ІТ-компанія Infinity Technologies починала свій шлях зі створення простих сайтів. Потім зосередилася на трендовій в середині нульових 3D-візуалізації і завдяки цьому залучила своїх перших великих клієнтів: BMW, Adidas та Vodafone. Співпраця з Vodafone розвинулася в розробку OTT-інфраструктури, яка транслювала Євро‑2016 для понад 22 мільйонів глядачів. Команда продовжила поглиблювати технологічну експертизу й працювала над різними проєктами для IBM, Nestlé, Siemens та інших відомих брендів. Наймасштабнішим проєктом Infinity Technologies стала програма цифрова трансформація пенсійного фонду Швейцарії.
«Я пробував себе в різних сферах, але ніде нема того ж драйву, що в ІТ, – розповідає засновник і керуючий партнер Infinity Technologies Олександр Яцентюк. – Щойно здається, що ти все знаєш – з’являється інша технологія і ти знову вчишся нового. Тож ми не зупиняємося: цьогоріч запустили новий напрям R&D-as-a-Service».
У партнерському матеріалі з Infinity Technologies розповідаємо, чому низька конкуренція у сфері Deep Science та R&D не робить її простішою, з якими запитами найчастіше звертається український бізнес і що в компанії вважають найбільшим факапом за всю історію.
Зміст
Чому вирішили сфокусуватися на R&D
На початку року в Infinity Technologies звернувся клієнт з нетиповим запитом: йому потрібен був ШІ-експерт із понад 2000 цитувань у Google Scholar. Це означає, що у відкритій пошуковій системі академічних робіт мало бути понад 2000 цитувань наукових текстів цього експерта. Це досить високий показник. Інші підрядники не змогли виконати таку умову, а в Infinity Technologies впорались.

Для клієнта було важливо не лише провести розробку, а й отримати ґрунтовне дослідження у своїй галузі. Завдяки багаторічній співпраці із Сумським державним університетом та досвіду реалізації науково-дослідних проєктів компанія змогла випередити конкурентів і виграла тендер.
Так у Infinity Technologies з’явилась ідея запустити сервіс зі створення R&D-хабів. За цей напрям відповідає Роман Резніков, екс-віцепрезидент Intellias, який приєднався до компанії як CEO та керуючий партнер.
«Західний бізнес часто звертається з подібними запитами до університетів, але таку співпрацю ускладнює бюрократія, – розповідає Роман. – Ми зрозуміли, що можемо бути більш гнучкою та швидкою альтернативою – залучити до роботи українських учених і створювати R&D-хаби під задачі клієнтів».
Під керівництвом Романа компанія вже долучила до роботи 20 Ph.D. експертів. Хоча лише зараз створення R&D-хабів стало окремим сервісом, у межах інших послуг дослідження робили й раніше: Infinity Technologies уже запустила понад 50 R&D проєктів, залучаючи експертів з України, Європи та Латинської Америки.
Від гіпотези до прототипу: як проходить R&D
Компанії звертаються до Infinity Technologies, коли їм потрібно вирішити бізнес-проблему, але немає часу чи сенсу будувати власний R&D-відділ для пошуку ідей та перевірки гіпотез.

