Рубрики ОглядиСтатті

Тест-драйв Mazda CX-9: з чим приїхали у 2023 рік?

Опубликовал
Роман Мельниченко

Вперше я зустрів великий кросовер Mazda CX-9 ще у 2018 році; потім прийшов час для автомобіля Mazda CX-9 2020 року. І ось тепер – нова зустріч. Кардинальні зміни чи просто нова порція оновлень? З чим автомобіль Mazda CX-9 зустрічає 2023 рік? Зараз я розповім вам все детально – у форматі «Топ 5 питань та відповідей».

Я бачу знайомий дизайн, але як упізнати новинку?

Лише за кількома деталями. Але якщо знаєте, де шукати – то ви миттєво ідентифікуєте оновлену версію Mazda CX-9, яка й стала героєм цієї статті.

Перш за все, ми говоримо про решітку радіатора: змінились горизонтальні смужки, вони мають сірий-сріблястий колір й невеликі риски. А між смужками тепер встановлено плаский логотип Mazda: нарешті, кросовер Mazda CX-9 отримав адаптивний круїз-контроль! Також змінились колісні диски – як і раніше, вони 20-дюймові; але тепер вже виконані у новому дизайні.

Загалом, зовнішній вигляд автомобіля знайомий: дивно, як кросовер Mazda CX-9 вміє виглядати одночасно великим та «легким». Оновлення зовнішності мінімальні, але помітні: решітка радіатора, плоский логотип, нові колісні диски.

Онлайн-курс "Комерційний Аудіопродакшн" від Skvot.
Навчіться створювати, зводити й мастерити музику для комерційних проєктів — кіно, серіалів, улюблених ігр чи вірусних рекламних роликів.
Детальніше про курс та довід лектора

Чи є в салоні якісь зміни?

Аналогічно до зовнішності – зміни є; але потрібно знати, де шукати. Наприклад, ви можете подивитися на сидіння: тепер використана прошивка «ромб» для коричневої шкіри, яка вперше з’явилась ще у 2020 році. Аналогічно, як і вентиляція сидінь або панель приладів з кольоровим дисплеєм. Проте ще один дисплей, який відповідає за управління мультимедійною системою, став більше.

Правда, лише на символічні 0,2 дюйма – тепер встановлено 9,2-дюймовий дисплей зі звичайним меню Mazda (як на Mazda6 або CX-5; нову систему від Mazda3 та Mazda CX-30 «не завезли»). Але «завезли» круговий огляд та бездротову зарядку.

Все інше знайоме. Хороший запас простору попереду і ззаду; навіть з урахуванням невеличких зауважень: попереду трохи заважає центральна консоль, а позаду хочеться ще більше відсунути диван. Але все ж кросовер Mazda CX-9 повністю виправдовує власну 5-метрову довжину з точки зору простору.

Включаючи простів третього ряду, де можуть розміститись підлітки або тендітні дорослі. Ще й залишається який-ніякий багажник. До речі, з гачками для пакетів, нішами під дрібні речі, електрифікованою кришкою.

Зміни в салоні на рівні дрібниць: новий декор та трохи збільшений дисплей (зараз 9,2 дюйма). В іншому – все, як і було раніше: гарне оздоблення, запас простору, можливість регулювати задні сидіння, складаний третій ряд, продуманий багажник.

А як щодо техніки автомобіля? І як він йде?

Ось що, а техніка взагалі не змінилася. Цей кросовер від початку був побудований за традиційною «легковою» схемою: несучий кузов, незалежні підвіски всіх коліс, поперечне встановлення бензинового двигуна. До речі, порівняно невеликого двигуна – лише 2,5-літрова «четвірка» з турбіною; мотор пропонує 231 к.с. та 420 Нм.

На перший погляд, заявлених параметрів недостатньо для такого великого кросовера. Й обіцяне прискорення до «сотні» за 8,6 секунди (раніше перевіряв та підтвердив) не особливо вражають. Але у випадку моделі Mazda CX-9 не тільки та не стільки важливі числа, наскільки важливі відчуття.

Тому, що кросовер Mazda CX-9 спокійно стартує з місця, але дуже активно прискорюється під час руху, коли турбіна задуває, вивільняючи всі 420 Нм крутного моменту. Тому, що кросовер Mazda CX-9 наче вміє «скинути» 500 кг та заїхати в поворот так, що й більш сучасним конкурентам заздрісно: оптимальна важкість та «чистота» керма, швидкі реакції та невеликі крени кузова, мінімум зносів/заносів.

А ще тому, що кросовер Mazda CX-9 не перетворюється на каменедробильний верстат, він їде напрочуд комфортно. Великі колеса просто не помічають дрібних нерівностей, а на більших ямах чудово себе проявляють пружини/амортизатори та величезна колісна база. Нарешті, у розмові про комфорт я відзначу й гарну тишу всередині.

