Олексій Зарічук – старший керівник департаменту розробки програмного забезпечення в SponsorUnited. Це одна з найбільших аналітичних платформ у США, яка допомагає відслідковувати колаборації великих брендів зі спортивними командами, подіями, правовласниками. У SponsorUnited працює близько 500 людей. 2022 року вона отримала інвестиції у розмірі $35 млн. Про шлях в IT та досвід релокації Олексія.

Із чого почалася ваша любов до інформаційних технологій? 

Усе почалося, коли мені було 14 років і мені подарували перший комп’ютер. Я був у захваті від нього. Мені здається, саме тоді я зрозумів, чим хочу займатися. У 16 років я вже допомагав сусідам встановлювати операційну систему Windows 98 та обслуговувати периферійне обладнання. Хорошу базу отримав в одеському політеху на факультеті комп’ютерних систем і мереж. Там я був активним учасником студентського життя, допомагав в організації навчального процесу та дозвілля.

На третьому курсі почав розробляти програмне забезпечення для автоматизації бізнес-процесів для малого та середнього бізнесу. Після закінчення річного курсу із програмування, отримав пропозиції від двох провідних компаній у галузі автоматизації обліку в Україні – «1С БіТ» та «Аббіс».

Як українському інноваторові стати керівником у технокомпанії в США? Історія Олексія Зарічука

Над якими значними проєктами в Україні ви працювали?

Моя кар’єра стрімко йшла вгору. За пів року стажування в «1С БіТ» я отримав свій перший проєкт з автоматизації обліку та інтеграції торговельного обладнання в роздрібній мережі. При цьому потрібно було самостійно розібратися в новій платформі, оскільки в компанії не було фахівців, готових допомогти. Цей досвід був дуже інтенсивним, я навіть ночував на складі, щоб встигнути підготувати все вчасно. 

Потім був успішний проєкт автоматизації трьох аптек за два дні. Після нього мені запропонували посаду керівника проєктної команди із впровадження торговельного обладнання, а ще за 11 місяців – керівника відділу розробки і проєктних рішень.

За свою 15-річну кар’єру я брав участь у багатьох проєктах, у тому числі у сферах ecommerce, SaaS, автоматизації та інтеграції систем. Я завжди ставив перед собою складні завдання і завдяки відмінним наставникам, яким я дуже вдячний, досягав своєї мети.

Серед інших помітних проектів – галузеве рішення для автоматизації бізнесу у сфері ecommerce – FimCRM. Ми працювали над його вдосконаленням кілька років. Я керував командою проєкту та відповідав за продукт у частині ідеї, функціональних вимог, розробки, тестування та промислової експлуатації. Після випуску продукт став успішним і поширився в Україні, Росії, Казахстані.

Ще один продукт, який ми також створили з нуля, – Fix-Hub. Це маркетплейс і SaaS-платформа із продажу запчастин для побутової техніки. За шість років ми зібрали понад 1,7 млн запчастин та 1,2 млн моделей побутової техніки від тисяч брендів. Я керував трьома командами в цьому проєкті і брав участь у кожному етапі розробки продукту.

У чому секрет успіху реалізації таких проєктів?

Я думаю, мій секрет у тому, що я ставив великі цілі та мав добрих наставників. Якими б складними не були завдання, я завжди йшов до кінця та досягав своєї мети.

Яким чином опинилися в США?

2022 року я полетів у відпустку на Балі. Війна змінила мої плани. Я мусив вибирати: захищати рідну країну чи будувати нове майбутнє для родини. Мені потрібно було дбати про дворічну дочку, тож я вирішив залишитися. Згодом ми переїхали в США, штат Вашингтон.

Починати наново було важко, бо в новій країні я не мав нічого – ні історії, ні місцевих досягнень, ні освіти. Я міг розпочати кар’єру програміста, але вирішив ставити перед собою амбітніші цілі. Досягти їх, щоправда, виявилося складніше, ніж я думав.

Як вдалося отримати позицію в такій великій компанії, як SponsorUnited?

Протягом дев’яти місяців я щодня навчався, наприклад, вивчив нову мову програмування, відточував навички і проходив співбесіди.

Якщо порахувати, за цей час я заповнив близько 2,5 тис. заявок на сайтах компаній, приблизно 300 разів говорив з рекрутерами, мав 35 перших співбесід і навіть пройшов тренування з 10 різними тренерами – колишніми співробітниками Google. Після цього я зрештою отримав пропозицію обійняти посаду старшого менеджера з розробки програмного забезпечення у SponsorUnited. Цьому передувало 2,5 місяця і п’ять раундів співбесід – від рекрутера до CEO компанії.

З якими технологіями працюєте і як вони допомагають досягати цілей?

Ми використовуємо різні технології – Google Vertex AI, AWS Transcribe та Amazon Bedrock, а також OpenAI DaVinci. Ці інструменти допомагають нам обробляти велику кількість даних, у тому числі зображення, аудіо й текст, щоб покращити наші продукти й послуги.

Один з результатів, яким я пишаюся, пов’язаний із проєктом виділення та відстеження логотипів брендів у відеостримі. Я розробив архітектуру multi-model ML approach (Logo detection, Logo recognition, others). У комбінації із сервером застосунків, який забезпечує бізнес-логіку (обробку отриманих даних) і зберігання отриманих результатів у NoSQL DB, вона допомагає виділяти понад 90% брендів у відеопотоці. При цьому не потрібно збирати DataSet для всіх брендів, що було б неможливим, оскільки в базі їх сотні тисяч. Це змінило підхід компанії до обробки вихідних даних з інших департаментів. Завдяки цьому рішенню компанія з тою ж кількістю людських ресурсів збільшила обсяг оброблюваних даних більш ніж у 10 разів.

Що подобається в нинішній роботі та які плани на майбутнє?

За місяць роботи у SponsorUnited я пройшов три курси, пов’язані з технологічним стеком компанії. У планах – ще чотири. Також займаюся удосконаленням своєї англійської.

Я ціную можливості, які мені пропонує моя нинішня робота. Мені подобається працювати з великими наборами даних і використовувати нові технології. Я також поважаю людей, з якими працюю – вони стали великою частиною того, що робить цю роботу такою приємною. Тож планую продовжити свою кар’єру тут. Також у мене є велика мета, але волію не ділитися нею доти, доки не досягну успіху.

 

Новини компаній

Як українському інноваторові стати керівником у технокомпанії в США? Історія Олексія Зарічука

Це новина компанії.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.

 

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: