Компанія Mazda полюбляє бавитись таким: наче й не традиційний рестайл, наче не фейсліфт автомобіля, а змін назбиралось чимало. Ось черговий приклад: згадуємо кросовер Mazda CX-30 та порівнюємо його з новинкою Mazda CX-30 IPM – саме так Mazda позначає проміжні оновлення. Можна побачити зміни зовнішності, салону, оснащення. Бажаєте детально? Тоді формуємо п’ять головних питань та шукаємо на них відповіді.
Зміст
Загалом відмінність нового автомобіля можна побачити майже у будь-якому шматочку кузова! Але не через зміни дизайну, а через зміни кольору – ось цей новий приглушений сірий колір Ceramic виглядає дуже оригінально. Він не настільки насичений, як Polymetal Grey – та водночас це не просто черговий нейтральний «сіро-сріблястий металік».
А ще зверніть увагу на тотально-чорний декор: бокові дзеркала та колісні диски, темний кант навколо решітки радіатора. Диво, як при цьому лінії-підвіконня залишились хромованими. Однак загалом: така комбінація світло-сірого кольору та чорних акцентів приносить відчуття свіжості для автомобіля Mazda CX-30, який ми знаємо вже кілька років.
Наче загалом знайомий компактний кросовер: довжина майже 4,4 метра та колісна база 2,66 метра; хоча низький кузов (1,54 метра) за своїм профілем нагадує не стільки кросовер, скільки хетчбек. Дизайн та пропорції не змінились, але все ж зміни присутні. По-перше, автомобіль Mazda CX-30 IPM вирізняється новим світло-сірим кольором Ceramic. По-друге, тестовий автомобіль представлено у версії SPORT BLACK: це нова комплектація, що зараз зустрічається й на інших моделей Mazda та передбачає чорно-глянцевий декор.
Головну зміну теж помітно з першого погляду. Звісно, це привабливе контрастне оздоблення сидінь: теракотова екошкіра у комбінації з темною алькантарою. Вигляд чудовий, а відчувається ще краще: алькантара м’яка та приємна на дотик, а міцна штучна шкіра прикриває ті зони сидіння, які найчастіше забруднюються. Крім того, колір ще й додатково підкреслює виступи бокової підтримки. І взагалі – сидиш дуже «глибоко» в сидіннях та доволі низько. Знову: інколи автомобіль Mazda CX-30 створює враження, що це не кросовер, а легковий хетчбек.
Особливо, якщо сісти позаду. Маленькі дверцята, мінімум місця над головою та для колін – типовий хетчбек С-класу, ще й не найпросторіший. Я навіть знаю, який саме це автомобіль: все дуже схоже на Mazda3 (якщо ви ще пам’ятаєте таку модель). Додаткові віконця в задніх стійках даху оманливі, адже насправді виступ під багажник у моделі Mazda CX-30 не набагато більше, ніж у «трійки». Та й сам багажник відносно невеликий: об’єм 422-430 літрів в залежності він наявності/відсутності аудіо BOSE.
Але ж повернемось до приємного. Наприклад, до передньої панелі з масиву м’якого пластику, що додатково отримала вставки з чорної алькантари та помаранчеве прострочування. До речі, аналогічне прострочування можна знайти також на дверцятах. А на самій передній панелі можна знайти вугільно-темну смужку декору (замість хромованої лінії) та новий збільшений 10,25-дюймовий дисплей системи MZD Connect з фірмовим круглим контролером.
Головною зміною в салоні Mazda CX-30 стала поява варіанту ось такого контрастного варіанту оздоблення: теракотова екошкіра, алькантара на сидіннях та передній панелі, яскраве прострочування. Але це не єдина зміна: збільшилась діагональ центрального дисплея (було 8,8 дюйма – стало 10,25 дюйма), додались віконця швидкого доступу до Android Auto та Apple CarPlay, підтримується бездротове підключення цих систем. Проте незмінним залишилась низька посадка та запас місця на межі мінімально достатнього. З багажником ситуація аналогічна: об’єм невеликий, але вистачить; ось що хочеться додати – то це гачки для пакетів. Серед приємного, що вже присутнє: пара бокових ніш та електропривод кришки.
Загалом конструкція автомобіля залишилась незмінною. Маємо несучий кузов, атмосферний 2-літровий 4-циліндровий двигун, класичний 6-ступеневий «автомат», передній або повний привод, незалежну передню підвіска МакФерсон, напівзалежну задня підвіска на основі поперечної балки. Єдина технічна зміна стосовно двигуна – це відсутність системи «стоп-старт» та повернення до норм токсичності Євро-5.
Звучить мінімально важливим, проте у випадку автомобілів Mazda повернення до Євро-5 зазвичай означало пожвавлення реакцій двигуна на натискання педалі акселератора. Але кросовер Mazda CX-30 доводить, що у кожному правилі є виключення. Ось раніше був подвійний характер керування тягою – таким він й залишився. Зі старту та приблизно до 2,5-3 тисяч обертів, автомобіль прискорюється без емоцій та драйву, які можна було очікувати від 2-літрової моделі Mazda з таким хижим носом. Хоча можливо це й не зайве для щоденного маршруту «дім-школа-робота-магазин», коли багато часу проводиш в тягучках й не потрібні гострі реакції на акселераторі та динамічне прискорення.
Але ж вони можуть бути. Діапазон 3-6 тисяч обертів, постійний SPORT-режим «автомату», гучне та сухе гарчання через справжні подвійні вихлопні патрубки – кросовер Mazda CX-30 вміє їхати динамічно! Тільки його потрібно до цього змушувати, не боятись натискати акселератор, не лінуватись вмикати SPORT-режим, щоб коробка тримала передачі нижче – тоді оберти двигуна будуть вище.
Й в таких випадках з’являється хоч якесь поясненні жорсткій підвісці, особливо задній. Та тряска на нерівностях, що випробовувала ваш хребет, тепер перетворюється на мінімальні крени та уводи в поворотах. Плюс відсутність пауз на поворот керма, нехай навіть без спортивної гостроти: кермо робить близько 2,5 обертів від упору до упору.
Класичний атмосферний 2-літровий двигун у поєднанні з не менш класичним 6-ступеневим «автоматом» та повним приводом можуть «виїжджати» з десяти секунд, що навіть швидше обіцяного паспортом (10,3 секунди). Насправді десять секунд – м’яко кажучи, результат далеко не феноменальний; але ж Mazda CX-30 виконує норматив з настроєм та гарчанням! Споживання палива очікуване: по місту стабільно близько 9-10 літрів (плюс-мінус 1 літр залежно від завантаження доріг), на стандартній «трасовій сотні» виходить 5,5-6 літрів на 100 км шляху. Це цілком відповідає заявленим технічним характеристикам, які обіцяють 9,7 літра по місту та 5,7 літра на трасі.
Якщо казати про оновлення техніки, то можна говорити не про «залізо» на кшталт двигуна, трансмісії, підвіски, а саме про оснащення системами безпеки. А точніше – про розширення асортименту систем безпеки. Наприклад, комплекс i-ACTIVSENSE (система екстреного гальмування, контроль рядності руху, моніторинг «сліпих зон», розпізнавання дорожніх знаків) вже включено в перелік навіть стартової комплектації STYLE+, а наступна комплектація EXECUTIVE+ додатково пропонує систему моніторингу поперечного руху позаду та автоматичного гальмування. Але давайте більш детально про комплектації.
Старт дає автомобіль Mazda CX-30 STYLE+ з одразу непоганим переліком оснащення: LED-фари, роздільний «клімат», підігрів сидінь, підігрів керма, проєкційний дисплей ADD, кольоровий 7-дюймовий дисплей панелі приладів, адаптивний «круїз» ACC, камера заднього огляду, сім подушок безпеки, вищезгаданий комплекс i-ACTIVSENSE, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, система MZD Connect та центральний 10,25-дюймовий дисплей, штатна навігація тощо. Вартість Mazda CX-30 STYLE+ 2.0 150 6АТ 2WD – від 1,1 млн грн або $28,5 тис.
Наступним кроком виступає версія Mazda CX-30 EXECUTIVE+ з додатковим оснащенням: оздоблення салону шкірою, електропривод регулювань сидіння водія з функцією пам’яті положення сидіння, бездротове підключення Android Auto та Apple Car Play, бездротова зарядка. Вартість Mazda CX-30 EXECUTIVE+ 2.0 150 6АТ 2WD – від 1,18 млн грн або $31 тис.; вартість Mazda CX-30 EXECUTIVE+ 2.0 150 6АТ 4WD – від 1,25 млн грн або $32,5 тис.
Рівнем вище розташована версія Mazda CX-30 BLACK STYLE (приклад тестового автомобіля), що відрізняється наступним: чорні колісні диски та корпуси дзеркал, система адаптивного освітлення, комбіноване оздоблення салону (екошкіра та замша), камери кругового огляду 360, аудіо BOSE тощо. Вартість Mazda CX-30 BLACK STYLE 2.0 150 6АТ 4WD – від 1,29 млн грн або $33,5 тис.
Максимальним варіантом виступає Mazda CX-30 PREMIUM, де додано наступне: шкіряний салон, сріблясті колісні диски, аудіо BOSE та інше. Фактично це рівень комплектації BLACK STYLE, проте у більш стриманому дизайні та з класичним шкіряним салоном. Вартість Mazda CX-30 PREMIUM 2.0 150 6АТ 4WD – від 1,36 млн грн або $35 тис.
Відверто «пустого» автомобіля Mazda CX-30 не буває: одразу маємо панель приладів з 7-дюймовим монітором, «клімат» та підігріви, задню камеру, великий центральний дисплей. Головний бонус оновлення – поява комплексу систем безпеки та допомоги водію, причому навіть для стартової комплектації автомобіля; а у максимальних можна розраховувати на круговий огляд та адаптивне світло.
Якщо вам раніше подобався кросовер Mazda CX-30, то будьте певні – він нічого не втратив. Дизайн пізнаваний, салон приємно зроблений (хоча й не дуже просторий), об’ємний атмосферний двигун та класичний «автомат» лишились (як і фірмова жорсткість підвіски), в гамі все також присутній варіант з повним приводом (чому заздрять деякі конкуренти).
Водночас базові версії виграли коштом впровадження комплексу систем безпеки – і цьому теж можуть позаздрити суперники, адже це вагома перевага в очах сучасного покупця. Крім того, максимальні версії виграли від впровадження комплектації BLACK STYLE: цікавої за наповненням та яскравої з погляду особливостей дизайну. Отже, якщо хтось роздумував над купівлею Mazda CX-30, але не вистачало кілька «козирів» для рішення – то тепер їх додалось.