Як формуються ціни на споживчу електроніку? Це одна з найцікавіших для покупців тем, про яку говорять найменше. Консультанти магазинів розповідають про технічні характеристики, але ціна – це фактор, який найістотніше впливає на рішення про купівлю. 

У партнерському матеріалі із брендом смарттелевізорів KIVI його експерти розповідають про те, як формується ціна на телевізори.

Партнерський матеріал?

З чого складається ціна смарт-телевізорів і чому вони не дешевшають: розбір від експертів KIVI

Із чого складається ціна 

Ціна на будь-який продукт складається із двох великих частин: собівартість і додаткові націнки. Перший показник для звичайного споживача – це сукупна вартість деталей певного продукту чи гаджета. Тому деякі споживачі вважають, що собівартість будь-якого виробництва низька, а ціна містить величезні націнки. 

Насправді ж, собівартість будь-якого продукту, якщо беремо за приклад телевізори, – це вартість компонентів, їх доставлення на місце збирання, самого збирання, контролю якості, а також відчислення на зарплати працівників, екологічні відчислення, податки. Також додайте сюди всі логістичні витрати, що супроводжують виробництво, та доставлення. 

Собівартість телевізора

Коли ви знаєте реальний «склад» собівартості, то вже не будете дивуватися, що у випадку контрактного виробництва телевізорів у Китаї вона сягає 60% фінальної ціни, яка чекає на покупця в магазинах. У KIVI підрахували, які відносні частки займають ті чи інші компоненти в собівартості смарттелевізорів:

З чого складається ціна смарт-телевізорів і чому вони не дешевшають: розбір від експертів KIVI

Найдорожче, що є в телевізорі, – це його рідкокристалічна панель, тобто екран. Вартість екрана коливається залежно від виробника, розміру та  характеристик. Саме тому в модельній лінійці навіть одного бренду можна побачити телевізори однієї діагоналі, але з великою різницею в ціні. Цілком імовірно, що в різних моделях використовують різні дисплеї.

Більше про телевізори KIVI можна дізнатись за посиланням

 

Чому ціна на телевізори не падає

Дві головні причини, які тримають ціни в Україні, це логістика та курсові коливання. Останнім роком обидва ці чинники суттєво погіршилися – спочатку повномасштабне вторгнення зламало налагоджені логістичні маршрути, а потім зміни курсу долара вплинули на роздрібні ціни. 

Так, середня ціна на телевізор на ринку у 2021 році становила $500 (13,5–14 тис. грн). У 2023 році ця середня ціна знизилася на $100 і становить $400, але в перерахунку на гривні для покупця вона зросла і становить понад 15 тис. грн. 

Але є хороша новина: логістичні компанії за рік сформували нові маршрути й ціни на них. Наприклад, вартість перевезення одного морського контейнера у 2022-му становила $1215 тис., а зараз коливається на рівні $1,2–1,3 тис.

Що ще змінює собівартість телевізора

Відповідь проста: будь-що, що відрізняє певну модель від її базової версії. 

Інший чипсет або плата, інший колір, інша підставка, інший звук чи навіть паковання. Наприклад, у KIVI змогли зменшити витрати на контейнерні перевезення своєї продукції. Компанія змінила форму та розмір коробки таким чином, щоб в один морський контейнер вміщалося більше телевізорів, ніж в інших брендів.

З чого складається ціна смарт-телевізорів і чому вони не дешевшають: розбір від експертів KIVI

Також телевізор білого кольору майже завжди буде коштувати дорожче, ніж його чорний аналог. Навіть така дрібниця, як пульт, і то може змінити собівартість телевізора. Додати одну кастомну кнопку на пульт – це додаткові гроші, але це також і зручність для глядача, який з одного дотику зможе запускати найпопулярніші застосунки, такі як Netflix чи YouTube.

Виробникові доступні не всі критерії, які впливають на ціну. Так, вартість компонентів залежить від постачальника, а виробники телевізорів докладають зусиль, щоб зафіксувати для себе найкращі ціни і зберегти при цьому високу якість компонентів. Відповідальні бренди не співпрацюватимуть з ненадійними постачальниками чи фабриками, а вибирають лідерів цих сегментів.

Переглянути ціни на телевізори KIVI можна на сайті

 

Чи переплачує покупець за маркетинг

Бренди різних категорій (A, B чи С) можуть пропонувати споживачеві однакове наповнення всередині корпусу продукту й однакову зборку. Моделі будуть відрізнятися лише логотипом на корпусі, зовнішнім оформленням і сервісом. При цьому розходження в ціні на світовий і маловідомий бренд складає в середньому 30–40%. 

З чого складається ціна смарт-телевізорів і чому вони не дешевшають: розбір від експертів KIVI

Звичайно, відомі по всьому світу компанії вкладаються в рекламу, промоакції, наймання працівників, репутаційні заходи тощо. На це потрібні маркетингові бюджети, які закладають у вартість продукту для споживача. Тому раціональні покупці вибирають бренди, які не проводять багато рекламних активностей, щоб не вкладати свої ж гроші в рекламу компаній.

 

Партнерський матеріал?

На сайт KIVI

 

Це партнерський матеріал. Інформацію для цього матеріалу надав партнер.
Редакція відповідає за відповідність стилістики редакційним стандартам.
Замовити матеріал про вас у форматі PR-статті ви можете тут.

Loading comments...

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: