Рубрики АвтоОгляди

Тест-драйв Volvo C40 Recharge: скандинавський максималізм

Опубликовал
Александра Ершова

Щоб зрозуміти цінність автомобілів Volvo потрібно до них дорости ментально. Хтось досягає цього вже в 30 років, а хтось — тільки в 50. Volvo не купують на емоціях, не купують тому, що можуть, а обирають зі спокійним розумом та чіткою усвідомленістю. Але цей електричний Volvo С40 викликає інші відчуття і здатен здивувати навіть давніх прихильників бренду.

Важко жити в мінімалізмі не розуміючи, що саме покладено в його основу, так само відбувається і з вибором автомобілів від шведського бренду. А суть в тому, що все приховано, все вирахувано та суто практично. На перший погляд — це якось не загадково, занадто просто та спокійно, але насправді все продумано і збагачене історією, технологіями та інноваціями. Жодної зайвої деталі, зайвого руху, зайвої думки під час керування. Кожен елемент було створено з метою безпеки — для вас та довкілля.

Особливість Volvo C40 Recharge

Якщо з дизайном від шведів ми вже давно познайомились і мало що змінюється з роками, то напрямок розвитку технологій в компанії обрали рішуче, і зараз ми вже бачимо результати. П’ять років тому компанія встала на шлях сталого розвитку, поступово перекидаючи виробництво на більш екологічні матеріали. І сьогодні рівень перероблених матеріалів, які використано в обробці сягає вже більше ніж 50%. Нещодавно в компанії повністю відмовились від дизельних агрегатів. З кожним роком електричних моделей стає більше, а бензинових менше. Тож майбутнє від Volvo вже можна зрозуміти.

Онлайн-курс "2D Animation" від Skvot.
Покроково та з фідбеком від лекторки увійдіть у 2D-анімацію через вивчення софтів, інструментів та створення кейсу у портфоліо.
Програма курсу та реєстрація

Так з’явився і Volvo C40 Recharge у 2021 році, на два роки пізніше за електричний XC40. І філософія у новинки геть інша, при тому, що «внутрянка» повністю ідентична. В нашому C40 немає, і не буде, бензинових двигунів — це виключно електромобіль, на відміну від XC40.

«Сороковки» мають однакову колісну базу у 2 702 мм, довжину кузова 4 440 мм. У висоту С40 на 59 мм менше (1591 мм проти 1 647 мм), та на 161 мм ширше (2034 мм проти 1 873 мм).

Обидві моделі побудовано на платформі Volvo CMA та оснащено батареєю ємністю 82 кВт*год. Але купеподібний С40 отримав більше екологічності, більше запасу ходу (569 км проти 582 км) та меншу витрату енергії (17,6 кВт*год/100 км). Обидва можуть споживати енергію від прямого струму потужністю 175 кВт (CCS2) та поповнити запас ходу від 10%до 80% за 28 хвилин.

Ми зараз порівнюємо задньопривідні версії, адже в пропозиції буде і повнопривідні варіації з електромотором на кожній вісі й тоді вже потужність зростає з 252 к. с. до 408 к. с.

Розроблявся С40 саме з метою збереження довкілля, економії та практичності. Тож силует в стилістиці «фастбека» з задертою кормою та інший передній бампер поліпшили аеродинаміку, тим самим надавши більше переваг в технічних даних, та більше спортивності у зовнішності. І якщо в кольорі тестового авто Fjord Blue автомобіль виглядає сучасно та спокійно, то чорний Onyx Black на 20-дюймових колесах перетворює компакт на стильний та агресивний кросовер. І вже в такому вигляді він здатен переплюнути BMW iX2, тим паче, що за технічними характеристиками він виграє за замовчуванням, як і в вартості.

Одночасно дизайн приніс і втрати, адже багажне відділення втратило 39 літрів (443 літри проти 404 літрів в С40), а огляд крізь салонне дзеркало заднього виду має обмежену оглядовість: явно заважає вузьке заднє скло та покатий дах.

Дизайн фар має звичний дизайн ходових вогнів під назвою «Молот Тора», але тепер саме С40 першим серед модельного ряду Volvo отримав головне освітлення з піксельною технологією, що працює на оптимізацію видимості. Тобто в автоматичному режимі кожен блок фар Pixel LED, що налічує 84 світлодіоди, може затемнювати одночасно до 5 автомобілів, які виявляє камера. Це допомагає не засліплювати водіїв зустрічного транспорту чи пішоходів. Крута технологія, яка дозволяє водію взагалі забути про регулювання світла і довірити все автомобілю.

Позаду фонарі, у звичній для бренду формі, мають гостроцікаву анімацію: під час розблокування/блокування дверей автомобіля діодні габаритні вогні загоряються бігучою стрічкою, що виглядає досить ефектно у темну пору доби.

Безпека найважливіша

Тут багато що довіряєш автомобілю за замовчуванням. Доведення технологій активної та пасивної безпеки до досконалості дозволило майже повністю прибрати ручне налаштування. Взагалі за кермом Volvo важко відчути роздратованість від роботи асистентів. Він не буде вас смикати, виривати кермо чи поводитись непередбачувано.

Робота фірмового Pilot Assist майже непомітна, м’яка та надійна. Вмикаючи адаптивний круїз ви допускаєте до керування автопомічників. Volvo триматиме вас у смузі руху так обережно, як колиска малюка, відслідковуючи напрямок смуг. Він уважно слідкує за попередніми автомобілями, тримаючи дистанцію. Система здатна сама зупинити автомобіль та знову почати рух, що робить її незамінною під час руху в заторах, не кажучи вже про далекі дистанції.

Тільки один раз система не змогла вловити схему руху, коли смуги почали розходитись в різні боки на перехресті, сплутавшись з тимчасовими жовтими.

Я так і не змогла намацати рівень роботи системи екстреного гальмування. Можливо вона вмикається дійсно в критичний момент, як і система виявлення пішоходів. Тож зайвий раз С40 не буде вам докучати попередженнями, але пам’ятайте про те, що він постійно спостерігає.

Приємна функція нагадування про початок руху, коли автівки попереду вже рушили, а ви забарилися. Мелодійним звуком Volvo нагадає вам, що треба їхати. І це тільки в тому випадку, якщо ви не вмикали адаптивний круїз.

На приладовій панелі вам постійно повідомляється інформація про обмеження швидкості, є тут і карта маршруту, щоб ви зайвий раз не кидали оком на центральний монітор. Взагалі тут вистачає інформації про швидкість руху, роботу рекуперації, кількість витрати енергії, запас ходу і таке інше. Окремо можна подивитись чи відбити дистанцію на бортовому комп’ютері, але вмикається він окремо на кермі.

Кількість систем безпеки, враховуючи й подушки просто зашкалює: система захисту від хлистових травм, система захисту від бокового удару, подушки безпеки з двома ступенями розкриття, колінна подушка безпеки, з боку водія і інші.

Звичайно в C40 є камери та радари, які допомагають «мозку» авто відстежувати ситуацію навколо. Вам надано можливість подивитись на інтерактивне зображення на центральному дисплеї за допомогою кругового огляду на 360, що досить детально демонструє обставини. Але в дощ зображення буде розмитим і не таким чітким, як хотілось. Доводиться знову покладатись на сам автомобіль, який попередить, якщо позаду буде перепона та навіть зупиниться.

Добре, що можна увімкнути камеру примусово, та навіть обрати ракурс, щоб подивитись проходження складно доступних місць, але така функція доступна тільки в максимальній комплектації.

Прискорення на службі комфорту

Завжди здається, що їздити на Volvo не цікаво та не весело. Мушу розчарувати тих, хто досі так вважає. Миттєвий розгін здатен вдавити вас і пасажирів в крісла та викликати нудоту, адже крутний момент буде доступний прямо зі старту. Так, запасу ходу вистачає, щоб дозволяти собі бавитись, але в межах розумного. Але пам’ятайте, що в філософії Volvo немає вседозволеності, порушення тут зайві, поспіх відкидається, а поводження на дорозі повинно відповідати цінностям бренду і безпеці. Саме тому ви не зустрінете водіїв на Volvo, які поводять себе нахабно або без поваги. Тут і криється саме та свідомість, до якої потрібно дозріти.

Електромобіль з потужністю у 252 к. с. (185 кВт) та крутним моментом 420 Нм не такий вже й різкий зі своїми 7,2 секундами до сотні, але з двома електродвигунами він видає вже куди більше динаміки (408 к. с. і 4,8 с).

Керування шведським електромобілем просто не здатне викликати якісь зауваження. Легкість, розуміння, комфорт. Багатоважільна підвіска на обох осях турботливо ставиться до кожного в салоні. Навіть на 20-дюймових колесах з низькопрофільною гумою не відчуваєш тремтіння, дрібних недоліків дороги, а амортизатори відпрацьовують пружно та швидко. Кермо передає достатньо інформації від дороги та має небагато обертів. Можливо не вистачає гострого відгуку на кермі, але з електрокаром такі відчуття зайві, тут головне якнайдовше котитись, а не демонструвати маневровість.

Заявлений запас ходу в 582 км в комбінованому циклі (та 783 км в міському) — це скоріше бажання. Як ми знаємо, реальність зовсім інша. Тож кросовер з легкістю зможе долати 450 км, при відключеному кліматі та обережній їзді по місту з використанням рекуперації, якщо ще й дорога дозволить, то можна збільшити дистанцію до 480 км.

Налаштування дозволяють водію керувати навантаженням на акселератор і зробити його основним елементом керування швидкістю та зупинкою. А ось змінити рівень рекуперації не надали можливості, як зайвими виявились і режими їзди.

Заряджання батареї в 82 кВт*год — це справа не така проста. Як я вище вказала, електромобіль здатен споживати до 175 кВт потужної енергії від постійного струму через порт CCS, але зарядна станція повинна бути відповідною. Поки що мені відома лише одна станція, яка здатна видавати рекордні 360 кВт — це чарджер від GO TO-U, який розташовано в Рівному. Вона здатна живити одночасно два електромобілі та віддавати 180 кВт. Можливо у них з’являться ще схожі станції, а поки що здебільшого доведеться користуватись тим, що пропонують на дорогах, а це до 100-150 кВт. Час очікування відповідно розтягується до 40-60 хвилин.

У імпортерів, як Porsche або Jaguar, біля салонів можна знайти зарядну станцію, здатну видавати 320 кВт. Правда підключення до неї — це вже інша історія і важко сказати, чи вже відкрили вони можливість заряджання від неї для інших моделей авто.

Якщо ж заряджатись від трьохфазної розетки на 32А в через Type2, то можна спокійно поповнити запас ходу до максимуму за 8 годин, що вкладається в один робочий день. Звісно, якщо буде менша потужність змінного струму, то і час буде додаватись. Від домашньої розетки, звичайно, заряджати електромобіль теж можна, але страшно навіть уявити, скільки часу буде на це потрібно.

Екологічний простір у Volvo C40

Електромобіль отримав деякі переваги не тільки в керуванні, але і в салоні. У випадку з Volvo C40 відмінностей з салонами інших Volvo майже немає, окрім використання максимальної кількості перероблених матеріалів. Як стверджує виробник, це перша модель, де взагалі не використовували шкіру. Насправді тут всюди шкірозамінник, який вироблено з вторсировини і використано в комбінації з обшивкою із текстильної замші/матеріалу Microtech кольору Charcoal. На підлозі схожа на вовну обшивка, яка огортає більшу частину салону, кольору Fjord Blue.

Стилісти добре попрацювали з якістю матеріалів, і важко відрізнити їх від натуральних, хоча тут можна зустріти перероблений пластик, або джинсу. Але це окрема тема, про яку варто розповідати іншим разом.

Конфігурація салону взагалі не змінюється вже багато років. Знайомий 9-дюймовий дисплей на центральній консолі пропонує керування системою кондиціонування, музикою та усіма налаштуваннями. Є тут декілька профілів, які дозволяють зручно користуватись електромобілем різним водіям, змінюючи налаштування майже одним дотиком.
Особливу атмосферу ввечері створюють вставки з орнаментом Topography, які підсвічуються (насправді це топографічна карта Швеції — ред.). Звісно, це не зіркове небо, як в BMW iX, але виглядає не менш стильно.

Залишилось тут і багато глянцевого пластика, який швидко збирає пил та сліди від дотиків. Але, здається що прихильників бренду це ніяк не хвилює. Головне, що все відчуваєш інтуїтивно, або воно вмикається автоматично.

З нового в Volvo C40 — нерухоме панорамне скло з затемненням. Це звісно, збільшує візуально простір та додає світла. На думку виробника, шторка не потрібна, а відсутність люка зменшує наявність зайвих шумів. На жаль, зарядні входи тільки Type C, що від багатьох вимагатиме зміни кабелів, якщо потрібно буде заряджати пристрої. І такими зарядними входами виробник не балує: один вхід є попереду та один — позаду. З приємних дрібниць: наявність невеликого смітника в підлокітнику, який зручно виймати, новий важіль перемикання передач у вигляді петлі, світлодіодна підсвітка, зручні підсклянники та великі кишені в картах дверей.

Ми маємо максимальну комплектацію Ultimate з максимальним оснащенням, що включає електричні регулювання передніх сидінь, камеру 360 та інше. Різниця з комплектацією Plus невелика по оснащенню, але коштуватиме близько 200 тисяч гривень.

Тут є бездротова зарядка для телефону та дротовий Apple CarPlay. Основні з’єднання віддано системі Google, яка побудована на операційній системі Android. Потрібно вставити сімку з інтернетом, під’єднати свій профіль та мати доступ до всіх застосунків та сервісів Google, такі як Google Maps, Google Assistant і Google Play Store та інші. Тож карти з пробками вже будуть у системі за замовчуванням, як і улюблена музика.

Система реагує на голосові команди, як зазвичай робить сам Google: треба промовити «OK Google» і назвати команду. Зручно керувати усією системою тільки голосовими командами, але вимовляти доведеться англійською.

Сидіння ергономічні та прораховані до дрібниць, на чому не варто навіть зупинятись. Регулювань для передніх пасажирів достатньо з головою. Є навіть висувна підставка для ніг, для тих, кому треба сидіти глибше. Не вистачає лише масажу, але в цьому класі не часто зустрінеш таку приємну функцію. Добре що є підігріви сидінь, а також керма, що в електромобілі може дуже згодитись.

Не може не радувати акустична система та преміальна стереосистема Harman Kardon. Саме в салоні Volvo варто слухати класичну музику. А в поєднанні з відмінною шумоізоляцією та тихим ходом електромобіля — це особливе задоволення.

Керувати кліматом можна віддалено через додаток Volvo Cars, вмикати зручну температуру, підігріви, охолоджувати чи прогрівати салон віддалено перед виходом з дому. В системі можна програмувати зарядку та виставляти таймер або обмеження потужності.

Для задніх пасажирів залишили, на перший погляд, достатньо місця, але висока людина буде відчувати деякий дискомфорт. Особливість конструкції електромобіля з батареєю під підлогою, покатий дах та високі задні арки обмежують рухи та стискають в плечах, не кажучи вже про небезпечну близькість голови до задньої стійки. І заднє скло буде опускатись не до кінця — теж особливість дизайну автомобіля.

З’їла конструкція трохи літражу в багажному просторі, як вже писала вище, але залишили під підлогою в багажнику простір для дрібниць, інструментів та інших потрібних речей. Попереду є додатковий багажник на 31 літр, де зручно зберігати кабелі.

