Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Mazda MX-30: тільки для прихильників бренду

Опубликовал
Александра Ершова

Цей автомобіль не був запланований для тест-драйву, це більше поклик душі і бажання поділитись з вами можливостями вибору. Це те, яким повинен бути електромобіль, що має свій особливий стиль та викликає нестримне бажання володіти ним.

Перший електромобіль від Mazda можливо і не вражає своїми характеристиками, але точно врізається в пам’ять надовго. Через комбінацію якості збірки, витонченої стилістики, комфорту та керованості, а також загального шарму який супроводжує бренд. Mazda MX-30 не про практичність, а про те, чого ніколи не буде в китайських електромобілях, навіть з неймовірними технічними характеристиками, і це — впевненість та гордість від володіння.

Особливості та зовнішність Mazda MX-30

Mazda завжди переймалась власною стилістикою та слідуванням історичним цінностям. І MX-30 не стала виключенням, а скоріше рідким екземпляром, який невдовзі стане ексклюзивним. Чому? Тому що такого дивного «звіра» зустрічаєш не часто. Тут практичність суперечить зі стилем, але тільки на перший погляд. Насправді в основу цієї моделі була покладена певна філософія.

Для початку, варто нагадати про парадигму KODO, яку несуть всі останні моделі бренду. Однакові з обличчя та різні за сутністю. Здається, якщо поставити всі сучасні Mazda в одну смугу, то важко буде розрізнити їх. Можливо тільки за розміром і конфігурацією решітки радіатора. І наш герой має всі сімейні прикмети від оптики до фірмової решітки, або імітації решітки, адже електричці вона не потрібна. Тільки в профіль кросовер геть інший і відрізняється навіть від CX-30 — брата побратима за розмірами та позиціюванням.

Курс UI/UX designer від Mate academy.
Хочете навчитись створювати зручні сайти та застосунки? Навчайтесь на курсі UI/UX designer та вже через 8 місяців ви зможете почати працювати.
Отримати знижку на курс

Купеподібний силует має деякі переваги, які приховані в основі автомобіля. Так завдяки розташуванню батареї та основних агрегатів міцність кузова розподілено на три частини, що значно вплинуло на комфортну поведінку шасі та загальне керування автомобілем. 

Хоча часи Mazda RX-8 вже минули, деякі деталі продовжують жити в нових моделях бренду. І саме MX-30 довірили нагадати про дивні задні двері, притаманні спортивному купе. Так, тут відсутня середня стійка, а двері менше за розмірами та відчиняються тільки після відкриття передніх дверцят. Це ніяк не позначилось на жорсткості кузова, тільки на зручності. Тож можна сказати, що це купе з додатковими дверима, які полегшують доступ до заднього дивану, тоді сприйматись така незручність буде в іншому світі.

Так, японці точно запізнились з випуском електричних версій і цей електромобіль має досить вузьку нішу та спектр потенційних покупців. А, якщо вважати, що пропонується він тільки з батареєю 35,5 кВт*год (200 км за WLTP), то це взагалі має дуже дивний вигляд.

На момент появи цього кросовера у 2020 році ринок вже пропонував не тільки Tesla з подовженим запасом хода, але й Kia Niro EV та Hyundai Kona Electric, які проїжджали довше ніж було заявлено виробником. Тож не дивно, що продажі Mazda MX-30 на європейському ринку, мають ну дуже посередні показники, а з американського ринку взагалі прибрали цей електромобіль. Там практичність явно переважує стиль та шарм бренду, ну і споживачі проїжджають більші дистанції кожного дня ніж ті ж самі власники електромобілів в Старому світі.

Насправді якщо вдуматись, японці не просто так використали саме таку маленьку батарею. За їх підрахунками, основний споживач, в цьому сегменті, пересувається переважно містом та на малі дистанції. За день, на думку інженерів Mazda, власник може подолати в середньому 100-120 км, тож запасу ходу на 170 км (200 км заявлених виробником) буде достатньо. До того ж електромобіль зазвичай — це другий автомобіль у сім’ї. Навіщо пропонувати більше, якщо воно знадобиться в кращому випадку раз на рік?

Батарея здатна споживати 50 кВт постійного струму та поповнювати запас ходу за 26 хв з 20% до 80%, що і зараз гарний показник. Тим паче, що більшість зарядних станцій видає саме таку потужність. Від домашньої станції змінного струму автомобіль повністю може зарядитись за 7-8 годин, тобто за ніч.

Не варто забувати, що істина ховається глибоко. І тут є ще одна перевага наявності скромної ємності батареї — керованість та витрата енергії. За даними виробника, електромобіль витрачає до 19 кВт*год на 100 км шляху, що є добрим показником. І насправді це виправдовується в реальності, а іноді можна витратити і менше, якщо не користуватись кліматом. Але головне, що керувати цим кросовером — особливе задоволення.

Як їде Mazda MX-30

Варто все ж зауважити, що Mazda люблять не тільки за зовнішність. Тут найкращі риси розкриваються під час близького знайомства. Здається, що дух спорткупе RX-8 знайшов нове втілення. Ні, я не про динаміку, яка тут не дивовижна, навіть за мірками електромобіля, а про керування. Настільки чітке кермо та швидке відчуття автомобіля я зустрічаю зрідка в стандартних дорожніх версіях автомобілів. Він реагує на кожен ваш рух та слухняно виконує завдання.

Потужність електродвигуна складає 145 к. с. з крутним моментом у 200 Нм, які доступні на старті. Прискорення до перших 100 км\год займе 9,7 секунди, що для компакта з масою в 1720 кг досить скромний показник. Максимальна швидкість обмежена на позначці в 140 км\год.

Керується MX-30 дуже легко. Все, що вам потрібно зробити, це ввімкнути автомобіль кнопкою запуску, перевести селектор перемикання передач в режим D (драйв), натиснути на газ та спрямувати автомобіль в необхідному напрямку. Електричний силовий агрегат відгукується швидко та динамічно, автомобіль рухається абсолютно плавно та майже безшумно.

В основі шасі лежить вже звична конфігурація зі стійками McPherson попереду та торсіонною балкою позаду. Але інженери й тут попрацювали щільно. Ані пасажири, ані водій не будуть відчувати дискомфорту чи деренчання зубів під час їзди дрібними вибоїнами. Відчуття, наче між дорогою та салоном прокладено подушку, яка поглинає вібрації.

Не буде тут розгойдування чи кренів. Контрольованість під час проходження поворотів, або на слизькій дорозі — за замовчуванням можна назвати найкращими у класі та в цій ціновій категорії. Жодного зайвого руху, непередбачуваної поведінки.

Акселератор надає змогу їхати майже в «одну педаль», а потужність рекуперації регулюється перемиканням підрульових пелюсток. Але для зупинки все ж таки доведеться використовувати гальма. Це не та система, яку можна зустріти, наприклад, в Nissan Leaf, коли можна керувати швидкістю однією педаллю. Тут рекуперація тільки гальмує автомобіль, зберігаючи енергію. Значного збільшення не буде, зазвичай гальмування додає максимум 1% в загальний об’єм.

Насиченість систем безпеки та активних помічників тут максимальна, згідно з комплектацією. Адаптивний круїз працює добре та чутливо вловлює навколишні автомобілі, повідомляючи вам про небезпеку. Але система оповіщення про виїзд зі смуги руху занадто гучна та тривожна, здається, що ви вже з’їхали на узбіччя, так вона волає. Проте системні звуки можна вимкнути в налаштуваннях та залишити лише вібрації — це добре, якщо вас лякають гучні сигнали.

Простір та зручність Mazda MX-30

Атмосфера в салоні автомобілів японського бренду — це особлива перевага. Якість матеріалів, витонченість та чистота стилю. Інтер’єр здебільшого також має дизайн, згідно зі стилістикою Mazda, але є додатковий екологічний настрій. Звичайну шкіру замінили на зручну для прибічників «зелених технологій» заміну, а також є пробкова окантовка навколо важеля коробки передач — відсилання до історії Mazda, який колись виробляли цей матеріал.

Ми можемо побачити фірмове спортивне кермо з трьома спицями, а перед ним приємна приладова панель на 7 дюймів з досить консервативним дизайном. Звичайно, присутній і проєкційний дисплей, який дублює інформацію з навігації, швидкість руху та систему визначення дорожніх знаків.

Взагалі тут приємно комбінуються звичні органи керування, клавіш, кнопок та сучасних технологій. Важіль коробки масивний та асоціюється скоріше з потужним великим автомобілем, ніж з маленьким компактним кросовером на електротязі. Поряд з ним сенсорний екран для керування кліматичною системою. Це набагато простіше у використанні, ніж подібне налаштування у Volkswagen ID3. Тим паче тут продублювали керування клавішами з боків монітора.

Кожна модель MX-30 пропонує інформаційно-розважальну систему з 8,8-дюймовим дисплеєм з вбудованою супутниковою навігацією, Bluetooth і радіо. Інтерфейс виглядає досить чітким, ним легко користуватися за допомогою крутилки на консолі. Не потрібно буде тягнутись до монітора. Все дуже зручно. Можна підключити Apple CarPlay або Android Auto і користуватись цими сервісами.

