Часто кажуть, що гібриди – це компроміс. MG ZS Hybrid+ може і балансує на межі, однак схиляється в бік розуму. Перша у світі триступенева гібридна трансмісія, вісім режимів їзди, три рівні рекуперації та всього п’ять літрів на сотню – як мінімум цифри звучать красиво, але що ж це означає для повсякденності.
Здається, що “сіль” цього разу не в аксесуарах чи гучних назвах, а в глибині. Так от – характер цього автомобіля не в агрегатах, а в принципі, за яким все працює. І це справді важливо розуміти, перш ніж платити 1 101 281 гривень за мало відомого звіра.
Зміст
Помітили, як вже років п’ять гібриди їдуть на хвилі популярності? Якщо переглянути дані, то в Європі продажі двомоторних версій порівняно з першим кварталом попереднього року стрибнули більш ніж на 50 відсотків. Для кросовера – це золотий стандарт збільшення попиту. А от тут важливий момент: не всі гібриди однакові, і в MG явно зрозуміли цю тонкість одні з небагатьох.
Правда, слід розуміти, що це самопожертва, бо ви отримуєте гібрид виключно в максимальній комплектації. На відміну від конкурентів, які лукаво пропонують гібриди і в базовій версії, MG пішов з козирів, розраховуючи на свою стратегію. Не всім це подобається, але з практичного погляду – ви не ризикуєте отримати “гібрид-мінімалістку” без кліматизації та систем безпеки. Залишимо це лише бензиновим версіям, які також є в пропозиції. Тож асортимент цікавий та досить широкий і вартість стандартних ДВЗ-шних комплектацій ще нижче ринкової і починається з 793 590 грн ($18 950).
Знаєте, MG ZS тепер вже історія успіху в сегменті компактних кросоверів. Деякі з нас пам’ятають, коли ще повністю англійський MG (MG Rover Group) запускав найперший ZS в давніх 2000-х, який був фактично глибоко модернізованою версією Rover 45. А сам Rover 45, своєю чергою, був оновленим Rover 400. Але і це ще не все: Rover 400 створений на основі платформи Honda Civic п’ятого покоління через партнерство Rover та Honda у 90-х роках. Отака колаборація довгострокова і тривають такі ігри й досі.
І це все каже, що все нове – добре приховане старе. І хоч новий ZS взагалі ніяк не пов’язаний з минулою версією все одно має в базі добре знайомі технології та агрегати. Головне те, що працюють вони за новими алгоритмами над якими точно довго мудрували інженери та конструктори.
Останніх вісім років ZS – компактний кросовер, сестра хетчбека MG3, але набагато успішніша на ринку. Він сидить на стику В- та С-класів, там, де конкуренція завжди була серйозною, але й продажі – значні. І от найцікавіше: на відміну від багатьох китайських виробів, ZS тепло прийняли в Європі. Його тираж вже наближається до мільйона одиниць – для нішевого китайського бренду, орієнтованого на експорт, це гідна цифра.
На перший погляд – нічого супер серйозного. Врівноважену морду трохи осучаснили, додали витонченості новими гранями з боків кузова та більш витягнутим силуетом. Розміри практично не змінились. З’явились новенькі вузькі LED-фари на кшталт MG One, решітка радіатора перероблена, задні ліхтарі в новому стилі. Начебто майже нічого, але погляд став гостріше, а вигляд доросліше. Правда тепер здалеку можна з легкістю сплутати HS з ZS настільки вони стали схожі.
А ось у салоні – справжня революція. Архітектура вже не така застаріла та незграбна, матеріали виглядають якісніше, на дотик приємніші. Центральний екран мультимедіа збільшили до суттєвих 12,3 дюйма, але зберегла такі іноді необхідні фізичні клавіші керування. Велика цифрова приладова панель тепер дійсно має достатньо інформації, якої не вистачало раніше навіть в електричній версії.
Темний чорний салон лаконічний, стриманий і явно не розрахований на інстаграмні фото. Акцент тут зробили скоріше на практичності. І знаєте, заспокоює те, що передня підвіска отримала оновлені важелі та стабілізатори. Позаду – та ж торсійна балка, але укріплена, з новими амортизаторами та кращою втулкою для поглинання коливань. На практиці – їзда в місті, і не тільки, стала помітно комфортніше.
Тут починається цікавинка. MG не пішли ні японським, ні європейським шляхом. Їхня нова система – це третій тип підходу, що працює в кількох режимах: електричному, послідовному, паралельному та гібридному одночасно. Завдяки цьому автомобіль адаптується до будь-яких умов – від щоденного міського циклу до далеких подорожей.
Це звучить складно? Мабуть. Система називається iEM – intelligent Electric Management. Вона автоматично визначає оптимальний режим роботи залежно від навантаження, швидкості, рівня заряду батареї та дорожніх умов. У теорії – чудово. На практиці – все ще складніше.
1,5-літровий атмосферний двигун (GS62H), що працює за циклом Аткінсона – найекономніший із доступних. Ступінь стиснення цілих 16:1. Ланцюг ГРМ має, а приводного ременя – немає. Двоконтурний термостат та електрична помпа охолодження. Все це додає надійності та нижчої витрати.
Електромотор на 100 кВт (250 Нм) з постійними магнітами – основне джерело руху у місті. Рідинне охолодження, синхронний, неодим-залізо-бор магніти – технічні деталі, та сенс простий: чим менше шуму, тим краще.
Батарея Li-ion з енергоємністю 1,83 кВт*год – це вище за середній показник для гібридів (у більшості не перевищує 1 кВт*год). 96 комірок, Cell-To-Pack компонування, корпус відлитий з GMT-композиту. Живе батарея 50 тисяч циклів зарядок. На практиці – це років 10-12 без проблем.
Кульмінацією системи є тришвидкісна гібридна трансмісія EDU з планетарними редукторами. Три передачі (знижена, пряма, підвищена) дозволяють системі працювати то як послідовний, то як паралельний гібрид залежно від умов. Вісім пресетів роботи – це як вісім різних персон автомобіля. Середня ефективність системи – 96,7 відсотків. Звучить навіть краще, ніж у Toyota Yaris Cross, який традиційно береться за взірець економічності. Детальніше ми вже розповідали в матеріалі після технічного ретельного знайомтсва з MS ZS Hybrid+.
Тест-драйв показав, що MG ZS стартує в електричному режимі – тихо, цивілізовано. Ви їдете вулицею, і ніхто не чує двигуна. Але довго триматися на батареї не може – це не PHEV, пам’ятайте. Далі, залежно від вашого натискання на педаль газу, вмикається серійний режим. Двигун генерує струм, але не крутить колеса. У місті це гарна схема – тиша, плавність, мінімальна витрата, яка тримається в межах 4 літрів.
Під час активного розгону або на трасі система переходить у паралельний режим, коли обидва джерела працюють одночасно. Тут ви відчуєте глибинну силу. А в умовах стабільної швидкості на трасі можливе перемикання в гібридний режим, де двигун бере основну тягу, а електромотор підтримує за потреби. Головне, що і тут витрата пального тримається на низьких показниках – до 6 літрів.
Тут важливе уточнення: трьохступенева трансмісія не завжди знаходить найкращий режим на трасі. На 80 км/год машина може втриматись на 3000 обертах, що не ідеально для вух водія і тут вся економія вилазить крізь посередню шумоізоляцію з досить неприємним гудінням чотирициліндрового двигуна. Навіть трициліндровий однолітровий двигунчик в Toyota Yaris Cross не так сильно дратує, як цей гуркіт. Але що ж ви хотіли за таку вартість, треба миритись з гучністю, бо це не такий вже і важкий недолік.
Жаль, що рекуперація хоч і не погано спрацьовує під час гальмування, але все ж таки не має тої агресії, яку пропонує Nissan або навіть Hyundai Kona. Водієві доводиться частіше користуватися гальмом і пересувати ногу. На мою думку, це навіть плюс: більше контролю за своїми рухами та більше передбачуваності. Ви контролюєте процес, а не навпаки. Тільки зазвичай все це можна вимкнути окремо, тож скоріше в нашому випадку позбавляє вас можливості вибору.
MG ZS Hybrid+ – кросовер, розроблений для європейців, які думають про гроші. Об’єм багажника – 443 літри. Це п’ять літрів менше, ніж раніше, але батарею потрібно було кудись помістити. Складіть сидіння – і ви отримаєте 1 457 літрів. Достатньо для кемпінгу чи великого шопінгу.
Салон дійсно вийшов просторим. На задньому сидінні достатньо місця для двох дорослих, третій буде трошечки в тісноті, але це типово для цього класу. Передня частина – комфортна для двох з нормальними об’ємами.
В комплектації LUX вам дістанеться адаптивний круїз-контроль, камера заднього виду, клімат-контроль, секстет подушок безпеки. Є USB Type-C, Apple CarPlay та Android Auto, але через кабель. Чесно кажучи – це більше, ніж я очікувала від машини за такі гроші.
Варто взяти до уваги й свіжу мультимедійну систему, що пропонує досить зрозумілі алгоритми та працює чітко і швидко. Є окремі клавіші швидкого доступу, що дозволяють швидко увімкнути необхідні функції, як от кліматичні налаштування. Тільки регулювати гучність клацанням клавіш зручно буде лише пасажиру і добре, що у вас все доступно на кермі.
Особлива вдячність за цей важіль перемикання передач – хоч трансмісія досить легка, але залишили повноцінне та зручне для користування вірло. Та й загалом ергономіка покращилась, хоча місць для дрібниць не так багато, як, наприклад в Hyundai. Однак збереглося те відчуття надійності та важкості автівки, що викликає скоріше довіру ніж тривогу. Якби ще крісла дістались йому зі старшого HS, то ціни йому б не було.
Як журналістці, мені цікаво, як цей хлопець почувається на фоні конкурентів. І якщо поверхнево заглибитись можна зробити короткий аналіз.
Toyota Yaris Cross Hybrid (від 1 092 823 грн) – класичний японський вибір. Більш надійна за репутацією, менш цікава за технологіями. Гібридна система проста, перевірена сотнями тисяч кілометрів пробігу, ремонтопридатна. На дорозі – передбачувана, не помилишся. Витрата – близька за показниками до нашого британця.
Hyundai Kona Hybrid (від 1 281 400 грн) – корейський суперник з турбо та більшою динамікою. Система добре налагоджена, але дорожча. На дорозі – трошечки спортивніша в керуванні чіткіша та приємніша. Ергономіка краща. Міста в слоні менше, але відчуваєш себе просторіше. Дизайн більш на любителя.
Honda HR-V e:HEV (ZR-V) (від 1 486 000 грн) – гарний вибір для тих, хто любить надійність. Але це найдорожча серед усіх версій, однак найбільш безпроблемна в роботі та обслуговуванні. Економічність на рівні, а керованість в рази краща, як і динаміка. Простора, ергономічна, містка та з роками буде ставати краще, наче зрілий персик. Ідеальний варіант для тих, хто цінує надійність та драйвовість.
MG у цій лінійці – це вибір тих, хто розуміє, що технологія не обов’язково потребує переплати за бренд. Система трьохступенева і молода – правда. Але це інноваційна молодість, не наївна. І тут вибір буде робити навіть не відчуття авантюризму, скільки прагматизм.
Висока гнучкість гібридної системи, яка справді працює в різних режимах. Технологічна штука за привабливу ціну – ви отримуєте восьмирежимну систему, яка працює не гірше за простіші аналоги. Просторий салон з хорошим оснащенням. Гарна адаптивність. Якщо вам потрібна машина, що непогано одягається на обидва світи – міський цикл і трасу – то це варіант.
MG ZS Hybrid+ – амбітна спроба зробити гібрид “на всі випадки життя”. Він наочно демонструє, яким може бути наступний крок у розвитку гібридних систем — універсальним, розумним та ефективним, без переплати за японський або корейський логотип.
Ідея мультирежимної гібридної трансмісії виглядає цікавою, а за умовної вартості вона дає споживачеві багато. Однак, у реальному світі йому ще потрібно довести ефективність у довгостроковій експлуатації та надійність. Порівняно з досвідченими суперниками, MG виглядає як перспективний гравець, але із запитаннями.
Якщо ви в пошуках перевіреного рішення, яке точно не розчарує – Toyota або Hyundai залишаються більш прогнозованими варіантами. Вони мають роки розробок за спиною. Але якщо ви готові бути першопрохідцем, слідкувати за сервісом та не боїтеся експериментувати – MG ZS Hybrid+ дасть вам більше за менші кошти.
І от найголовніше: це не просто ще один гібрид. Це машина, в якій китайці справді подумали, як зробити систему, що працює в реальних умовах українських та європейських доріг, а не тільки в тестовому циклі. Восьмирежимна логіка – не маркетинг, а результат серйозної інженерної роботи. І на мою думку, це варто спробувати на своєму досвіді.
ПЛЮСИ: економічність, практичність, вартість, простір та місткість, комфорт.
МІНУСИ: слаба ергономіка, якість матеріалів могла б бути вища, шумоізоляція.
| Кузов, тип | 5-дверній универсал | 
| Габарити (ДхШхВ), мм | 4430x1818x1635 | 
| Колісна база, мм | 2 610 | 
| Заявлений кліренс, мм | 161 | 
| Об’єм багажника, л. | 443 | 
| Споряджена маса, кг | 1420 | 
| Двигун, см3 | 1498 | 
| Потужність, к.с. | 197 | 
| Крутний момент, Нм | 465 (макс) | 
| Потужність EV,к.с. | — | 
| Крутний момент EV, Нм | — | 
| Батарея Li-ion, кВт*г | 1,83 | 
| Тип приводу | передній | 
| Підвіска | незалежна Макферсон/торсіонна балка | 
| Трансмісія | Гібридна 3-ступенева | 
| Динаміка 0-100, с | 8,7 | 
| Максимальна швидкість, км/год | 168 | 
| Споживання палива, л (змішаний) | 5,1 | 
| Вартість, грн | 1 101 281 | 
| Вартість тестового авто, грн | 1 120 334 | 
| Конкуренти | Hyundai Kona 1.6 GDi HEV, | 
| Peugeot 2008 Hybrid, | |
| Toyota Yaris Cross Hybrid | 
Контент сайту призначений для осіб віком від 21 року. Переглядаючи матеріали, ви підтверджуєте свою відповідність віковим обмеженням.
Cуб'єкт у сфері онлайн-медіа; ідентифікатор медіа - R40-06029.