Несучий кузов, турбодвигун, традиційний «автомат», повний привод. Автомобіль не змінився в своїй конструкції – враження від руху теж не змінилися. Двигун дозволяє вам повільно і плавно їздити на «низах», але також пропонує чудову тягу на середніх обертах та готовність «крутитись на верхах». Традиційна шестиступенева АКПШ знає свою роботу ідеально – перемикається швидко та непомітно. Також передбачено SPORT-режим, в якому «автомат» затягує з перемиканням вище. Плюс хороший баланс керованості та комфорту. Отже: враження не змінилися. Як і споживання палива: у місті стабільно 12-13 літрів (мінімум біло 11, максимум було 15); На шосе в межах 80-130 км/год споживання палива змінюється в межах 7-9 літрів на 100 км шляху.

І скільки за все це просять?

Знову ж таки, згадуємо історію Mazda CX-9 на українському ринку. Автомобіль у нас стартував в одній версії (2,5-літровий турбодвигун, 6-ст. «автомат», повний привод) та з однією комплектацією. Тоді різниця за ціною складала $51-53 тис. в залежності від наявності/відсутності акцій. Потім покупцям запропонували дві комплектації, але вони не дуже відрізнялися між собою за переліком обладнання та ціною – діапазон був $52-54 тис.

Однак зараз комплектацій також дві, проте вони більш «розведені» з точки зору обладнання та цін. Як результат, автомобіль одночасно став і дешевше, і дорожче. Отже…

Старт дає Mazda CX-9 Style: світлодіодні фари, чорна шкіра в салоні, окремий «клімат» попереду та додатковий «клімат» позаду, підігрів передніх та задніх сидінь, підігрів керма, камера заднього огляду, круїз-контроль, шість подушок безпеки, легкосплавні 18-дюймові колеса, мультимедіа MZD Connect з 9,2-дюймовим дисплеєм. Ціна Mazda CX-9 Style – від 1,68 млн грн ($42 тис.) або 1,74 млн грн. ($43,5 дол.) залежно від наявності автомобілів на складах або постачання під замовлення.

Автомобіль Mazda CX-9 Top додає: адаптивне світло, скляний люк, коричневу шкіру Nappa, електропривод кришки багажника, вентиляцію передніх сидінь, проєкційний дисплей, цифрову панель приладів з 7-дюймовим монітором, круговий огляд, адаптивний «круїз», контроль смуги руху, систему автоматичного гальмування, контроль «сліпих зон» дзеркал, 20-дюймові колеса, бездротову зарядку. Ціна Mazda CX-9 Тор – від 2,16 млн грн. ($54 тис.) або від 2,34 млн грн. ($58,5 тис.) в залежно від наявності автомобілів на складах або постачання під замовлення.

Тестовий автомобіль був представлений у максимальній комплектації Тор, яка демонструвала як вже відомі плюси Mazda CX-9 (розвинений клімат-контроль, підігріви сидінь, панель приладів з кольоровим 7-дюймовим дисплеєм), так і нові: круговий огляд, адаптивний «круїз», бездротова зарядка.

Отже: купувати чи ні?

Почну здалеку. П’ять років тому автомобіль Mazda CX-9 приємно здивував сукупністю якостей, які відзначав вище. Однак час летить вперед, а конкуренти не сплять. Наприклад, кросовер Toyota Highlander повністю змінив покоління, а потім також додав гібридну версію. На фоні кардинальних змін, невеликих оновлень вже мало – потрібна абсолютно нова модель. Наприклад, я дуже хотів побачити в Україні новинку Mazda CX-90…

Або потрібно знизити ціну на вже наявні автомобілі – ось саме те, що робить Mazda! Зрештою, всі основні переваги автомобіля Mazda CX-9 зберігаються в будь-якій його версіях: просторий салон, потужний двигун, повний привод, «драйвовий» характер, гарне оснащення. Але зараз до цього додано вигідну ціну – в початковій комплектації, або розширений перелік сучасного обладнання – в максимальній версії.

Крім того, додайте факт наявності автомобілів на складах: прийшов до салону, вибрав один із двох варіантів, заплатив – забрав та поїхав. Швидкість дуже важлива тепер. Таким чином, кросовер Mazda CX-9 все також намагається бути привабливим в очах клієнтів – й це знову обіцяє йому шанси на хороші продажі.

Технічні характеристики Mazda CX-9 2.5 4WD TOP

Кузов – кросовер, 7 сидінь

Розміри – 5,075 x 1,97 x 1,75 м

Колісна база – 2,93 м

Кліренс – 220 мм

Багажник – від 230 літрів (7 місць) до 840 літрів (5 місць) або до 1848 л (2 місця)

Вантажність – 602 кг

Мінімальна маса – 1960 кг

Двигун – бензин турбо, R4 2,5 літри

Потужність – 231 к.с. при 5000 об/хв.

Крутний момент – 420 Нм при 2000 об/хв.

Питома потужність та момент – 118 к.с. на 1 тону та 214 Нм на 1 тону

Привод – повний привод

Трансмісія – 6-ст. «автомат» (традиційна гідромеханічна АКПШ)

Динаміка 0-100 км/год. – 8,6 секунди

Максимальна швидкість – 210 км/год.

Споживання палива (паспорт), місто – 12,9 літра на 100 км

Споживання палива (паспорт), шосе – 7,3 літра на 100 км

Країна виробництва — Японія

Ціна автомобіля – від 1,68 млн грн. ($42 тис.) або 1,74 млн грн. ($43,5 тис.)

Автомобіль надано – АВТО Інтернешнл

 

Disqus Comments Loading...