Рубрики ОглядиАвто

Тест-драйв Honda ZR-V: переваг багато, недолік лише один

Опубликовал
Роман Мельниченко

Новий кросовер Honda ZR-V став неочікуваною новинкою. Проте виявилось, що це дуже приємне оновлення! В детальному огляді я розповім все про Honda ZR-V: історію появи, враження за кермом, технічні особливості, доступні та майбутні комплектації, реальне споживання пального, рівень безпеки автомобіля. Але не обійтись без згадки мінусів. Поїхали!

Позиціювання Honda ZR-V

Для найпростішого розуміння позиціювання Honda ZR-V – це кросовер сегмента C-SUV. Або ось так: в модельному ряду Honda автомобіль займає положення між Honda HR-V та Honda CR-V. Ну й додам ще один пункт про позиціювання моделі: кросовер Honda ZR-V створений на базі нового покоління Honda Civic. Наче все просто, але…

Кросовер Honda ZRV наразі випускається у першому покоління, історія моделі почалась з квітня 2022 року, коли цей автомобіль був представлений на ринку США, проте з назвою Honda HRV. Суть у тому, що для американців оригінальний європейський кросовер Honda HRV був занадто малим, то ж довелось створити модель більше за розмірами; але яка б не перевершувала розміри Honda CRV. Проте якщо автомобіль вже існує – то чому б його не запустити на інших ринках? Однак на інших ринках вже існує Honda HRV, тому довелось вигадувати іншу назву. Так з’являється Honda ZRV: спочатку на китайському ринку (2022 рік), а потім і в Європі (2023 рік) – причому на європейський ринок автомобіль виходить виключно з гібридною силовою установкою. Саме такий кросовер Honda ZRV e:HEV у європейської специфікації та з гібридною технікою і став героєм цього матеріалу.

Як їде кросовер Honda ZR-V

Якщо у двох словах, то це будуть слова – просто шикарно! Кросовер Honda ZR-V пропонує неймовірне поєднання м’якого та плавного гібрида з м’якою та плавною підвіскою.

Англійська для IT від Englishdom.
В межах курсу можна освоїти ключові ІТ-теми та почати без проблем говорити з іноземними колегами.
Дійзнайтеся більше

Цікаво, що кросовер Honda ZR-V використовує гібридну силову установку, аналогічну до моделі Honda CR-V: електромотор на 184 к.с. потужності та 315 Нм крутного моменту. Однак сам автомобіль менший та легший, що обіцяє непогану динаміку. Так, для Honda ZR-V заявлено прискорення до «сотні» за 7,8 секунди – це робить його найбільш динамічним автомобілем в нинішньому українському модельному ряду Honda «офіціалів». На жаль, через погоду та зимові шини мені не вдалось зробити точних замірів динаміки, але за відчуттями кросовер Honda ZR-V реально прискорюється швидко.

Й що дуже важливо – завжди плавно та без пауз у реакціях. Адже головною рушійною силую виступає саме електромотор, тому на його потужність та крутний момент можна розраховувати завжди й одразу. Тут немає затримок на натискання педалі акселератора, тут немає пауз на перемикання коробки передач. Просто одразу натиснув педаль і поїхав вперед, керуючи лише темпом прискорення й не відволікаючись на щось інше.

Наприклад, на дрібні або середні ями та виступи на дорозі. Кросовер Honda ZR-V долає нерівності дуже м’яко та комфортно, він максимально оберігає спокій в салоні, він максимально обережний зі своїми пасажирами. При цьому автомобіль дивним чином уникає розгойдувань кузова на хвилях асфальту, в нього чудова робота передньої та задньої підвіски – остання міцно тримається за дорогу навіть у напруженому повороті. А ще завдяки такій м’якій підвісці, тут навіть можна «гратись» з розподілом ваги на осях, що особливо відчувається при вході в поворот на гальмуванні.

Здавалось, мають бути великі крени – але й тут все добре: завдяки низькому та наче «пласкому» кузову, Honda ZR-V нахиляється не дуже сильно, чим нагадує радше звичайний легковий автомобіль, ніж високий кросовер. А тепер додайте кермо з середньою гостротою (близько 2,5 оберти від упору до упору), що дуже легко й невимушено передає інформацію про поворот на руки водія. Й у підсумку отримаємо нехай не спортивний кросовер, але точно кросовер, яким дуже приємно та зручно керувати. Просто шикарно!

Нейтральна зовнішність Honda ZRV спочатку змушує очікувати аналогічних нейтральних відчуттів при керуванні, але насправді – тут чудовий характер: гібрид забезпечує гарні прискорення, підвіска забезпечує гарний комфорт. Цікавий та класний після смак, який я зрозумів лише з часом: кожна поїздка на Honda ZRV завершувалась розслабленням та тихим задоволенням десь там, глибоко всередині. Передбачена можливість регулювання інтенсивності рекуперації завдяки пелюсткам під кермом, а також кілька режимів руху, що впливають на роботу гібридної системи; проте в будь-якому випадку – вас чекають відсутність пауз та зволікань в роботі, а також гарна економія пального.

А що чекає в салоні Honda ZR-V? Наприклад, непогана «дизайнерська» передня панель та центральна консоль: дефлектори вентиляції приховані за перфорованою смужкою, нижче цієї смужки встановлено окремий блок «клімату», а вище – сенсорний 9-дюймовий дисплей, для якого все ж не пошкодували пару реальних кнопок та фізичних перемикачів. Центральна консоль з кнопковим селектором «P-R-N-D» виконана у вигляді гантелі, знизу розташовані додаткові ніші під дрібні речі. Цифрова панель приладів насправді цифрова лише на 2/3, оскільки поруч з кольором 7-дюймовим дисплеєм розташований звичний реальний спідометр.

Шкода, але позаду Honda ZR-V весь запал дизайнерів та ергономістів спадає. Невеличкі дверцята відкривають доступ до звичайного дивану: тут достатньо місця для ніг та над головою, але немає надлишку простору, немає підігріву сидінь, немає регулювання кута нахилу спинки. Передбачено лише дефлектори вентиляції та підлокітник – дякую, проте це вже «програма мінімум» для автомобілів такого класу. Та й з багажником ситуація аналогічна: достатній об’єм, бокова кишеня, пару гачків – наче непогано, але й без конкретних переваг.

Загальне враження від салону: цікава передня частина, доволі якісні матеріали оздоблення, низька посадка – майже, як у звичайному легковому автомобілі, а не у кросовері. Через це модель Honda ZRV можна сприймати не лише, як кросовер, але і як Civic-універсал. Хоча для максимальної універсальності не вистачає чудових складних задніх сидінь Magic Seats – вони стали неможливими через особливості конструкції задньої підвіски та традиційне розташування паливного бака. Про що саме йдеться? Читайте далі!

Технології автомобіля Honda ZR-V

Як вже згадувалось вище, кросовер Honda ZR-V побудований на одній платформі з новим автомобілем Honda Civic: серед іншого, це означає доволі низьке розташування агрегатів та задню незалежну підвіску. Схоже, саме такі особливості конструкції були вирішальними для приємного характеру руху Honda ZR-V з погляду комфорту та керованості.

А ось вирішальним з точки зору прискорень та динаміки є гібрид e:HEV, який вперше був детально описаний на прикладі автомобіля Honda CR-V (вже минулого покоління). Коротко нагадаю: головним тут є саме електромотор, найчастіше саме він приводить до руху колеса – під час стартів з місця та прискорень, під час досягнення високої швидкості. Бензиновий 2-літровий двигун зазвичай виступає лише для приводу генератора, що виробляє електроенергію та живить електромотор. Проте у випадках руху по трасі (діапазон швидкостей близько 80-120 км/год.) бензиновий двигун може напряму механічно підключатись до передніх коліс.

Все починається доволі традиційно: несучий кузов з різних сортів сталі, полегшений алюмінієвий капот, незалежні підвіски «по колу», переднє розташування двигуна. Проте далі нас чекає продовження у вигляді цікавого гібрида e:HEV, що означає потужний електродвигун, атмосферний 2-літровий мотор, відсутність будь-якої звичної коробки передач, акумулятор в задній частині кузова. Цікаво відзначити: для американського або китайського ринків, зустрічаються варіанти автомобіля з традиційним атмосферним 2-літровим бензиновим мотором (не гібрид) або з 1,5-літровим турбодвигуном, у якості коробки передач виступає варіатор, існують версії з повним приводом. Проте для європейського ринку кросовер Honda ZRV буває лише гібридним та з переднім приводом, заявлений кліренс складає 180 мм – тобто, це варіант не «безкомпромісного підкорювача стихій», а радше «автомобіля з розширеними можливостями подолання поганих доріг».

Вартість Honda ZR-V та потенційні суперники

Зараз автомобіль Honda ZR-V на українському ринку доступний лише в одній комплектації Elegance. Хоча ця комплектація дуже й дуже непогана – кросовер Honda ZRV Elegance одразу пропонує наступне: фронтальні та бокові подушки безпеки, бокові шторки безпеки, центральна подушка між водієм та пасажиром, система стабілізації, попередження про можливе фронтальне зіткнення, система підтримання смуги руху, розпізнавання дорожніх знаків, допомога під час руху в заторі, безключовий доступ та запуск двигуна, цифрова 7-дюймова панель приладів, роздільний 2-зонний «клімат», адаптивний круїз-контроль, датчики паркування попереду та позаду, камера заднього огляду, підігрів передніх сидінь, медіасистема Honda Connect з сенсорним 9-дюймовим дисплеєм, підтримка Android Auto та Apple CarPlay, оздоблення сидінь тканиною, світлодіодні фари з автоматичним перемиканням світла ближнє/дальнє, легкосплавні 18-дюймові колісні диски сірого кольору Gun Metallic тощо. Ціна Honda ZRV e:HEV Elegance – від 1,69 млн грн або $44 тис.

Виходить вже чимало, але ж при цьому в комплектацію хочеться додати ще кілька пунктів. Наприклад: електропривод кришки багажника, підігрів керма та задніх сидінь, бездротову зарядку. По максимуму – хочеться панорамний скляний дах, шкіряне або комбіноване (тканина/шкіра) оздоблення салону, проєкційний дисплей тощо. Все це має з’явитися вже влітку з появою двох нових комплектацій Sport та Advance, які принесуть ще зміну бамперів та решітки радіатора, чорні глянцеві накладки, випнуті вихлопні патрубки, нові 18-дюймовій колісні диски. Проте складно уявити, скільки будуть коштувати такі варіанти Honda ZR-V – вже $50 тис?

Одразу присутнє все необхідне для сучасного автомобіля середнього класу або вище: підігрів та «клімат», LED-фари, задня камера, багато систем допомоги та підтримки безпеки, великий сенсорний екран, легкосплавні колісні диски. Проте чогось «екстра» вже немає: хочеться додати електропривод кришки багажника, підігрів позаду, «панораму».

Щодо конкурентів: дозволю собі повторитись, як це робив в огляді Jeep Compass – ось перший гід покупця C-SUV, ось другий гід покупця C-SUV; майже всі перераховані автомобілі вже можуть виступати конкурентами для Honda ZR-V. Суперників дуже багато, вибір широкий: різні бренди та моделі, бензинові або дизельні двигуни, присутні гібридні варіанти, можна вибрати автомобілі в переднім або повним приводом. Отже, перше – вибір дуже широкий. Друге – зазвичай конкуренти помітно дешевші.

До речі, про вищезгаданий Jeep Compass: ось лише згадайте та порівняйте, наскільки він дешевше. Але зауважте – до нього була купа питань щодо роботи гібрида або поведінки підвіски. Тому загалом я сказав, що його не можна порівнювати з автомобілями преміальних брендів. А ось кросовер Honda ZR-V – можна порівнювати; наприклад, з автомобілями Audi Q3 та Mercedes GLA. Ось аж настільки високо я оцінюю ходові якості Honda ZR-V; нехай навіть цей автомобіль «не дотягує» за зовнішнім дизайном або оздоблення салону.

Й зроблю ще одне цікаве відгалуження стосовно конкурентів. По-перше, якщо вам потрібен невеликий, але класний гібридний кросовер саме від Honda – то існує модель Honda НR-V: менші розміри та поступається в потужності, проте значно доступніший (помітна різниця мінус $5-9 тис. залежно від комплектації) та навіть з кращим оснащенням. По-друге, якщо вже знайшли $45 тис. на Honda ZR-V – то, напевно, вже можна знайти гроші на Honda CR-V. Так, потрібно немало докласти (плюс $8-10 тис.), але ж за багато переваг: більші розміри та повний привод, краще оздоблення салону та оснащення системами.

Конкурентів у автомобіля Honda ZRV більше десятка; найпряміші та вірогідні суперники – це Nissan Qashqai (особливо у версії ePower) та Toyota Corolla Cross. Також згадаю Jeep Compass та Hyundai Kona (скоро розповім). Ну й нарешті – згадаю двох родичів-конкурентів: менший кросовер Honda HRV та більший кросовер Honda CRV нового покоління.

Споживання палива Honda ZR-V та утримування автомобіля

В середньому по місту автомобіль споживає 6-6,5 літрів пального на 100 км шляху. За умови пустих доріг та максимально обережного стилю керування можна отримати показник споживання палива близько 5,5 літрів; за умови заторів та/або динамічного стилю руху максимум може сягати 7-7,5 літрів – але це все одно небагато. Під час руху по трасі на швидкості 80-90 км/год споживання палива становить близько 5,5 літрів на 100 км; на швидкості 110-120 км/год – вже близько 7 літрів на 100 км шляху.

Гарантія складає три роки або 100 тисяч км пробігу; на гібридну систему діє окрема гарантія – до п’яти років або 100 тисяч км пробігу. Періодичне сервісне обслуговування (ТО) потрібно проводити кожні 15 тисяч км або раз на рік. Вартість простого базового ТО складає 7,5-8,7 тис. грн, вартість складніших та об’ємних ТО складає 13-18 тис. грн.

Вартість автомобіля та ТО наведена станом на кінець лютого 2024 року. Вартість ТО наведена для одного з київських дилерів та може відрізнятись залежно від дилера.

Безпека автомобіля Honda ZR-V

Під час тестів Euro NCAP автомобіль отримав чотири зірки з п’яти можливих. Найбільше зауваження – захист голови водія та переднього пасажира при боковому ударі. Також відмічено підвищені навантаження (помаранчева зона) на грудну частину водія при фронтальному ударі. Проте загалом автомобіль забезпечує високий рівень захисту: майже всі зони захисту тіла відмічені зеленим кольором при фронтальних або бокових ударах; плюс гарний захист дітей.

Підсумки тест-драйву Honda ZR-V

Напевно, ви вже все зрозуміли – і про переваги, і про недолік. Звісно, недоліком є висока ціна, а також співвідношення ціни та комплектації. Навіть якщо спростити комплектацію (що доволі складно) й спробувати скинути $5-7-10 тис. (що майже нереально) та вийти на цінник $35-38-40 тис., кросовер Honda ZR-V став би лише десь «в межах класу», але все одно він би не став гарантовано привабливою пропозицію з погляду ціни.

Але якщо закрити очі на цінник (нехай це дуже дивно звучить), то кросовер Honda ZR-V просто чудовий! Перш за все, він чудово почувається на дорозі, забезпечує жваві прискорення та чудову економічність. А ще він чудовий гарним комфортом та легкістю керування. Нарешті, автомобіль чудовий тим, наскільки просто користуватись другорядними функціями. Отже – якщо вистачить грошей здолати лише один недолік, то майже в усьому іншому автомобіль Honda ZR-V готовий подарувати купу переваг та приємних вражень.

Плюси:

+ Чудовий гібрид: потужний та економічний, приємний у роботі та прискореннях

+ Гарний комфорт підвіски у поєднанні з легкою керованістю

+ Цікавий дизайн та продуманість в дрібницях передньої частини салону

Мінуси:

– Ціна загалом, співвідношення ціни та комплектації

– Хочеться побачити інші варіанти двигунів та повний привод

Honda ZR-V e:HEV

Кузов, тип кросовер, 5 дверей, 5 місць
Габарити (Д х Ш х В) 4,57 x 1,84 x 1,62 м
Колісна база 2,66 м
Заявлений кліренс 180 мм
Об’єм багажника 380 л
Мінімальна споряджена маса 1 589 кг
Двигун гібрид e:HEV, бензин 4 циліндри 2,0 л плюс електромотор
Потужність 184 к.с. (електромотор)
Крутний момент 315 Нм (електромотор)
Питома потужність та момент 116 к.с. на 1 тону та 198 Нм на 1 тону
Тип приводу передній привод
Тип трансмісії редуктор для електромотора
Динаміка 0-100 км/год. 7,8 секунди
Максимальна швидкість 173 км/год.
Споживання палива, комбінований цикл, WLTP 5,7 літра на 100 км
Мінімальна вартість Від 1,69 млн грн або $44 тис.

Автомобіль надано – Прайд Мотор

Disqus Comments Loading...