Тут все ще зустрічається проблема з підключенням смартфона і періодично він просто відвалюється. Доводиться перепідключати. Зустрічаються також власниці, які губляться в глибинах меню та налаштувань, так і не знаходячи необхідні функції.

Попереду достатньо місця, незалежно від вашого розміру. Крісло регулюється в великому діапазоні, кермо можна прилаштувати за вильотом та висотою. Міцна підтримка та зручні крісла, як і у всіх моделей бренду. Нічого особливого немає. Але ці суперстильні двері із задніми петлями роблять доступ до задніх сидінь у кращому випадку незручним. Вони відкриваються тільки на 80 градусів, а сам проєм досить вузький.

Якщо скласти переднє крісло, можна збільшити доступ до заднього ряду, що допоможе легше просунутись дорослому чоловіку. Але загалом це місце більше для дітей. Там затемнена атмосфера завдяки невеликому склінню і поганій оглядовості. Місця теж не дуже багато. І хоча ногам не буде тісно, над головою все одно нависає дах.

Багажник пропонує приємну глибину та літраж в 366 літрів, що може вмістити або коляску, або декілька валіз для подорожі. За необхідністю можна збільшити вантажний простір до 1 171 літра.

Насправді вантажне відділення менше ніж в суперміні Mazda 2, і до того ж не буде прихованих відсіків для зберігання речей. Тим не менш, багажник має гарну квадратну форму, він глибокий, а отвір відносно великий, тому в нього легко завантажити габаритні речі. Тільки альтернативи все ж пропонують більше місця: Hyundai Kona Electric (466 літрів), Kia Niro EV (475 літрів) і Peugeot e-2008 (435 літрів) та їдуть довше ніж Mazda.

Позиціювання та конкуренти Mazda MX-30

Якщо дивитись на характеристики, то Mazda MX-30 буде майже останньою в переліку електромобілів, які можна придбати. Можливо саме тому, її офіційно так і не продають в Україні. Занадто вузький сегмент, а цінник на електромобіль не малий. В Європі за нього просять близько 28 тисяч євро, а за максимальну комплектацію — 32 тисячі євро. На нашому вторинному ринку пропонують електромобілі різних комплектацій від $15 тисяч до $20 тисяч, привезені з Китаю, тож і увагу потрібно приділяти їм відповідну.

Серед основних конкурентів, які близькі за стилістикою та якістю можна назвати Mini Countryman SE. Але він буде і дорожчим, до того ж матиме більший запас ходу та більш потужний двигун. Peugeot e-2008 досить стильний, щоб змагатись в цьому рейтингу, але знов таки має куди більший пробіг на одному заряді.

В будь-якому випадку, Mazda завдає тільки точковий удар по споживачу в вузькому діапазоні. Це автівка саме для тих, хто знає та цінує бренд. Для тих, хто зможе насолоджуватись витонченою екологічністю, яку запропонували японці. Також MX-30 виділяється особливою зручністю для сімей з дітьми: вона дарує впевненість, що дитина не вискочить раптово на дорогу під час зупинки, а на задньому дивані буде завжди особлива атмосфера затишку та безпеки.

Наступне покоління вийшло вже в гібридній версії Mazda MX-30 R-EV з роторним двигуном, який живить батарею та електродвигун. Така схема активно використовується і в інших моделях бренду, тож електромобіль може відійти на другий план і перейти в статус єдиного в такому ключі.

ПЛЮСИ: керованість, комфорт, стиль, інтер’єр, компактність.

МІНУСИ: запас ходу, динаміка, доступ на задній ряд.

Технічні характеристики Mazda MX-30

Кузов, тип SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4395/1848/1570
Колісна база, мм 2655
Заявлений кліренс, мм 130
Об’єм багажника, л. 366/1171
Споряджена маса, кг 1720
Ємність батареї, кВт*год 35.5
Потужність, к.с. (кВт) 145/107
Максим. крутний момент, Нм 271
Запас ходу, км 200
Тип приводу передній
Підвіска незал./залежна
Трансмісія одноступенева автоматична
Динаміка 0-100, с 9,7
Максимальна швидкість, км/год 140
Споживання енергії, кВт*год/100 км 19
Вартість бу, грн 658 275
Вартість тестового авто, грн 1 404 320
Конкуренти Peugeot e-208
FIAT e500
Kia Niro EV
VW iD3
DS3 Crossback E-tense
Opel Mokka-e
Citroen e-C4

 

Disqus Comments Loading...