Враження від Volvo C40

Треба завжди пам’ятати, що кожен бренд має свій шарм, а у Volvo майже кожен елемент наповнений значенням. Неможливо передати усі почуття, які викликає Volvo C40: від дивування новим сміливим втіленням ідей в життя до теплого відчуття від знайомих деталей, які відгукуються багатством історичної спадщини.

Це один з небагатьох електромобілів, який не викликав у мене роздратування, запитань з зарядкою, нервувань з обмежуванням дистанції, чи будь-яких хвилювань. Настільки все зрозуміло, легко та просто.

І так, дистанції навіть в 400 км буде достатньо, щоб тиждень не згадувати взагалі про зарядку, а якщо підзаряджати Volvo C40 під час роботи чи вдома вночі, то це вийде взагалі безпроблемне авто на кожен день. І я б сміливо відправилась з ним у далеку подорож, просто знаючи, що в запасі є енергія та можливості.

Конкуренти та можливості на ринку

Важко порівнювати Volvo C40 з кимось, бо наш ринок пропонує занадто різні варіанти в ціновому діапазоні та походженні. Можна сказати, що основний конкурент — це VW iD4, але він за оснащенням, дальністю пробігу, потужністю та рівнем безпеки та надійності ніяк не може стати гідним суперником. Можна порівняти С40 з Tesla Model Y, але вона не має офіційного представництва та плюшек, які надає імпортер для Volvo. Однак, Tesla Model Y перевищує шведа по всім показникам від розгону, потужності до запасу ходу та поведінки на дорозі.

В той самий час Volvo C40 явно переплюне в дистанції дорожчих суперників BMW iX1 та Mercedes-Benz EQA. Серед аналогів за якістю оздоблення та рівнем задоволення, я можу назвати Jaguar i-Pace, але і позиціювання у них різне.

Вартість Volvo С40 Recharge стартує з 1 742 241 грн за комплектацію Plus, а такий електромобіль, як у нас на тест-драйві, в комплектації Ultimate буде коштувати 1 968 523 грн.

Тож Volvo залишиться унікальним, уважним до споживача. І шансів збільшити аудиторію у бренду стає все більше. Окрім гарантії на батарею до 8 років імпортер запропонував для Volvo в Україні спеціальні умови: програму Volvo Care Offer сервіс на 3 роки вже включений у вартість авто. Діє вона до 100 тисяч пробігу або до трьох років.

Плюс із 2023 року Volvo пропонує електромобілі за підпискою. Тобто сплачуючи фіксований платіж на місяць ви отримуєте автомобіль з усіма послугами за замовчуванням: гарантія, страховка, сервісне обслуговування, підтримка в дорозі тощо. Стандартні умови передбачають можливість обрати період користування електромобілем від 6 до 36 місяців. Також можна замінити автомобіль на інший Volvo або скасувати замовлення, попередивши дилера за 3 місяці. Тож С40 Recharge можна отримати у користування за фіксованим місячним платежем від 57 704 грн.

Технічні характеристики Volvo C40 Recharge

Кузов, тіп SUV
Габарити (ДхШхВ), мм 4440/1591/2034
Колісна база, мм 2 702
Заявлений кліренс, мм 171
Об’єм багажника, л. 404/1205
Споряджена маса, кг 2460
Батарея, кВт*год 82
Потужність, к.с. (кВт) 252/185
Крутний момент, Нм 420
Запас ходу, км 578
Тип приводу задній
Підвіска Макферсон/ багатоважільна
Трансмісія одноступенева автоматична
Динаміка 0-100, с 7,3
Максимальна швидкість, км/год 180
Споживання енергії, кВт*год/100 км 17,6
Вартість, грн 1 742 241
Вартість тестового авто, грн 1 968 523
Конкуренти VW iD4
Tesla Model Y
Jaguar I-Pace
BMW iX2
Mercedes-Benz EQA

 

Disqus Comments Loading...