним захисним покриттям плюс навішано пластикову обшивку, що дає змогу рухати перевезений вантаж без побоювання пошкодити кузов. Це також дає змогу мити внутрішній простір без страху, що застояна вода перетвориться на осередок корозії. Для кріплення багажу передбачено шість такелажних петель із навантаженням в 1,4 т кожна, а також є освітлення простору та наявна розетка 12В та 220В для підключення електроінструментів. А відкидна кришка має спеціальні кріплення для встановлення затискачів. Тож багажник перетворюється на робоче місце.

В новому Ranger встановили додаткові сходинки з боків відкидної кришки для зручності потрапляння в багажне відділення, адже до цього часу власники постійно вставали на колесо, щоб дістатись до дальнього краю майданчика.

Комплектації, конкуренти, висновки

Якщо коротко, то Ford взяв чудовий пікап і зробив його ще кращим. Якщо ж бути вибагливими, то трохи шкода, що Ranger тепер так схожий на Amarok. Американець за корінням все-таки має більше переваг. Різниця значною мірою зводиться до корисного навантаження, що пропонується у найвищих комплектаціях та категорією ціна/якість. Ми також хотіли б бачити щось інше, крім повсюдних дизельних двигунів, але навіщо ламати формат, який працює.

Електрифікація зараз — своєрідна гра в автомобільній промисловості. Здається кожна модель в Європі або переходить на електрику, або оснащується якоюсь гібридною системою. Навіть Ford випустив у Північній Америці повністю електричний F-150 Lightning. Наш Ranger залишився зі старим добрим дизелем, тільки на окремих ринках пропонуючи плагін-гібридну версію. Але ми можемо тільки жаліти про те, що нам не дістанеться ще й Ranger з трьолітровим V6. Це була б цікавіша версія, але й дорожча.

Зараз за початковий Ford Ranger XL з механікою просять 1 944 435 грн, а наш тестовий Ranger Tremor коштуватиме 2 187 596 грн. За новий VW Amarok у нас просять куди менше: від 1 741 973 грн до 1 846 127 грн. Але і комплектацій на вибір всього дві.

Ще один суперник відстає найбільше — це Toyota Hilux. У нього ширший вибір версій і ціна стартує з 1 566 373 грн і доходить до 2 083 180 грн за версію Legend. Але японець вже застарілий і має тільки менш потужні двигуни та програє за насиченістю комплектацій, комфортом та функціоналом.

Ми не будемо розглядати зараз Mitsubishi L200, Peugeot Landtrack та інших представників. Для цього потрібен окремий матеріал і такий огляд я вам запропоную трохи пізніше.

Замість висновку виділю найважливіше — це те, що споживач отримує сучасний і конкурентоспроможний автомобіль, який демонструє характеристики, які відповідають значку на його капоті. Ford Ranger пропонує повну протилежність того, куди рухається автомобільна промисловість, але це автомобіль, яким ви насолоджуватиметесь щоразу, коли ви ним керуєте.

ПЛЮСИ: керованість, високий рівень технологій і безпеки, гарні позашляхові можливості.

МІНУСИ: велика витрата пального, жорсткий пластик в салоні.

Технічні характеристики Ford Ranger Tremor

Кузов, тип пікап DublCab
Габарити (ДхШхВ), мм 5362/1 949/1 914
Колісна база, мм 3270
Заявлений кліренс, мм 261
Двигун TDCI Panther (Bi-Turbo)
Потужність, к.с. (кВт) 205 (151)
Крутний момент, Нм 500 (1720-2000 об)
Турбонагнітач 2 турбіни (високого тиску зі зміненою геометрією, низького тиску з фіксованою геометрією)
КПП Автоматична, 10 передач
Тип приводу 2H, 4H, 4L, 4A (4WD Auto) з автоматичним розподілом моенту на вісі
Підвіска передня незалежна, багатоважільна, виті пружини, стабілізатор, амортизатори Bilstein
Підвіска задня Залежна, багатолистові ресори, амортизатори Bilstein
Споряджена маса, кг 2 378
Максимальне навантаження, кг 942
Допустима повна маса, кг 3320
Максимальна маса причепа 3500
Довжина вантажного відсіку, мм 1564
Ширина вантажного відсіку, мм 1584
Глибина вантажного відскіку, мм 529
Динаміка 0-100, с 10,5
Максимальна швидкість, км/год 180
Споживання палива, л (змішаний) 10,3
Вартість, грн 1 944 435
Вартість тестового авто, грн 2 187 596
Конкуренти VW Amarok
Toyota Hilux
Mitsubishi L200
Peugeot Landtrack

 

Disqus Comments Loading...