Ось один з прикладів: румунський ритейлер стикнувся з тим, що на складі зберігалися надлишки товару, а популярних продуктів, навпаки, постійно не вистачало. Компанія шукала рішення на базі ШІ та прийшла з запитом до Infinity Technologies.
«Ми почали з дослідження, як інші ритейлери інтегрують ШІ у бізнес-процеси, – розповідає Олександр Яцентюк. – Аналізували моделі з Hugging Face – глобальної платформи з відкритим кодом, де зібрано тисячі моделей ШІ. Вивчали звіти McKinsey, BCG, Bain, Accenture, Google, Microsoft, Deloitte – про те, як подібні компанії використовують ШІ та які результати отримують. Звертались також до наукових публікацій».
На основі цього команда сформувала 22 юзкейси використання ШІ у ритейлі. Їх оцінили за критеріями: складність впровадження та вплив на бізнес. Далі відібрали 8 сценаріїв із найбільшим потенціалом і створили для них PoC (Proof of concept). У результаті два продукти Infinity Technologies продовжила розвивати власними силами, а один передала у внутрішню розробку клієнта.
Одне з рішень, яке отримав замовник, – ШІ-моделі прогнозування попиту. Щоб побудувати їх, використали 82 фактори: історію продажів, сезонність, акційні кампанії, географічні особливості, дані конкурентів тощо. На основі цих моделей створили систему динамічного управління запасами, яка в реальному часі аналізує зміни попиту й автоматично перерозподіляє товари між складами й торговими точками. Уже в перший рік ритейлеру вдалося зменшити обсяг «заморожених» запасів на 13%, а кількість випадків відсутності товару на полицях скоротилася майже на 20%.
У компанії кажуть, що створення віддалених R&D-хабів зараз «блакитний океан»: попит високий, а конкуренція низька. Втім, це не робить сферу простішою, адже для того, щоб клієнт отримав цінність від R&D, потрібні науковці з прикладною експертизою – і саме таких знайти найважче. Тут допомагає нетворк Романа Резнікова: у 2021 році він здобув ступінь Ph.D. в Національній академії наук України, а зараз пише докторську та активно співпрацює з науковим середовищем.
Більшість клієнтів приходить за ШІ
На R&D припадає трохи менше третини проєктів компанії. Найчастіший запит від клієнтів – впровадити ШІ у бізнес, наприклад, підключити його до бази даних.
«Після підключення бухгалтерського сервісу до LLM клієнт може просто запитати систему у діалоговому вікні: “Скільки ми продали товару у січні?” – і вона миттєво дає відповідь», – наводить приклад Роман.
Схожий запит – «розумна» навігація по внутрішніх архівах. У багатьох компаній накопичені терабайти документів у PDF, Docx, .pptx тощо, і знайти щось в цьому хаосі буває непросто. Коли до сховища файлів підключають LLM-модель, людина так само може поставити системі питання: «Де документ з контент-стратегією на 2024 рік?», і отримати відповідь з посиланням на файл.

В Infinity Technologies такі рішення не розробляють з нуля – прототипи збирають з готових модулів, використовуючи no-code та low-code платформи на кшталт N8n, Camunda, Make.com. Ці інструменти дозволяють інтегрувати різні сервіси між собою та створювати нові робочі сценарії з готових блоків, тож прототип можна зібрати за лічені дні.
Така оперативність особливо приваблює стартапи, адже у співпраці з Infinity Technologies вони можуть швидко перевірити гіпотезу, щоб презентувати свій проєкт інвесторам. «Якщо раніше розробка MVP могла коштувати $50-80 тис., то з сучасними no-code та low-code платформами гіпотезу можна протестувати за $10-15 тис.», – коментує Олександр Яцентюк.
Швидкість роботи забезпечує не лише використання no-code інструментів, а й підхід до формування команди: більшість розробників Infinity Technologies знають 4-5 мов програмування і можуть самостійно зробити повноцінне MVP чи PоC.
«Раніше ми приходили на демо з PowerPoint-презентацією та простими слайдами, а тепер уже презентуємо клікабельний web-додаток із частково готовим функціоналом», – розповідає Роман.
Більше інформації про Infinity Technologies можна дізнатися на сайті за посиланням.
Як розробники можуть стати партнерами компанії
В Infinity Technologies немає ані відділу продажів, ані маркетингу. Тут переконані: розробник знає потреби клієнта краще за сейлза, а результати проєкту – це найефективніша реклама.
«Коли розробники не просто виконують таски, а глибоко занурюються у продукт і пропонують рішення, які можуть його покращити, клієнти це цінують і самі рекомендують компанію, – пояснює Роман. – Тому ми навчаємо людей вибудовувати довгострокові відносини з замовниками, бачити можливості для нових проєктів і ініціювати їх».

У компанії діє проста модель: фахівець, який залучив клієнта, отримує від проєкту комісію від 5% до 10%, залежно від того, з яким прибутком працюють.
Був кейс, коли інженер привів нового клієнта в перші пів року роботи. Він почав отримувати за це відсотки, але невдовзі запустив власний стартап і пішов з компанії. Та навіть після цього він продовжує отримувати частину прибутку, яку за ним закріпили й фінансує свій стартап за ці кошти.
«Ми будуємо компанію як платформу, що дає можливість запускати власний сервісний бізнес на нашій базі. Кожен, хто приводить клієнта через свій нетворк чи експертизу, отримує від цього відсоток, – пояснює Роман. – Ми хочемо, щоб такий підприємницький дух став основним мотиватором для людей».
Сьогодні Infinity Technologies створює продукти для клієнтів з усього світу. Але коріння компанії – в Сумах, тож там продовжує працювати один з її офісів.
«Для нас офіс це важлива частина компанії, – розповідає Олександр Яцентюк. – Там працюють наші фахівці, які хочуть залишатися вдома, у рідному місті. Ми поважаємо це бажання і хочемо його підтримати, створюючі для них комфортні робочі умови».








Крім того, Infinity Technologies надає офіс як коворкінг і дає можливість працювати там іншим компаніям, які залишаються в Сумах. А нещодавно також запропонувала його як майданчик для проведення лекцій Сумського університету, чиї корпуси серйозно постраждали під час обстрілів.
Про найбільший факап за 20 років роботи й висновки з нього
У 2023 році в українських IT-медіа з’явилися публікації про те, що фахівці однієї з ІТ-компаній декілька місяців не отримують зарплату. Йшлось про Infinity Technologies. Причиною стала ситуація з клієнтом із Саудівської Аравії, який раптово перестав оплачувати рахунки. В компанії не пішли на скорочення і вирішили втримати команду, перерозподіливши людей на інші проєкти та використавши фінансову подушку для виплати зарплат.
Олександр Яцентюк називає цей випадок найбільшим факапом за всю історію Infinity Technologies. Але додає, що це стало також цінним уроком – в компанії стали значно менш толерантні до ризиків.
Ситуація з недобросовісним клієнтом також згуртувала команду.
«Зараз люди активніше беруть участь у розв’язанні проблем, відчувають, що від їхніх дій залежить успіх усієї компанії, – розповідає Олександр. – А ми своєю чергою приділяємо більшу увагу внутрішній комунікації й відкрито говоримо про виклики».
А викликів тут не бояться: одним з них є розвиток квантових обчислень. Компанія почала співпрацю з Kharkiv Quantum Cluster – науково-дослідним центром, що займається розвитком квантової науки та технологій в Україні. Крім цього, разом з Харківським національним університетом імені В. Н. Каразіна Infinity Technologies розробляє магістерську та сертифіковану програми з квантових технологій та обчислень і оплачує навчання деяким студентам. А для своїх інженерів компанія запустила декілька внутрішніх навчальних програм з основ Qiskit – фреймворку для роботи з квантовими обчисленнями.

«Маємо амбітний план на 2026 рік – створити в Україні R&D-хаб квантових обчислень, – каже Роман Резніков. – Хочемо створити для українських науковців простір, де вони зможуть реалізовувати складні, але захопливі ідеї, а їхні знання ставатимуть практичними рішеннями, якими потім користуватимуться тисячі людей. Маємо вже перших клієнтів, яким цікава ця експертиза, і готуємо тендерну пропозицію для великого замовника — одного з провідних міжнародних банків».
Детальніше про Infinity Technologies
Повідомити про помилку
Текст, який буде надіслано нашим редакторам: